škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet Korkusuyla Yaşamak???

cenk_33 · 12 · 11925

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cenk_33

  • ST Meraklısı Çaylak!
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
2004 Fiat Palio 1.2 16V araç aldım...

Arabaya bindiğinizi ve hareket ettiğinizi düşünün...

Daha 4.vitese gelmeden (Yaklaşık 1 km diyelim) Hararet Göstergesi resmen gözlerinizin önünde yukarıya doğru ilerleyerek gidiyor!

Ama orada kalıyor... Yani (H) kısmına kadar ilerlemiyor!

Aşağıya da düşmüyor...

Direk ortaya çıkıyor ve oralarda sabit kalıyor...

Bu Paliolarda böylemidir? Yani normali mi budur? Bilen varsa aydınlatabilirse minnettar kalırım...

Ya hararet yaparsa diye düşünmekten ne binmekten zevk alıyorum, ne de binmek istiyorum...

Suyu tamam (Antifiriz yok)
Su eksiltmesi yok...

Birde tam deneyemedim ama başka bir yerde okumuştum; Paliolarda Fan devreye girdi diyelim...Ama gideceğiniz yere geldiniz ve kontağı kapayıp motoru stop ettiniz...Diğer başka araçlarda ki gibi motor stop etse bile soğuyana dek Fan çalışmaya devam etmiyormuş! Doğru mu bu?

Bir elektirkçiye götürüp kendim (İçerden istediğim zaman açıp kapayabileceğim basit bir Fan) taktırsam yararı olur mu acaba?

Teşekkürler...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bir sorun yok merak etmeyin :) tam 90 derece civarlarına yükselir ve sabitlenir :) ne iner ne çıkar motor çalıştığı ve bir sorun olmadığı sürece:)
Fanın çalışması markaya göre değişebiliyor, bazı markalarda motoru kapatınca fanda durabiliyor, dediğinize göre Fiat'ta sanırım böyle, Skoda'da durmaz mesela, bir süre daha fan çalışabiliyor bazen. Valla orjinalinde yapmadıysalar ona göredir hesabı kitabı, elletmeyin bir yerini derim. Lakin antifriz koyun, eksiltmede yoksa güle güle kullanın aracınızı :)


Çevrimdışı cenk_33

  • ST Meraklısı Çaylak!
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;276257
Bir sorun yok merak etmeyin :) tam 90 derece civarlarına yükselir ve sabitlenir :) ne iner ne çıkar motor çalıştığı ve bir sorun olmadığı sürece:)
Fanın çalışması markaya göre değişebiliyor, bazı markalarda motoru kapatınca fanda durabiliyor, dediğinize göre Fiat'ta sanırım böyle, Skoda'da durmaz mesela, bir süre daha fan çalışabiliyor bazen. Valla orjinalinde yapmadıysalar ona göredir hesabı kitabı, elletmeyin bir yerini derim. Lakin antifriz koyun, eksiltmede yoksa güle güle kullanın aracınızı :)



Tam hatırlayamıyorum şu an ama sadece çizgiler var sanırım benim göstergede ve 0 10 20 30 ...... 90 falan diye mi gidiyor bir bakmam lazım tekrar :)

Aslında derin bir -Ohhhh- çektim yazdığınızı okur okumaz! Resmen içime su serpildi... Ve umarım dediğiniz gibidir her şey ve bir sorun olmaz... Zira önümüzde ki hafta Memlekete gideceğim... İçim rahat gitmek istiyorum kısaca...

Etraftan eş dost arkadaşlar;

__''Mersinde antifirize gerek bile yok, biz koymuyoruz.. 8-10 yaşında ki araçlara düzenli olarak antifiriz konulmadıysa, sadece saf su ya da bildiğimiz musluk suyuyla bugünlere gelindiyse birden antifiriz ekleyince Radyatörde deliklere yol açabiliyor! Dertsiz başına dert alma!''  falan diyorlar...

Ama tabi ben buraya sormadan hareket etmek istemedim...

Koysam mı koymasam mı kararsızım açıkçası :(


Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
fanı taktır kafan rahat olsun. hiç uraşma olurya müşür arıza yapra v.s. olur
 
bende şahin varken vardı bir kere ciddi müşür bozulmus ve yükseldiğini gördm direkt fana basıp devam ettim sıkıntısız tamirciye gidip yaptırana kadar :)


Çevrimdışı cenk_33

  • ST Meraklısı Çaylak!
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SekoLive;276271
fanı taktır kafan rahat olsun. hiç uraşma olurya müşür arıza yapra v.s. olur
 
bende şahin varken vardı bir kere ciddi müşür bozulmus ve yükseldiğini gördm direkt fana basıp devam ettim sıkıntısız tamirciye gidip yaptırana kadar :)


93 Skoda Favorit varken yaptırmıştım tanıdık bir arkadaşa sanayide ve hakkaten çok rahat etmiştim...

Zahmetli bir iş değilse araştırıp taktırayım evet en güzeli... Hem araç stop etse bile (Yani işim bitse bile) 3-4 dk açarım beklerim...


Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cenk_33;276277
93 Skoda Favorit varken yaptırmıştım tanıdık bir arkadaşa sanayide ve hakkaten çok rahat etmiştim...
 
Zahmetli bir iş değilse araştırıp taktırayım evet en güzeli... Hem araç stop etse bile (Yani işim bitse bile) 3-4 dk açarım beklerim...
cok zahmetli iş deil içeride boş tuş v.s. bulabilirsen cokda güzel olur,
bide hararet yükseldiğinde beklemek yerine fana basıp ilerlersen daha cabuk soğur araba eğer cok cok sıcak havada olmadıysa rüzgarda rahatlatır.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cenk_33;276267
Tam hatırlayamıyorum şu an ama sadece çizgiler var sanırım benim göstergede ve 0 10 20 30 ...... 90 falan diye mi gidiyor bir bakmam lazım tekrar :)

Aslında derin bir -Ohhhh- çektim yazdığınızı okur okumaz! Resmen içime su serpildi... Ve umarım dediğiniz gibidir her şey ve bir sorun olmaz... Zira önümüzde ki hafta Memlekete gideceğim... İçim rahat gitmek istiyorum kısaca...

Etraftan eş dost arkadaşlar;

__''Mersinde antifirize gerek bile yok, biz koymuyoruz.. 8-10 yaşında ki araçlara düzenli olarak antifiriz konulmadıysa, sadece saf su ya da bildiğimiz musluk suyuyla bugünlere gelindiyse birden antifiriz ekleyince Radyatörde deliklere yol açabiliyor! Dertsiz başına dert alma!''  falan diyorlar...

Ama tabi ben buraya sormadan hareket etmek istemedim...

Koysam mı koymasam mı kararsızım açıkçası :(


Çok yanlış bir bilgi. Saf su en iyi soğutmayı sağlar bu doğrudur lakin musluk suyu cinayettir, koyulmaz. Kireç kanalları mahveder, sakın musluk suyu koymayın, saf su koyulması gerekiyor mutlaka. Saf su zamanla elektrolize olur yalnız, dönem dönem komple boşaltılıp yeniden doldurulması gerekiyor, üstelik korozyondan koruma özelliği yoktur. Antifriz sanılanın aksine sadece donmaya karşı değil, aynı zamanda korozyon ve elektroliz olayından korur. Çok daha uzun ömürlü bir soğutma sıvısı olur. Hadi antifriz için tercih sizin diyeyim ama sakın musluk suyu koymayın. En iyi saf su da soğutuculardan çözünen sudur, eskiden buzdolaplarında defroz edilen su yani, şimdikiler no frost oldu artık, kimsede pek kalmadı böyle dolap ama bulursanız bunu kullanın:) yoksa benzincilerde satılan saf suyu alıp ekleyin.
Arabanızda soğutmayla ilgili hiçbir sorun yok merak etmeyin :) eski model bir araba olsa hadi içiniz rahat olsun diye taktırın derdim ama yeni jenerasyon bir araç ne olursa olsun, öyle fanı manuel çalıştırmaya falan gerekte yok "bence" :)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Hararet deyince Şahin ve Tempra yıllarımı hatırladım. Conta yakmalar, kapak çatlatmalar :)

Ne zaman Favorit Blackline'ı aldım, ortaya yapışıp kalan ve ne aşağı ne yukarı oynamayan hararet göstergesi ile tanıştım.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;276426
Hararet deyince Şahin ve Tempra yıllarımı hatırladım. Conta yakmalar, kapak çatlatmalar :)

Ne zaman Favorit Blackline'ı aldım, ortaya yapışıp kalan ve ne aşağı ne yukarı oynamayan hararet göstergesi ile tanıştım.


bir de eski skodalar için soğuk iklim arabası, çabuk hararet yapar derler.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;276257
...bazı markalarda motoru kapatınca fanda durabiliyor, dediğinize göre Fiat'ta sanırım böyle, Skoda'da durmaz mesela...
Şehiriçinde kapat-açlar sıklıkla yapılıyorsa, sonraki açışta nispeten daha sıcak bir motorla karşılaşmak için. Akşam park edip sabah marşa basılıyorsa da kendi kendine soğutması daha iyi. Ne gerek var aküden yemeye.
Alıntı yapılan: Birkan;276434
bir de eski skodalar için soğuk iklim arabası, çabuk hararet yapar derler.
Favorit' in motor bloğu alüminyum olduğu için çabuk ısınır ve çabuk soğur. Soğutma devir daiminde bir sıkıntı yoksa ve açık yolda gidiliyorsa fan asla devreye girmez.:wnk: Ancak bir sıkıntı başgösterirse (termostatın açılmaması gibi) hararet anında tavan oluverir ne oluyor demeye kalmadan.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;276445
Şehiriçinde kapat-açlar sıklıkla yapılıyorsa, sonraki açışta nispeten daha sıcak bir motorla karşılaşmak için. Akşam park edip sabah marşa basılıyorsa da kendi kendine soğutması daha iyi. Ne gerek var aküden yemeye.

Favorit' in motor bloğu alüminyum olduğu için çabuk ısınır ve çabuk soğur. Soğutma devir daiminde bir sıkıntı yoksa ve açık yolda gidiliyorsa fan asla devreye girmez.:wnk: Ancak bir sıkıntı başgösterirse (termostatın açılmaması gibi) hararet anında tavan oluverir ne oluyor demeye kalmadan.


Çok kısa bir süre çalışıyor ama haşmetlüm, 10 bilemedin belki 15 sn falan çalışıyor o şekilde ama tam güçle çalışıyor, genede güzel akım çekiyordur tabi aküden:)
Bence de zaten kapatılmış olan motorda çalıştırılması çokta gerekli değil, zaten motor durmuş artık. Çok çok sıcaklarda yapıyor bunu genelde zaten, dış sıcaklığada bağlı, kışın en yoğun dur kalktan sonra bile ben açtığını pek hatırlamıyorum.


Çevrimdışı cenk_33

  • ST Meraklısı Çaylak!
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Bugün sanayiye gittim o extra fanı taktırayım diye...

Fiyata 40 TL dedi usta...

''Tak dersen takarım Ama bana sorarsan gerek yok, biz onu daha çok Şahin-Doğan vs..Araçlara takarız...Sen bilirsin..'' deyince taktırmadan geri döndüm...