škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Triger kayış seti değişimi ile ilgili yardım lütfen

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mutluoztan;283798
triger kayış seti ise 450 tl iyi fiyat ama sadece triger kayışı içinse fazla bence


Seti dediler ama genede iyi bi sormak lazım.Acaba set içeriği ne bilen var mı arkadaşlar


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dermani06;283861
Seti dediler ama genede iyi bi sormak lazım.Acaba set içeriği ne bilen var mı arkadaşlar


Devirdaim pompası, gergi rulmanları,3 tane kayış.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;283862
Devirdaim pompası, gergi rulmanları,3 tane kayış.
3 kayis nereler icin ben degistirdigimde 1 tane vardi set,de.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: akinali1919;283865
3 kayis nereler icin ben degistirdigimde 1 tane vardi set,de.


Triger, egzantrik ve V kayışı.


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Triger, egzantrik ve V kayışı. triger seti diye adlandırılır tek tek te değişimi yapılır fakat triger değişimi dediğinde 3 ününde değişmesi gerekir. ayrıca ufak tefek yok tapaydı rulmandı gibi şeylerde değişebiliyor triger seti ile birlikte bence 3 kayış + işçilik için 500 ile 750 tl arası fiyatlar normaldir servislerde standarttır fakat belki kampanya dönemi vs yada güvendiğiniz bir özel serviste yaptırmak daha ucuza gelebilir şahsen servisi tercih ederdim çünkü bu 3 kayış motorun canı canııı ve takıldıktan sonra ayar yapılması gerekiyor kasnak ayarları vs gergi ayarları oluyor bunlar önemli şeyler en önemliside herhangi bir sıkıntıda çalacak bir kapınız oluyor


Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;283862
Devirdaim pompası, gergi rulmanları,3 tane kayış.


sayın Baki bey benim araç 55000 de acaba hangi parçaları değiştirmemi önerirsiniz


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;283871
Triger, egzantrik ve V kayışı.
burda bir yanlislikmi var acaba yanlis biliyorsam düzeltin triger ve egzantrik kayisi dediklerimiz ayni sey, yani hem triger hemde egzantirik diye ayri ayri iki kayis yok.
daha detayli bilgi icin:Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular – Eksantrik Zinciri - Skoda Forum - Detaylı Araç Bakım Forumu - Detailing Türkiye Forum
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2011, 20:36:01 Gönderen: ALi »


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor


yani eksantrik ile triger farklı kayışlar
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2011, 20:47:37 Gönderen: mutluoztan »


Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mutluoztan;283933
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor


yani eksantrik ile triger farklı kayışlar


pekiyi benim değiştirmem gereken parçalar için ne dersiniz sayın mutlu öztan


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mutluoztan;283933
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor


yani eksantrik ile triger farklı kayışlar
                                                                                                                                Triger kayışı
 Motorun altında  bulunan krank mili ile çalışan bir kasnağı harekete geçiren dişler  aracılığıyla eksantrik milinin dönmesini sağlar.
 Eksantrik mili
 Supapların çalışmasını sağlamak için, girintili (kamlar) sivri metal  bir mil, düzenlki aralıklarla supapları silindire doğru iter.
 Sargı makarası
 kayışın doğru dönmesini sağlar.
 Gergi makarası
 Her devirde kayışın doğru bir biçimde gerilmesini sağlar.
 Krank mili
 Pistonların alternatif hareketini dönme hareketine çevirir ve motor volanı ile eksantrik milinin dönmesini sağlar.
 Triger  kayışı aynı anda krank milini ve eksantrik milini çalıştırır. Kendisini  tozdan, yağdan ve de dönmesini önleyen veya atlamasına yol açan  maddelerden koruyan bir karter ile muhafaza edilmiş bir biçimde çalışır.  Hız değişikliklerinden ötürü şehir içinde otobana oranla daha çok  yıpranır.
                                                                           
                   
                                                                                                                                                                                                                                                


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
öncelikle 4 yıl yada 90.000 km fabrikanın önerdiği veriler önce hangisi dolarsa fakat bazen kullanım+sıcaklık+kayış kalitesi bu durumları değiştirebiliyor.benim size önerim 4 yılı yada 90000 km doldurduysanız triger seti (triger+v kayışı+eksantrik kayışı) değiştirmeniz. bu kayışlardan en önemli olanı triger kopması durumunda motorda çok büyük hasarlar oluşturabiliyor v kayışı ile eksantrik çok çok önemli diyemem ama önemli maddi durumunuza göre değiştirmeniz gereken en öncelikli kayış triger eğer v kayışı ile eksantrikte aşınma durumuna göre tabi değişmesi gerekebilir ama kayışın durumuna ve yıpranmasına göre değişmesinde fayda var tabi fakat ben olsam 3 ünüde değiştirirdim en azından kafam rahat olurdu zaten aralarında en pahalı olanı triger kayışıdır diğerleri pek pahalı değildir trigerin pahalı olmasının nedeni ise  Triger kayışı yapımında cam elyaf maddesi kullanılarak sağlamlığı arttırılmıştır. Yaklaşık olarak 1.5 ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ancak buna rağmen sürekli metal dişlilere sürtündüğünden aşınıp kopabilmektedir.siz set olarak değiştiriniz ve bir 4 sene yahut 90.000 km daha arkanıza bakmayınız derim.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
Günümüzdeki birçok otomobil triger kayışı dediğimiz kayışa sahip olup,  otomobilin markasına göre bu kayışın 60.000 ile 100.000 kilometre  arasında değişmesi gerekmektedir. Bu değişim otomobillerin en masraflı  bakımıdır. Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli  zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik  (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme  hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı  ya da zinciri giriyor. Birçok araç sahibi önem vermese de aslında bu  kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dermani06;283887
sayın Baki bey benim araç 55000 de acaba hangi parçaları değiştirmemi önerirsiniz


Söküldüğünde diğer parçalar kontrol edilir, durumu riskli olan varsa değişir lakin sağlıklı çalışan bakımlı bir motorsa pek birşey çıkacağını hiç sanmıyorum. Ben olsam sadece kayışları değiştiririm. Ama dediğim gibi görülmesi ve konrtol edilmesi gerekiyor, görmeden birşey denmez. Ben arabamda sadece kayış değiştirdim, saat gibi duran parçaları neden değiştireyim.
Devirdaim pompası bir şansızlığı olmadığı sürece 120 binleri devirir.
Gergi rulmanları keza 90-100 binleri rahatlıkla devirir, zaten gergi rulmanları eskimeye başladımı ses yapmaya başlar, anlaması çok kolaydır.
Hatta kayışın kendisi bile aslında 120-150 binleri deviren bir parçadır(km bazında), bu belirtilen km'ler sadece güvenlikten dolayı söylenir, yoksa bunlar toleransı çok yüksek parçalardır.

Alıntı yapılan: akinali1919;283908
burda bir yanlislikmi var acaba yanlis biliyorsam düzeltin triger ve egzantrik kayisi dediklerimiz ayni sey, yani hem triger hemde egzantirik diye ayri ayri iki kayis yok.
daha detayli bilgi icin:Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular – Eksantrik Zinciri - Skoda Forum - Detaylı Araç Bakım Forumu - Detailing Türkiye Forum


Kranktan gelen büyük kayış vardır birde yukarda her iki egzantriği döndüren kayış birde bunların yanında dışarda açıkta gördüğünğüz şarj dinamosunu döndüren kayış.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;284115
...Kranktan gelen büyük kayış vardır birde yukarda her iki egzantriği döndüren kayış birde bunların yanında dışarda açıkta gördüğünğüz şarj dinamosunu döndüren kayış.
Kranktan gelen büyük kayış neyi çeviriyor?Eksantriği çeviriyor işte!:hmm::blm:


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle