škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2011 Ford Fieasta Trend 5K 1.4TDCi

Ziyaretçi · 21 · 13098

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Dün itibariyle firmaya yeni şamaroğlanı kiralandı.:rm:

Araç 2011 Ford Fiesta 1.4TDCi 5K Trend.

DONANIM:
  Donanıma çok fazla dikkat etmedim. Üstünkörü gördüklerim; klima, sürücü airbag (yolcu kısmına dikkat etmedim hiç:utan: ), elektrikli ön camlar, göstergelerin tam ortasında mini bir yolbilgisayarı (YB), yüksekliği ve derinliği ayarlanabilen hidrolik direksiyon, direksiyondan kumandalı radyo-CD, manuel olsa da yüksekliği ayarlanabilen sürücü koltuğu.

İç mekân:
  Araca binerken kafamı kapının üzerine kapandığı, lastiklerin bulunduğu tavanın yanına denk gelen kısma çarptım. Kaldı ki araç düz bir zeminde, ben de araçtan yukarıda veya aşağıda değilim ve boyum 175 cm. İçine bindiğinizde güzel ve yumuşak bir ışıkla aydınlatılmış göstergeler dikkat çekiyor hemen. Solda motor devir sayacı, sağda kilometre göstergesi var. Orta-alt kısımda başaşağı olarak tasarlanmış yakıt göstergesi var. Orta-üst kısımda ise mini bir yolbilgisayarı (YB) var. Göstergeler genel olarak abartılı bir tasarıma sahip değil ve yeni nesil bir çok otomobildeki gibi insanın üzerine üzerine gelmiyor.
  Orta konsola gelince; üst kısımda ilk anda biraz karmaşık gibi görünen bir radyo-CD var. Radyo CD' nin her iki yanında havalandırma ızgaraları var. Bana göre Radyo-CD' nin ayarlarını bir kere yapıp yolda ilerlerken kurcalamamak lazım. Direksiyondan kumandalı radyo-CD şeklinde belirtmiştim. Burada acayip bir maliyet düşürmeye gitmişler zira direksiyonun sol kısmında bir tane kumanda var ve sağ-sol şeklindeki ok işaretleriyle sesini açabiliyorsunuz, yukarı-aşağı şeklindeki ok işaretleriyle de bir önceki veya sonraki istasyonu bulabiliyorsunuz. Alışkın olmadığım için hep konsoldan yaptım sesi açıp kapatmayı ve radyo kanallarının değişimini.
  Radyo-CD' nin alt kısmı içeri doğru gereksiz bir çıkıntı yaparak son buluyor ve altındaysa havalandırmayla ilgili kumanda grubu bulunuyor. Ortada büyük ve yuvarlak bir kumanda var ki hava akımını ayaklara, cama, ... gibi ayarları yapmanızı sağlıyor. Yalnız bu işaretler sabit duruyor ve siz de ayarı yapabilmek için dıştaki büyük çemberi çeviriyorsunuz. Çemberde beyaz bir işaret var. Çevirerek bu işareti istediğiniz ayara getiriyorsunuz. Keza sağda bulunan sıcaklık ayar butonu da aynı şekilde çalışıyor. Orta sabit, dış çember hareketli. Solda da klimanın ayarları bulunuyor. Kimayı devreye alabilmek için ortadaki tuşu aktif hale getirip dış çemberi çevirerek ısıyı ayarlıyorsunuz.
Rezistans butonu sağdaki ısı ayar kumandasının içerisinde ve aktif hale getirildiyse ortasında sarı minik bir ışık yanıyor. Göstergede de görünmemesi nedeniyle rezistansı açık bırakmak gayet mümkün zira alt kısımlara fazla bakılmıyor ve o ışık da fark edilmiyor.
  Bu grubun altında da bir sigara paketi alabilecek büyüklükte bir göz mevcut ancak biraz hızlı bir dönüş sırısında o göz sigara ikramına başlıyor.:D
  El freninin olduğu kısımdaki konsolda küllük plastik, diklemesine, çok kolay çıkabilecek şekilde ve Tikveşli Ayran kutusunun biraz daha kısası şeklinde tasarlanmış ancak otomobili sürerken külü atmak için o küllük maalesef aranır. Çıkartıp bir başka yere koyabilecek yer de yok oradan başka. Sigara içmiyorsanız küllüğü torpido gözüne atıp iki adet bardaklık elde edebilirsiniz.
  Kapı iç kısımları bildiğimiz takır tukur plastik kaplıyken, göğüsün üst kısmı nispeten yumuşak bir malzemeyle alt kısımları gene takır tukur plastikten imâl edilmiş.
  İç kısımda kullanım sırasında farları açmam gerektiğinde direksiyon tarafından perdelenen far anahtarını ve far yükseklik ayarını aradım. Bu biraz da el alışkanlığıyla kolay aşılabilir bir sorun olarak geldi bana. İdeal sürüş pozisyonundayken, ön camların butonlarına kumanda edebilmek için kolumu biraz geri çekmem gerekti. Hiç ergonomik gelmedi. Bu kadar kolay bir aparatı niye böylesi enteresan tasarlamışlar, garip doğrusu. Çember şeklinde butonlar, far anahtarı gibi kumandaların üzerlerinde ince bir lastik tabakası kaplı ki buton üzerinde eliniz kaymasın. Ön kısımda bulunan sabit kelebek camlarıysa görüşü engelemese bile bana hoş gelmedi. Aynalar ise hem ufak hem de kapı üzerinde biraz aşağıda konumlandırılmış. 3-5 cm. daha yukarı koysalarmış aynaları tam süper olacakmış bana göre.
  Direksiyon ele iyi oturuyor ancak çapı biraz ufak. Yalnız yükseklik ve derinliğini epey uzun mesafeler içerisinde ayarlayabilmek ve direksiyonun tepkileri gayet güzeldi.
  YB sinyal kolunun üzerinden kontrol ediliyor. Koldan korna çalar gibi her bastığınızda YB’ nin gösterdiği değerler değişiyor. Günlük yapılan yol denilen kısmı sıfırlamak için bu değere geldiğinde kolu basılı tutmak yeterli.
  Silecek kolunu bir kere aşağı bastırırsanız silecekler normal hızda (FIAT Tempra’ da tam gaz çalışırdı:D ) camı bir kez silip duruyor ve kol eski konumuna geri geliyor. Ön cama su atmak için silecek koluna gene kornaya basar gibi basmak gerek. Arka sileceği çalıştırmak için silecek kolunu selektör yapar gibi bir kere geri çekmek gerekiyor. Bundan sonra kol bu konumda kalıyor ve belli bir frekansla arka camı siliyor. Arka cama su atabilmek için silecek kolunu iyice geriye çekmek gerekiyor.
  Koltuklar (tabii ki sadece sürücü koltuğu) sert virajlarda üzerinden atmıyor, kullanılan kumaş nedeniyle kaydırmıyor. Genel olarak da rahat.
  Motor sesi içeriye geliyor ancak çok rahatsız edici seviyede değil ve yüksek devirlerde hoşuma bile gitti. Ancak yol sesi, hele ki pütürlü asfaltta hatırı sayılır şekilde geliyor.
  Genel olarak şehiriçi yolcu taşımada kullanılacak bir otomobil için bagajı yeterliydi. Yalnız bagaj kapağı tam açıkken pandizot nedense fazla yukarı kalkmıyor ve aracı bana teslim eden görevlinin kafasına çarpıyor. Görevlinin mi kafası büyüktü pandizot mu fazla aşağıdaydı, açıkçası çok da fazla incelemedim.

MOTOR, ŞANZIMAN, SÜSPANSİYON, FREN:
   

    Motorun ve şanzımanın detaylarını bilmiyorum ancak 68 HP olduğunu biliyorum. Motor gayet güzel devirleniyor ve rölantiden itibaren gayet iyi. Daha önce kullanmış olduğum Roomster 1.4TDI 70 HP’ deki gibi 2000d/d’ ye kadar cansız değil. Yalnız 1. viteste rölantide giderken hızlanmak üzere gaza basıldığında nedense önce hafiften bir yığılıyor, sonra hızlanıyor. Eğer bu yığılmada “n’ oluyo ya” deyip de gaza biraz daha basarsanız, yığılma açılınca beklemediğiniz bir şekilde yürümeye başlıyor.:kork1: 3. viteste rölantiye düşmüşken bile, yığılmayı aştıktan sonra, toparlayıp kalkıp gidiyor. Bize öğretilen “frene bas, araç durmak üzere iken debriyaja bas” şeklindeydi. Bunu sonuna kadar uygulayamıyorsunuz zira fren kuvvetine karşı koyup dönmeye çalışan motor acayip sallanmaya başlıyor. Göstergede 4250 d/d (veya 4500 d/d bunu hatırlamıyom:utan: ) redline var ve buraya kadar herhangi bir kesiklik hissetmeden çıkabiliyorsunuz.
  Pedalların kullanımı VW’ dekinden kolay. Nedense daha önceki manuel Jetta’ da gazla fren pedalı arasında enteresan bir seviye farkı vardı. Sıkışık trafikte, gaz-fren yaparken sağ bacak kasları ziyadesiyle çalışıyordu.:D
  Vites geçişleri gayet temiz, geçtiğini hissettiriyor ancak VW’ deki gibi klak sesi gibi bir ses çıkartmıyor. Vites yolları diklemesine normal ancak enlemesine gayet kısa. Dikkat etmezseniz, 3 yerine 5. vitese geçmek işten bile değil. Zira bir an aklım Favorit’ e gittiği için, 2’ den 5’ e geçince ortaya çıkan anormal sallantıdan sonra alıştım.:D 1-2-3-4. Viteslerde araç gayet rahat ilerliyor ancak 5. vitese geçildiğinde epey uzun 5. vites oranı nedeniyle ilerlemekte sıkıntı başlıyor. Gösterge tablosunda motor devri 2000 d/d’ ye geldiğinde yanan ve yukarıyı gösteren yeşil renkli bir ok işareti var. Bu “bir üst vitese geç” demek. Yalnız 4’ te giderken bunu dediğinde 5’ e attığınızda hızınız 70-75 km/s oluyor ve anlık tüketimden de motorun zorlandığını görmek mümkün. Rampa çıkıyorsanız veya hızlanmak üzere gazlıyorsanız o zibidiyi hiç kaale almayacaksınız. 4’ ten 5’ e geçmek için 3000 d/d’ yi görüp öyle 5’ e geçmek en sağlıklısı gibi geldi bana. Hızı sabitlediğinizde yakıt tüketimi çok makul hale geliyor. Kalkışlarda da devri abartı yüksek tutmaya gerek yok zira 1100-1200 d/d gibi bir devirde rahat kalkıp gidiyor. Sıkışık trafikte yüksek devirle kalkmaya gerek yok. Aracı teslim aldığımda 10,9 lt/100km. ortalama :gach: yazıyordu YB, 28 km.’ nin sonunda (ki hemen tamamı sıkışık ve şehiriçi trafik belki bir 3-4 km. sabit gidebilmişimdir) 7,4l lt/100 km.’ ye inmişti. Bugün sabah erken saatte yola çıkmamın da etkisiyle son bıraktığımda 6,5 lt/100 km. değeri yazıyordu. Alışıldıkça çok daha düşük tüketimler bence mümkün.
  Süspansiyon sessiz çalışıyor. Ufak tümseklerden geçişte donk donk şeklinde sesler gelmiyor ancak sert çukurlara girilip çıkıldığında haliyle daha acayip sesler duyuluyor. Ancak gene de içeride fazla sarsıntı hissedilmiyor. Boğaziçi Köprüsü’ nde yol gözle fark edilmeyen geniş kasislerden oluşur. Buralardan geçerken neden bilemiyorum ama fazla hopladı sanki. Arka arkaya gelen yol bozukluklarında (bir çukura girip hemen ardından tümsekten atlamak gibi) sağa sola sallantı kasanın da ufak olmasının etkisiyle hayli fazla. Hatchback olmasına, motor ve şanzımanın önde olmasına ve önden çekişli olmasına rağmen hız kesme kasislerinden geçişlerde arka kısım çok fazla zıplamadı.
              Sert direksiyon hareketlerinde çok fazla yana yatma eğilimi göremedim ben ancak çok fazla da deneme imkânım olmadı. Ancak süspansiyon genel olarak gayet de konforlu idi.
            Bir-iki sefer sert fren yapmam gerektiğinde frenin dozunu çok kolaylıkla ayarlayabildim ve fren pedalı anında tepki veriyor. Fren mesafesini deneyebileceğim bir ortam olmadı ama sınıf ortalamasının altında olabileceği kanaatini uyandırdı bende.

    Genel olarak hoş araç. Ancak liste fiyatının 38-40 bin lira civarı olması “bu mu 40 bin lira lam!” hissini uyandırıyor insanda haliyle. Hani “alırım, kullanırım, keyif de alırım ama 40 bin lira da vermem lam!” hissi bende ziyadesiyle oluştu. 40 bin lira ama arka camlar elektrikli bile değil. Ne yapalım, Ford’ a değil de FIAT’ a mı binelim acaba?:D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bunu sen mi yazdın :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;273724
Bunu sen mi yazdın :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
:hih::dede:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;273725
:hih::dede:


Kısa, öz ve vurucu konuşmayı severim bilirsin, kısaca;

Yuh :rm:

:kork1::kork1:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;273728
Kısa, öz ve vurucu konuşmayı severim bilirsin, kısaca;

Yuh :rm:

:kork1::kork1:
Neye yuh peki? Yazıya mı, görüşlere mi, ...?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;273735
Neye yuh peki? Yazıya mı, görüşlere mi, ...?


Orhun yazıtı gibi abicim daha nolsun:rm:


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
uğur senin hiç işin yokmu yahu bu ne,sanki datça knıdos'da ki yaıztlar gibi olmuş.Aslında aydınlatıcı ama fiesta için değermiydi bu kadar yorum bilemem.arabam.com daki test sürüş teknik verilerinden daha uzun olmuş.yazının bir başından birde sonundan okudum ve sonucunu merak ettiğimden dolayı yani o da.evet 40 milyar verilmemesi için bu kadar yazı/yorum okumaya bilmem gerek varmı.sen dünden mi başladın bunları yazmaya?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;273747
Orhun yazıtı gibi abicim daha nolsun:rm:
Yok Orhun yazmadı ben yazdım bunu.:rm:
Alıntı yapılan: fenomen;273748
uğur senin hiç işin yokmu yahu bu ne,sanki datça knıdos'da ki yaıztlar gibi olmuş.Aslında aydınlatıcı ama fiesta için değermiydi bu kadar yorum bilemem.arabam.com daki test sürüş teknik verilerinden daha uzun olmuş.yazının bir başından birde sonundan okudum ve sonucunu merak ettiğimden dolayı yani o da.evet 40 milyar verilmemesi için bu kadar yazı/yorum okumaya bilmem gerek varmı.sen dünden mi başladın bunları yazmaya?
Evet aklıma geldikçe ara ara yazdım.

O değil de bayide bir amca Focus dizel fiyatı sordu 55 bin lira dediler. Ben de merak edip vergisiz fiyatını sordum 22-23 bin lira falan dediler. Haşırt the blackboard!:rm:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;273758
Yok Orhun yazmadı ben yazdım bunu.:rm:

Evet aklıma geldikçe ara ara yazdım.

O değil de bayide bir amca Focus dizel fiyatı sordu 55 bin lira dediler. Ben de merak edip vergisiz fiyatını sordum 22-23 bin lira falan dediler. Haşırt the blackboard!:rm:


Eline sağlık haşmetlüm :):ok:
Ford'un sınıfı farketmez tüm arabalarının yol tutuşu ve amortisör sistemi iyidir, öyle hoplasada zıplasada adamı tedirgin etmez, "sen merak etme benim kotrolümde herşey" mesajını verir sana araba :)
Ben sana o zaman bir de üretim maliyetlerini hiç söylemeyeyim o zaman, fabrika çıkış fiyatlarını, sen vergisiz fiyatında böyle olduysan ona nolun kimbülür:rm:


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;273762
Eline sağlık haşmetlüm :):ok:
Ford'un sınıfı farketmez tüm arabalarının yol tutuşu ve amortisör sistemi iyidir, öyle hoplasada zıplasada adamı tedirgin etmez, "sen merak etme benim kotrolümde herşey" mesajını verir sana araba :)
Ben sana o zaman bir de üretim maliyetlerini hiç söylemeyeyim o zaman, fabrika çıkış fiyatlarını, sen vergisiz fiyatında böyle olduysan ona nolun kimbülür:rm:


Biz duyalım bari Fabrika çıkış ya da üretim maliyetini, en azından ne kadar kazık yiyoruz hesap edebilelim.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;273758
Yok Orhun yazmadı ben yazdım bunu.:rm:
 
Evet aklıma geldikçe ara ara yazdım.
 
O değil de bayide bir amca Focus dizel fiyatı sordu 55 bin lira dediler. Ben de merak edip vergisiz fiyatını sordum 22-23 bin lira falan dediler. Haşırt the blackboard!:rm:
Ya iyide sen fiesta tanıtımı/test sürüşü yamışsın ama amcamız focus sormuş:bnn: ne alaka ben anlamamışam:knp:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;273804
Ya iyide sen fiesta tanıtımı/test sürüşü yamışsın ama amcamız focus sormuş:bnn: ne alaka ben anlamamışam:knp:
Ben beklerken, amcanın bir tanesi sordu Focus' un fiyatını. Ben de o  arada kulak misafiri oldum. Fiyatına 55 bin lira dediler. "Cıbıldak  fiyatı ne kadar" dedim,"22-23 bin arası değişiyor" dediler. Koca showroomun ortasında niye "Favorit foreveeeerrr!!!" diye bağırdığımı anlayamadı kimse tabii ki.:D


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Uğur abi ellerine sağlık güzel açıklama olmuş :)


Arka kapıda hoparlör varmıymış ? :hanz: :hanz:
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;274999
Uğur abi ellerine sağlık güzel açıklama olmuş :)


Arka kapıda hoparlör varmıymış ? :hanz: :hanz:
Bilmem. Bakarım birazdan. Kapının önünde duruyor ama sanmıyorum ki olsun.