škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda'nın VW araçlarından farklılıkları...

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Valla ilk aldığımda kaputunu açtım direk, klima görmemiş ben, içersini kurcalamadım direk motoru merak ettim, Skoda markalı malzeme çok az çoğu Audi VW , Şahkan'da gündüz farı değişimi için plastik muhafazayı çektik karter,şanzıman,süper izole bir şekilde kocaman VW yazıyor. Birşey daha diyeyim,benim arabada boyasız biryer yok, kaputda keçesi var falan,stepne yuvası boyalı. İzolasyon var biraz ordada.  He varsın olsun tutma kolları tak diye vursun problem değil,ama VW deki en önemli olay güvenlik. Skoda'ya göre daha sağlam tabi.

Mahallemdeki 97 model garaj arabası olan Tempra, alt takım çürüdü ucuz bir fiyata sattı, benim favorit hep sokaktaydı sattığımızda alt takım taşşş gibiydi :) Bizim arabalar uzun ömürlü :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bi defa VW kesinlikle risksiz tasarımları tercih ederken, Skoda ve Seat'ta bazı fışırdamalar yapıyor. Örneğin Roomster'in farklı ve iddialı bir tasarımı var, keza Yeti de öyle. Ama Tiguan çok daha risksiz. Ya da Golf'te hiç bir zaman girinti-çıkıntı gibi risklere girilmedi, ama Leon'da yine sıradışı çizgiler denendi.

VW'nin bir "araba" tanımlaması var, onun dışına kolay kolay çıkmıyorlar. İç mekanda da öyle.

Parça-kalite anlamında, mesela Octi A5'te kapı fitillerinden gıcırdamalar geliyor, Jetta'da gelmiyor. Kaput amortisörü Octi'de yok. İsteyen şekildeki gibi taktırabiliyor:



Ama çok da sorun değil çünkü yeni Jetta'larda da artık yok :) Niye çıkardılarsa, halbuki maliyeti 100 tl bile değil...Firmaya 50 tl olsun hadi...


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bir Volkswagen kullanıcısı olarak,söylediklerimin objektifliğine ne kadar inanırsınız bilemem ama,bu yazacaklarımı objektif bir şekilde yazacağım...

Skoda markası,Volkswagen himayesine girdiği andan itibaren zaten kalite imajını artırmaya başladı. Yavaş yavaş yükseldi ve şuan aracın elektronik,mekanik aksamlarında dört tane amblem görürsünüz açıp bakarsanız,neye bakarsanız bakın, yanyana AUDİ,SEAT,SKODA,VW amblemlerini görürsünüz. Ancak,markaya özgü parçalarda,yani bu dört marka içersinde sadece bir modele özgü olan parçalarda kalite farklılıkları göze çarpmaya başlar. Örneğin Skoda Fabia; Aracın içine bindiğinizde bildiğiniz Vw gurubu bir görüntü sizi karşılar.Fakat,konsoldaki parçaların ek yerleri,dokunulduğundaki his açısından incelerseniz,bu markalar arasında neden fark olduğunu anlamış olursunuz.

Bakın,örneğin Passatlarda bir çok sert plastik parça vardır.Hatta bu tepkilere neden oluyor,neden bu kadar çok sert plastik var diye. Ancak,kapıları açıp,su ceplerinin dışındaki plastiklere tırnağınızla dokunursanız,sizi tuhaf yapıya sahip,sanki yumuşakmış gibi hissettiren ancak yumuşak olmayan bir lastik karşılar. Ancak Skoda modellerinde aynı kısımdaki plastiğe dokunduğunuzda,bildiğimiz tak tak ses çıkaran plastik kullanıldığı görülür.

Velhasıl kelam; Aracın en hayati parçaları olan kaportasında kullanılan malzemede bir fark olacağını düşünmezken,bu parçaarın birleşim noktaları,kaynak kullanılan alanlardaki işçilik,ve özellikle plastik aksamlardaki kalite ve işçilik bu markalar arasında neden fark olduğunu ortaya çıkarıyor.

Ben bir otomobil tutkunu olarak,bizim Passatın her yerini bir hata bulmak için o kadar sık inceledim ki,inanın bir hataya rastlamadım.Kalite olarak bakıldığında ise öyle rahatsız edecek hiç bir şey yok.
Ancak bir Skodaya bindiğinizde bu his hemen farklılaşıyor..

Umarım yanlış anlaşılmam,bilmenizi isterim ki;1 yıl içinde bir Fabia sahibi olmayı planlıyorum :))


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: gokcen59;278436
Valla ilk aldığımda kaputunu açtım direk, klima görmemiş ben, içersini kurcalamadım direk motoru merak ettim, Skoda markalı malzeme çok az çoğu Audi VW , Şahkan'da gündüz farı değişimi için plastik muhafazayı çektik karter,şanzıman,süper izole bir şekilde kocaman VW yazıyor. Birşey daha diyeyim,benim arabada boyasız biryer yok, kaputda keçesi var falan,stepne yuvası boyalı. İzolasyon var biraz ordada.  He varsın olsun tutma kolları tak diye vursun problem değil,ama VW deki en önemli olay güvenlik. Skoda'ya göre daha sağlam tabi.

Mahallemdeki 97 model garaj arabası olan Tempra, alt takım çürüdü ucuz bir fiyata sattı, benim favorit hep sokaktaydı sattığımızda alt takım taşşş gibiydi :) Bizim arabalar uzun ömürlü :)

Bu Tempra-Favorit karşılaştırmasını gerçek anlamda yaşamıştım. 92 Tempraya 1 sene bindim, 1 sene uğraştım. Maliyetinin yarısı kadar masraf yaptım 1 senede. Devridaim pompasını 1 senede 2 defa değiştirdim mesela :)

Peşinden 93 Favorit aldım, 2 sene sanaiyye gitmedim. Oha lan dedim, peşinden Fabia aldım zaten :D


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;278449
Bu Tempra-Favorit karşılaştırmasını gerçek anlamda yaşamıştım. 92 Tempraya 1 sene bindim, 1 sene uğraştım. Maliyetinin yarısı kadar masraf yaptım 1 senede. Devridaim pompasını 1 senede 2 defa değiştirdim mesela :)

Peşinden 93 Favorit aldım, 2 sene sanaiyye gitmedim. Oha lan dedim, peşinden Fabia aldım zaten :D

Doğrudur abi :) İnanmaz kimse belki, motorda değişiklik olarak sadece vantilatör kayışı değişmişti. Motor bakıma girdiğinde araba,termostatı koymamışlardı. Farkettim termostat takmıştım. Başkada birşey hatırlamıyorum :D He birde motor takozu . o kadar. :D Check-up yaptırmıştım ona, lifte kalktı ben sırtımı döndüm eyvah eyvah ne haldedir şimdi diye, 1 karış çamur tabakası vardı tornavidaylan sürttü çabur tabakasının altında sapa sağlam metal yığını :D , yumruk falan attım pas mas dökülmemişti hiç :D
-------------------------------------------------


Db1

  • Ziyaretçi
kalite malite bi yere kadar. artik tek onemsenen sey daha cok ortak parca daha az maliyet. celigi hepsi ayni kaynak yapiyor. celigi ayni yerden aliyorlar.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;278446
Bi defa VW kesinlikle risksiz tasarımları tercih ederken, Skoda ve Seat'ta bazı fışırdamalar yapıyor. Örneğin Roomster'in farklı ve iddialı bir tasarımı var, keza Yeti de öyle. Ama Tiguan çok daha risksiz. Ya da Golf'te hiç bir zaman girinti-çıkıntı gibi risklere girilmedi, ama Leon'da yine sıradışı çizgiler denendi.
 
VW'nin bir "araba" tanımlaması var, onun dışına kolay kolay çıkmıyorlar. İç mekanda da öyle.
 
Parça-kalite anlamında, mesela Octi A5'te kapı fitillerinden gıcırdamalar geliyor, Jetta'da gelmiyor. Kaput amortisörü Octi'de yok. İsteyen şekildeki gibi taktırabiliyor:
 

 
Ama çok da sorun değil çünkü yeni Jetta'larda da artık yok :) Niye çıkardılarsa, halbuki maliyeti 100 tl bile değil...Firmaya 50 tl olsun hadi...
peki bu amortisörleri  gerçekten 100 tl ye yaptırabilirmiyim?
 
Alıntı yapılan: turker;278449
Bu Tempra-Favorit karşılaştırmasını gerçek anlamda yaşamıştım. 92 Tempraya 1 sene bindim, 1 sene uğraştım. Maliyetinin yarısı kadar masraf yaptım 1 senede. Devridaim pompasını 1 senede 2 defa değiştirdim mesela :)
 
Peşinden 93 Favorit aldım, 2 sene sanaiyye gitmedim. Oha lan dedim, peşinden Fabia aldım zaten :D
al benden de o kadar.ne kadar bindim bilmiyorum ama 92 model sxak tempram vardı sanayideki tüm ustalarla tanışmamızı sağladı tempra:++:lpg ustalarıyla kanka olduk,kaportacılarla arkadaş olduk.sosyalleşmemiz arttı sayesinde.
 
Alıntı yapılan: ulysses;278481
kalite malite bi yere kadar. artik tek onemsenen sey daha cok ortak parca daha az maliyet. celigi hepsi ayni kaynak yapiyor. celigi ayni yerden aliyorlar.
evet kaputun altında dört markanın logolarını görüyorum bu bana ciddi güven veriyor.:+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: gokcen59;278454
Doğrudur abi :) İnanmaz kimse belki, motorda değişiklik olarak sadece vantilatör kayışı değişmişti. Motor bakıma girdiğinde araba,termostatı koymamışlardı. Farkettim termostat takmıştım. Başkada birşey hatırlamıyorum :D He birde motor takozu . o kadar. :D Check-up yaptırmıştım ona, lifte kalktı ben sırtımı döndüm eyvah eyvah ne haldedir şimdi diye, 1 karış çamur tabakası vardı tornavidaylan sürttü çabur tabakasının altında sapa sağlam metal yığını :D , yumruk falan attım pas mas dökülmemişti hiç :D

Favorit taşdır taşşşş!!!

:D

İlk Blackline'ımı istemeye istemeye almıştım sırf arkadaşın kayınpederinde diye, çok iyi bakmış diye. Ama iyi ki de almışım Skoda ile tanışmam odur...

Alıntı yapılan: fenomen;278497
peki bu amortisörleri  gerçekten 100 tl ye yaptırabilirmiyim?
 
al benden de o kadar.ne kadar bindim bilmiyorum ama 92 model sxak tempram vardı sanayideki tüm ustalarla tanışmamızı sağladı tempra:++:lpg ustalarıyla kanka olduk,kaportacılarla arkadaş olduk.sosyalleşmemiz arttı sayesinde.
 
evet kaputun altında dört markanın logolarını görüyorum bu bana ciddi güven veriyor.:+1:

Hocam Google'da "octavia kaput amörtisörü" yazın çıkıyor bi şeyler.

Tempra konusu daha çok su götürür de konuyu saptırmaktan çekiniyorum :++:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;278549
Favorit taşdır taşşşş!!!

:D

İlk Blackline'ımı istemeye istemeye almıştım sırf arkadaşın kayınpederinde diye, çok iyi bakmış diye. Ama iyi ki de almışım Skoda ile tanışmam odur...



Hocam Google'da "octavia kaput amörtisörü" yazın çıkıyor bi şeyler.

Tempra konusu daha çok su götürür de konuyu saptırmaktan çekiniyorum :++:


Tempra'nın bagajında motor yağı taşıyor muydun :rm: ve aynı şekilde su bidonu :rm: Tempra'ların standart donanımındadır tüm bunlar çünkü :rm: Allahtan Alfa'yla parçaları ortaktı, sanayiden ne bulursan takıyordun işte :rm:
Çok severdim zamanında, çok maceracı ruhlu arabalardır :rm:


hasan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;278572
Tempra'nın bagajında motor yağı taşıyor muydun :rm: ve aynı şekilde su bidonu :rm: Tempra'ların standart donanımındadır tüm bunlar çünkü :rm: Allahtan Alfa'yla parçaları ortaktı, sanayiden ne bulursan takıyordun işte :rm:
Çok severdim zamanında, çok maceracı ruhlu arabalardır :rm:
:haha::++::rock1:bu saydıkların benim vazgeçilmez aksesuarlarımdandı.:rock1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ




Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;278594
Dosyayı buldum
 
http://s2.dosya.tc/server4/bpKtzD/VWSkoda.pdf.html


Çok iyi oldu..Bunu arıyordum bende...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle


Şaşırdım yav! Polo'ya eski, fabia'ya yeni nesil amortisör kuleleri konmuş..



Fabia neden 4 yıldız'da kaldı işte cevabı...



Fabia ile polo aynı platform'da..Peki polo 5 yıldız alırken fabia neden 4 yıldız'da kaldı..

İşte bu sorunun cevabı bu PDF dosyasında var..

Mesela polo'da kullanılan kapı menteşeleri vw ve audi nin kullandığı tip olarak geçiyor.Fabia'dakiler ise toyota tip miş..Üşenmedim gittim fabişe baktım hakkaten hala o şekilde üretiyorlar..



Polo daha mı sessiz? Evet diyorsanız ;

Polo'da daha kalın bir izolasyon var..

POLO :4.2 kg izolasyon kullanılmış.
FABİA'da ise 2.9kg izolasyon kullanılmış....
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI