1.4 TDI için yaptığım ve direksiyon başına geçincede kabul gördüğünü düşündüğüm çalışmayı 1.2 içinde uyguladım talep üzerine :hanz:
olay eş devirde verilen torkla beygiri kombine edip kendi uydurduğum X birim güce çevirmekten ibaret.
olayın gerçekçiliği motor devrini, yani momentum fazlalığınıda işin içine katıyor olmam.
yani 1.4 dizelin en güçlü devrini 3500 olarak saptadık, e tork 2200 de beygir 4000 de, işte motor momentumunun etkisidir bu, her iki devirdede max direnme, çekme, itme, yardırma, hızlanma artık ne haltsa, her şeyin kombine edilip bulunduğu devirdir bu.
kullanın fark edeceksiniz.
1.2 HTP beni şaşırtmadı. tipik atmosferik benzinli motor özelliği, devirlendikçe güçleniyor. yani bu motor 3000 de max torku olan 112 nm yi veriyo, en iyi bu devirde dreh.momentum koyar diye bişey yok :hanz: yükselen devirle çıldıran krank çaktırmasada max tork devirlerinden daha yukarlarda en feci dönüşlerini yapıyor.
bulduğum ''X birim güç'' 1.4 TDI daki ile aynı birimdir, aradaki güç farkını devir devir % cinsinden oranla bulmak mümkündür, tork ile beygiri kombine ettiğimizden koşullar eşittir.
tabiki 1.4 TDI çok daha güçlü çıktı, zira hacimcede büyük artı aşırı beslemeli.
1.4 TDI ile 101 liği eş koşullarda beygir tork kombinasyonuna sokacağım ama kaybetmekten korkuyorum :kiki:
buyurun 1.2 HTP 64....
Şahsi yorumum, bu motorun 5000 den sonra sakinleşip, 5500 e kadar ağır ağır çıkıp oralarda nefesinin kesileceği yönündedir, yüksek viteslerde tabi.