škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bir karmasa içinde kaldım..

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
siz değerli abilerime bır sorum olacak...
 
 
okul sebebıyle pek ılgılenemıyorum ınternette detaylı arastırma yapmak ıcın pek de vaktım olmuyor.
 
dıkkatımı ceken bısey var örnegın honda typR ler amg mercedesler veya bmw nın bır çok modeli hatta hepsi.hepsı performans ıçın uretılmıs araclar ama neden atmosferık motorları var?
 
bıldıgımız uzre turbo motor daha dusuk devırde yuksek hp ve tork saglıyor.2,0 lıtrelık accord 196 nm uretırken 1,4 superb 200 nm verıyor.fark ortada.
 
benım anlayamadıgım sey su neden turbonun performansa katkısı varken buyuk fırmalar atmosferık motorları kullanıyorlar spor otomobıllerde..
 
ne var bu atmosferık motorda abılerım?
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2011, 20:49:05 Gönderen: kerem61 »


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Daha az komponent, daha ucuz maliyet, daha düşük ağırlık, diğerlerinin turbo kullanmıyor oluşu, ar-ge'den tasarruf, motor maliyetini düşük tutma (silindir, piston, blok turbolu araçlarda daha güçlendirilmiş) aklıma gelenler... Bir de turbo olmayınca daha sorunsuz olur muhtemelen...


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
ilker abinin dediklerinin üstüne belli bir kültür oluşuyor haliyle o da etken sanırım.

hondayı sağlam uzun ömürlü atmosferik motorlarıyla biliriz örneğin.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı Quadrifoglio

  • swedespeed
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Turbo'nun faydasının olabilmesi için 1-2 saniye gecikme vardır(Turbo lag).Bu da spor otomobillerde sürüşü kötü yönde etkiler.
İlker beyin dediği gibi maliyetler de söz konusu.Lamborghini turbo motor kullanmıyor.Nedeni maliyette olabilir.Çünkü çok maliyetli olacağı için çift kavramalı şanzımana geçmemiş bir firma.
Bmw m3'de turbo beslemeli motora geçecek,emisyon değerlerini düşürmesi için.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2011, 21:11:41 Gönderen: Quadrifoglio »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Benim aklıma ilk gelen çevirdikleri yüksek devirler.Mesela honda s2k 240hpyi 8400 devirde veriyor 208nm torku ise 7500 devirde veriyor.Yani tam yüksek devir makinesi.:hanz:


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Turbo çok çok rahat sorun çıkartabilecek bir parça ayrıca kullanım amacı tsı'lar gibi gündelik kullanım değil şahsen amg' bir aracım olsa canını alırım(nasıl olsa para var :D)Eh tabi bunlar düşünüldüğünde turbonun çıkarabileceği sorun olasılığı artıyor.ayrıca tsı'ın hacmi ortada yaklaşık 5 kat hacimdeki motora koyacağınız turbonun maliyeti çok olacaktır.Ayrıca düşünmek gerekirse ;
Büyük hacime büyük turbo gerekir. büyük turbo lag yaratır diyelim turbo  5500d/d' da spool olur 8000d/d'da redline'a düşer.Yani toplamda 2500d/d boyunca o gücü kullanacaksınız.Eh lag olmaması için bi-turbo olması lazım orta boyutlu 2 tane turbo olucak.Bi turbo olmazsa üst devir çevirebilecek araç olması lazım onun için afr çok önemlidir.Afr'de hata sandık motora kadar gider.(uzun süreli kullanımlarda)Araç zenginde çalışır vs.Onunda maliyeti sağlam olucaktır.manifold olayı biraz karışık.hadi tapagaz geldin bir anda eve girip aracı stop ettin noolur o turboların hali?Bir sonrakindede motoru tam ısıtmadan verdin gazı ohh mis turbolar yağlamayı tam sağlamadan(yağ tam sıcaklığa ulaşmadan) tekrar o koca hacimdeki motor için dönücek.Yüksek devir çevireksinki turbonun verimini alasın.Yüksek devir çevirince yağ ısın yükselicek eğer çok ince yağ kullanırsan çok çabuk ısınır turboya zarar..Yüksek devir çevirirken yapılacak shifting'de önemli adam kullanmayı bilmiyorsa debriyaja asıldığı anda ayağı halen gazdaysa ve bunu uzun süre boyunca böyle atarsa düşük ihtimal avans vurmalar oluşabilir.(öyle olmamsı için otomatik vites olması veya bir önleyici sistem olması gerekir eğer otomatik olursa sportif bir otomatik olmalıdır)Ayrıca aracın kullanılacağı yükseklikte önemlidir.Yukarılara çıkıldıkça hava inceldiği için afr(hava yakıt karışımı) değerleri bozulur.Az hava çok yakıt olur piston içinde patlama verimli gerçekleşmez.Rölantisi bozuk gibi olur.sabit devirde durmaz.Mesela bilgim şu yönde istanbuldan rollinge ankaraya giden turbo araçlar tekrar remap yapılıyor veya ufak değerlerle oynanıyor..Yani epey karışık.Zahmetli.Elbette üstadlar konuyu daha iyi anlatırlar.Aslında bu konuyu ranthor nickli ozan abi çok daha iyi bilir.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2011, 21:44:02 Gönderen: ST-max »


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;271028
Turbo çok çok rahat sorun çıkartabilecek bir parça ayrıca kullanım amacı tsı'lar gibi gündelik kullanım değil şahsen amg' bir aracım olsa canını alırım(nasıl olsa para var :D)Eh tabi bunlar düşünüldüğünde turbonun çıkarabileceği sorun olasılığı artıyor.ayrıca tsı'ın hacmi ortada yaklaşık 5 kat hacimdeki motora koyacağınız turbonun maliyeti çok olacaktır.Ayrıca düşünmek gerekirse ;
Büyük hacime büyük turbo gerekir. büyük turbo lag yaratır diyelim turbo 5500d/d' da spool olur 8000d/d'da redline'a düşer.Yani toplamda 2500d/d boyunca o gücü kullanacaksınız.Eh lag olmaması için bi-turbo olması lazım orta boyutlu 2 tane turbo olucak.Bi turbo olmazsa üst devir çevirebilecek araç olması lazım onun için afr çok önemlidir.Afr'de hata sandık motora kadar gider.(uzun süreli kullanımlarda)Araç zenginde çalışır vs.Onunda maliyeti sağlam olucaktır.manifold olayı biraz karışık.hadi tapagaz geldin bir anda eve girip aracı stop ettin noolur o turboların hali?Bir sonrakindede motoru tam ısıtmadan verdin gazı ohh mis turbolar yağlamayı tam sağlamadan(yağ tam sıcaklığa ulaşmadan) tekrar o koca hacimdeki motor için dönücek.Yüksek devir çevireksinki turbonun verimini alasın.Yüksek devir çevirince yağ ısın yükselicek eğer çok ince yağ kullanırsan çok çabuk ısınır turboya zarar..Yüksek devir çevirirken yapılacak shifting'de önemli adam kullanmayı bilmiyorsa debriyaja asıldığı anda ayağı halen gazdaysa ve bunu uzun süre boyunca böyle atarsa düşük ihtimal avans vurmalar oluşabilir.(öyle olmamsı için otomatik vites olması veya bir önleyici sistem olması gerekir eğer otomatik olursa sportif bir otomatik olmalıdır)Ayrıca aracın kullanılacağı yükseklikte önemlidir.Yukarılara çıkıldıkça hava inceldiği için afr(hava yakıt karışımı) değerleri bozulur.Az hava çok yakıt olur piston içinde patlama verimli gerçekleşmez.Rölantisi bozuk gibi olur.sabit devirde durmaz.Mesela bilgim şu yönde istanbuldan rollinge ankaraya giden turbo araçlar tekrar remap yapılıyor veya ufak değerlerle oynanıyor..Yani epey karışık.Zahmetli.Elbette üstadlar konuyu daha iyi anlatırlar.Aslında bu konuyu ranthor nickli ozan abi çok daha iyi bilir.

buda benım ıcın epey detaylı acıklama olmus ssabaha kadar okusam ancak anlarım :) kısaca malıyet ve cıkartacagı problemler vs.. dıyorsunuz.bırde supercharger var.superchargerın ne oldugunu bılıyorum azçok pekı ozaman bu tıp araclarda supercharger kullanmak dahamı mantıklı olur?
 
 
ve bır sorumdaha var..gecen skoda bayımıze fabıa vRS geldi sapssarı :) onlarda twincharger kullnıldıgını bılıyodum ama ney oldugu hakkında hıc bır fıkrım yok..bılgısı olan abılerımız varmı acaba?
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2011, 21:58:29 Gönderen: kerem61 »


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
aslında sizin ilk sorunuza tam yanıt verememişim.Elbette spor olarak turbolu araçlarda var ama onlar biraz daha alt sınırlarda.mesela cupralar.Fabrika çıkışında limitlerini basit tutuyorlar.Yani en basit halleriyle çalışıyorlar.Direk öyle 20 psi' basınçla değil.ki her ortama uyum sağlasın.Ama işte revo gibi abt gibi şirketler yazılımlarla aracın sahip olduğu potansiyeli kullanmanıza izin verecek şekilde modifiye ediyorlar.

ikinci sorunuza gelirsek sc uygulamaları turboya nazaran daha yeni bir uyguluma elbette sc çok daha mantıklı çünkü her devirde güç veriyor.Turbo sadece üst devirlerde.Onun hakkında pek bilgi sahibi değilim.onun için konuşmamayı tercih ediyorum..


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kerem61;271035
buda benım ıcın epey detaylı acıklama olmus ssabaha kadar okusam ancak anlarım :) kısaca malıyet ve cıkartacagı problemler vs.. dıyorsunuz.bırde supercharger var.superchargerın ne oldugunu bılıyorum azçok pekı ozaman bu tıp araclarda supercharger kullanmak dahamı mantıklı olur?
 
 
ve bır sorumdaha var..gecen skoda bayımıze fabıa vRS geldi sapssarı :) onlarda twincharger kullnıldıgını bılıyodum ama ney oldugu hakkında hıc bır fıkrım yok..bılgısı olan abılerımız varmı acaba?
twincharger çift şarjlı demektir..alt-orta devirler için super charger üst devirler için turbo.yani kısacası tsı ;twincharged stratified injection


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
AMG lerde bi-turbo var bildiğim.Yakında Furmula 1 de de turbo motorlara geçilecek.



Çevrimdışı mahmut0382

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Yeni çıkacak olan typer sonra toyotanın 2012 yılında çıkaracağı ft-86 model spor aracı turbo beslemeli olacak yani anlıyacağınız yavaş yavaş japonlarda turbo beslemeye doğru gidiyor zaten bu kaçınılmazdı 1.6 benzinli bir motordan günümüzde 120-130 bg güç almak komik geliyor artık 1.6 lardan çok rahat 180 hp çıkıyor tabi turbo sayesinde .


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;271042
AMG lerde bi-turbo var bildiğim.Yakında Furmula 1 de de turbo motorlara geçilecek.
 
gecen mercedesın sıtesıne gırdım c180 coupe yı ınceledım onun amg olanı ıcın atmosferık yazmıs.turbo olanlarıda varmıs dmekki..
 
Alıntı yapılan: ST-max;271040
twincharger çift şarjlı demektir..alt-orta devirler için super charger üst devirler için turbo.yani kısacası tsı ;twincharged stratified injection

hmm..ama tsı'ın bıldıgım kadarıyla  acılımı Turbo superbcharged injection. siz twincharged stratified injection demıssınız.hangısı dogru yoksa ıkısıde aynı seymı ?


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Baya bilgi çıkmış ortaya :)

TSI ile ilgili çok yerde tartışılıyor TSI'ın T'si Turbo mu Twincharge mi diye, sadece turbo olanı da var (122'likler) Twincharge olanı da var (170'likler). 140'lıklardan emin değilim ama ayrıntılı bilgiler şurada var:

http://forum.donanimhaber.com/m_19664733/tm.htm


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;271165
...hmm..ama tsı'ın bıldıgım kadarıyla  acılımı Turbo superbcharged injection. siz twincharged stratified injection demıssınız.hangısı dogru yoksa ıkısıde aynı seymı ?
Charger demek şarjör demek yani doldurucu demek. Motorlar açısından bakarsan aşırı doldurucu demek. Yani pistonun ÜÖN' den AÖN' ye kadar çekebildiği havadan daha fazlasını motora basmak demektir. Bu da chargerlarla gerçekleştiriliyor. Ya "turbo charger" ya "super charger" ya da "kompresör" kullanılarak yapılır.
Volkswagen maalesef TSI kısaltmasının cılkını çıkarttı. turbo+kompresör olana da TSI dedi sadece turbo olana da TSI dedi. Korkarım atmosferikleri de TSI diye adlandırırlar yakında.:D


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
VW'den yakında 1.6 TSI supercharger'sız, ama turbo-lag anlaşılmayacak düzeye düşürülmüş, en az 220 hp basacak motor bekleniyor. Mevcuttaki 1.4 tsı lardan daha büyük bir salyangozu olur diye tahmin ediyorum. 1.4 TSI 160 hp olan twincharger'lar aşırı maliyetli oluyormuş :)