valla bu mazotu ben pek tutmadım. almam dahada. denemek aklımdaymış ama unutmuşum, Riva'ya gelirken önceki geceden fullediydim.
öncelikle şunu söleyim, araba biraz daha seri hızlanıyor olabilir, tam emin değilim. ama gayet köpek gibi geldi İzmitten Ankaraya. farkı rampalarda hissettim. genelde çok dik sarmalarda baya hız kaybederdi 165-170 lere kadar düşerdi.
160 dan alıp 180 e tırmana tırmana sardırdım, yedi.
olayı şölede özetleyim, İzmitten eve kadar 335 km falan var. 2.5 saatte geldim, ve bu 335 kmlik yolda özellikle bu ince mazotu içirip motoru temizlemekdi amacım, nerdeyse 2-3 ay falan olmuştu yardırmayalı. (180 i geçmemiştim hiç)
335 km de 28 litre mazotu içirttim. (8 litreden fazla yaktı araba, 8.3 ort. vardı galiba)
dizelde ben böle bi ortalama ilk defa gördüm, düz EuroDizelde yine gaz gömçük, genelde 7 falan olurdu.
zaten amacım çok yaktı diye dert yanmak değil, motoru bi ışıldatayım dedim, özelliklede GTL aldım. gazdan sıvıya çevrilmiş hafif bi dizel diye, enjektörü neyim hep açmıştır diye umuyorum.(sanki tıkalıydıda :hanz:)
ama demek ki araba GTL de daha fazla yakacak, rutine bağlamam. yani on binlerce km boyunca almam anlatmak istediğim. zaten düz V-Power Dieselden oldukça memnunum.
sonuç ne, tırmanırken dahada köpekleşiyor araba, max. hızda falan pek bi fark olmuyor, yine 200 civarları.
hatta bi SsangYong Actyon Sports (2.0 141 bg 310 nm dizel) ile dalaştık. önüme geçti, yol inişe sardı. 190 la gidiyordum, aramızdaki mesafe sabitti, sora geçmeye çalıştım, 195 i devirince yedim bunu solladım. amaaaa...... yol rampaya sarınca nerdeyse 100 metre falan geri düşüyordu göremiyordum bazen adamı, yavaşlayıp bekliyordum geliyordu, tekrar eğleniyordum kendisiyle.
TEM de max. eğim tırmanışta min. hızım 175-180, altına düşmedi, önceleri cidden düşerdi. çok yakıyor ama demek ki bi fark yaratıyor GTL.
he bu arada litresi 2.93, normali 2.82, çok bi fark yok, 40 litrede 4 lira falan eder ama daha çok yakacaksınız, haberiniz olsun