Charger demek şarjör demek yani doldurucu demek. Motorlar açısından bakarsan aşırı doldurucu demek. Yani pistonun ÜÖN' den AÖN' ye kadar çekebildiği havadan daha fazlasını motora basmak demektir. Bu da chargerlarla gerçekleştiriliyor. Ya "turbo charger" ya "super charger" ya da "kompresör" kullanılarak yapılır.
Volkswagen maalesef TSI kısaltmasının cılkını çıkarttı. turbo+kompresör olana da TSI dedi sadece turbo olana da TSI dedi. Korkarım atmosferikleri de TSI diye adlandırırlar yakında.
Audi mesela neden TFSi demeye devam ediyor, ya da diyor :rm: bi de o konu var, daha da çorba edeyim ben dedim :rm: Daha havalı durduğu için mi -ki bence de daha havalı duruyorda zaten :rm: Geleneksellik diyecem de TSi daha dünkü bebe henüz :rm: Bizde de A5 kasa vRS'lerin ilk kasasında TFSi olarak geçer motor :rm: Hatta Fabia 1 RS WRC Edition'da 2.0 TFSİ bile var ya neyse :rm:
VW böyle puding yapmasını nereden öğrendi :heyo::heyo:
:D:rm::rm: