Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor
yani eksantrik ile triger farklı kayışlar
Triger kayışı Motorun altında bulunan krank mili ile çalışan bir kasnağı harekete geçiren dişler aracılığıyla eksantrik milinin dönmesini sağlar.
Eksantrik mili Supapların çalışmasını sağlamak için, girintili (kamlar) sivri metal bir mil, düzenlki aralıklarla supapları silindire doğru iter.
Sargı makarası kayışın doğru dönmesini sağlar.
Gergi makarası Her devirde kayışın doğru bir biçimde gerilmesini sağlar.
Krank mili Pistonların alternatif hareketini dönme hareketine çevirir ve motor volanı ile eksantrik milinin dönmesini sağlar.
Triger kayışı aynı anda krank milini ve eksantrik milini çalıştırır. Kendisini tozdan, yağdan ve de dönmesini önleyen veya atlamasına yol açan maddelerden koruyan bir karter ile muhafaza edilmiş bir biçimde çalışır. Hız değişikliklerinden ötürü şehir içinde otobana oranla daha çok yıpranır.