škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Motor, Şanzıman, Direksiyon vs. Güncellemeleri

pureman · 66 · 25548

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: lrfan;307301
Er-Ya Otomotiv'e şasi no yazıp mail attım, sağolsun Aykut Bey geri dönüş yaptı ertesi gün, aracım için bir yazılım güncellemesi yokmuş. Yeti'lere (1.2 TSI) vardı ama Fabiş (TSI) için şimdilik yok.
 
Yüce Oto'ya mail atsak kimbilir ne zaman cevap gelirdi, asla gelmezdi :)

 
Briskoda forumunda 2011 model 1.2 TSI Roomster araca ECU update yapmışlar geçen hafta, "hesitation" (aracın yavaşladıktan sonra tekrar gaz verildiğinde hızlanmadaki isteksizliği) dedikleri şey düzelmiş diyor sahibi.
 
İşin ilginci her araçta olmuyor bu şikayet, ama sorun olarak da algılanmıyor servislerce...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;320165
Briskoda forumunda 2011 model 1.2 TSI Roomster araca ECU update yapmışlar geçen hafta, "hesitation" (aracın yavaşladıktan sonra tekrar gaz verildiğinde hızlanmadaki isteksizliği) dedikleri şey düzelmiş diyor sahibi.

İşin ilginci her araçta olmuyor bu şikayet, ama sorun olarak da algılanmıyor servislerce...
 
Servislerce sorun olarak algılanan bir şey söylesene bana!:rm:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Sadece bazı şasi no.larına ait araçları çağırdıklarını duydum, keza sorun çıkması durumunda hata kodu aranıyor, bazı hata kodları bir pul konarak yok ediliyor, yani tedavisi sadece 1 pul, bakınız foto ;) Gitmişken ECU update de yaparlar sanırım.
 
Dikkatli bakınca aradaki ince yeni-parlak pul belli oluyor

Foto Kaynak: SCW forum
 
Eğer sorun bunun gibiyse pullamak lazım turboyu
 
Alıntı yapılan: buzal;1088510
Merhaba Arkadaşlar,
1.2 TSI Jetta Comfortline aracımda henuz 20000 km'de iken yaklaşık 1 ay önce başıma gelen ciddi arıza ile ilgili tüm 1.2 TSI Jetta sahiplerini bilgilendirmek istedim.
Nomral yol ve hava koşullarında yaklaşık 100 km/saat Niğde-Kayseri arası yolda hızla  seyrederken, aniden EPC (Elektronic Power Control ) ariza uyarısı belirdi ve arabanin çekişi büyük oranda düştü. Öyleki gazı köklesemde, vites küçültsem de 50-60 km/saat hızı geçemez hale geldi. Turbonun arızalanıp devre dışı kaldığını tahmin ettim, çünkü turbosuz 1.2 motorlu bir araca dönüşmüş gibiydi. Araci saga cektim, kontağı kapattım ve bir kaç dakika bekleyip yeniden çalıştırdım. EPC uyarısı söndü ve motor normale dönmüş gibi göründü. Bir ohh çekip yola devam ettim. Ancak rahatlamam uzun sürmedi ve bir kaç km sonra EPC yine yandı ve çekiş yine gitti. Kayseri'ye fazla bir yolum kalmamıştı, durup servisi arayıp çekici çağırmak çok zaman alacağından, birazda risk alarak 50-60 km hızla sabırlı bir şekilde Kayseri'ye yetkili servise ulaşmayı başardım.
Yetkili servis araca bir ön inceleme yaptı ve turbo sisteminde bir sorun olduğunu ancak durumu tam olarak anlamak için aracın seviste kalması gerektiğini, beni arayacaklarını söylediler. Henüz 20000 km'deki araçta yaşadığım sorunun verdiği moral bozukluğu ile bıraktım aracı, ertesi gün kötü haber geldi: Turbo valf bölümünde bir arıza var, onarım için gerekli parça elimizde yok, İstanbul Merkez'de de yok, yurt dışından parça gelecek, 2-3 hafta kadar sürebilir. İyice moralim bozuldu ama yapacak bir şey yoktu, neyseki araç garanti süresi içinde olduğundan geçici araç verdiler ve yaklaşık 15-16 gün sonra aradilar, aracınız hazır gelip alabilirsiniz.
Ancak olayın ÖNEMLİ kısmını aracımı almaya gidip, değişen parçanın ne olduğunu sorduğumda öğrendim. Araçda DEĞİŞEN BİR PARÇA YOKTU, EKLENEN BİR PARÇA vardı. Adı faturada yazan haliyle "AYAR PULU" ve sadece 10 TL bir fiyatı var. "Nasıl yani araçta üretim sırasında unutulmuş bir pul mu söz konusu?" diye sordum, "Hayır bu pul hiç bir 1.2 TSI motorda yok , ama neydana gelen arızanın çözümü için fabrikanın önerdiği onarım şekli bu" cevabını aldım. Durum iyice kafamı karıştırdığı için servis danışmanı olayı kapatmaya çalışsa da ben ısrarlı sorular sormaya devam edince, online servis sisteminden fabrikanın yayınladığı onarım teknik dokümanını bilgisayarda gösterdiler. Motordan çok anlamam, resimli onarım klavuzunda görünen şuydu; turbo sistemi üzerinde iki parçadan oluşup birbiri ile birleşip vidalandıları yerde, iki parça arasına "AYAR PULU" denilen özel bir geometrik şekle sahip 2-3 mm kalınlığında bir pul koyup (noraml vidalamalarda kullanılan pullar ile aynı işlevde) oyle sıkmışlar kapağı. Sonuç olarak araya konan puldan dolayı, iki ğarçaldan oluşan kapaklı turbo bölümünün hacmi çok kğçğk bir oranda artırılmış oluyor. Bunun amacını "turbo basıncını ayarlamak için" şekilde açıkladı servis danışmanı.  Peki bu pul konmadan önce motorun nasıl düzgün çalışabildiğini sorduğumda ise bunu tam olarak bilmediklerini ama olayın onarımının bu şekilde olduğunu söyledi.
Yani onlar da tam olarak bilmiyorlar olayı, ama bende oluşan ve dikkatinizi çekmek istediğim izlenim şu;
Motrda 20000 km2nin sonunda her ne olduysa turbo valfi bölümdeki basıncı etkilemiş, ve bu durum daha önce 1.2 TSI motorlarda sık yaşandığı için fabrika rutin bir onarım dokümanı yayınlamış. Basit bir pul ile o bölümüğn hacmini çok az miktarda artırarak olayı çözüyorlar. Ama BENCE bu resmen bir TASARIM HATASIDIR. Çünkü değişen bir parça yok, motora eklenen bir parça var.Her ne oluyorsa orada hacim yetersiz kaldığından turbo devre dışı kalıyor ve bunu çözmek için hacim küçk bir pulla artırılıyor. Sevgiler, saygılar.....
Burak UZAL

Kaynak: VWTurk


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yukarıda fotosu olan turbo gövdesinin altında, arkaya doğru bir kod var, küçük bir ayna kullanarak bakılabilir. Eğer son harfi J, K veya L ise bunlar sorunsuz olanlarmış, daha başka ise genelde pul atılanlar onlarmış. Briskoda'da bir yetkili servis elemaı üye var, ondan aktardım ;)


Çevrimdışı sekoer

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
EPC arıza ışı yandığı için ben de servise gittim ve turbo ayarını yaptık şeklinde sorunu çözmüşlerdi ama pul falan takmamışlar.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: sekoer;332266
EPC arıza ışı yandığı için ben de servise gittim ve turbo ayarını yaptık şeklinde sorunu çözmüşlerdi ama pul falan takmamışlar.

Tekrarı olursa pullanır bence, hatta siz ısrar edin, tekrarlamasında tek çözüm bu gibi görünüyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Öte yandan Şahkan Oto'da Serkan Ustam bana soğuk startta gürültülü çalışmaya çözüm olarak triger gergisini değiştirmeyi önerdi, hem ucuz bir parça hem de 10 dk'da takılıyor. Ay sonu gergiyi yenileyip sizlere yine bilgi veririm.



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: lrfan;331188
Yukarıda fotosu olan turbo gövdesinin altında, arkaya doğru bir kod var, küçük bir ayna kullanarak bakılabilir. Eğer son harfi J, K veya L ise bunlar sorunsuz olanlarmış, daha başka ise genelde pul atılanlar onlarmış. Briskoda'da bir yetkili servis elemanı üye var, ondan aktardım ;)

 
Bendeki turbo parça kodu G harfi ile bitiyor, moku yedik  :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;334176
Bendeki turbo parça kodu G harfi ile bitiyor, moku yedik  :D
Götür Serkan' a taksın celatini Tisi' ye.:kiki:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;334176
Bendeki turbo parça kodu G harfi ile bitiyor, moku yedik  :D


Niye hazır bahane olur işte fena mı :D el atmışken Turbo'yu büyütürsün, öyle pulla mulla rondelayla falan uğraşma, çak daha büyük Turbo'yu olsun bitsin :D Racona ters hem öyle pul nakış işleri :D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: FF;334379
Niye hazır bahane olur işte fena mı :D el atmışken Turbo'yu büyütürsün, öyle pulla mulla rondelayla falan uğraşma, çak daha büyük Turbo'yu olsun bitsin :D Racona ters hem öyle pul nakış işleri :D

Di mi? Turbo, headers, kat, çat çut vın  :)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;334514
Di mi? Turbo, headers, kat, çat çut vın  :)


:adm::adm::adm:
Aynaya CD'yi unutmayalım lütfen :hoh::hih: +3 HP garantisi var :rm:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: lrfan;334176
Bendeki turbo parça kodu G harfi ile bitiyor, moku yedik :D

Foto da çektim, hangi harfe bakılması gerektiğinin.
 
İşte benim aracımın G noktası  :++:
 


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;335227
Foto da çektim, hangi harfe bakılması gerektiğinin.
 
İşte benim aracımın G noktası  :++:
 


Noma problema, çakarız onun yerine şu yavruyu :hoh::hoh::hih::hih: gözü gönlü açılır motorun :D