Bir Volkswagen kullanıcısı olarak,söylediklerimin objektifliğine ne kadar inanırsınız bilemem ama,bu yazacaklarımı objektif bir şekilde yazacağım...
Skoda markası,Volkswagen himayesine girdiği andan itibaren zaten kalite imajını artırmaya başladı. Yavaş yavaş yükseldi ve şuan aracın elektronik,mekanik aksamlarında dört tane amblem görürsünüz açıp bakarsanız,neye bakarsanız bakın, yanyana AUDİ,SEAT,SKODA,VW amblemlerini görürsünüz. Ancak,markaya özgü parçalarda,yani bu dört marka içersinde sadece bir modele özgü olan parçalarda kalite farklılıkları göze çarpmaya başlar. Örneğin Skoda Fabia; Aracın içine bindiğinizde bildiğiniz Vw gurubu bir görüntü sizi karşılar.Fakat,konsoldaki parçaların ek yerleri,dokunulduğundaki his açısından incelerseniz,bu markalar arasında neden fark olduğunu anlamış olursunuz.
Bakın,örneğin Passatlarda bir çok sert plastik parça vardır.Hatta bu tepkilere neden oluyor,neden bu kadar çok sert plastik var diye. Ancak,kapıları açıp,su ceplerinin dışındaki plastiklere tırnağınızla dokunursanız,sizi tuhaf yapıya sahip,sanki yumuşakmış gibi hissettiren ancak yumuşak olmayan bir lastik karşılar. Ancak Skoda modellerinde aynı kısımdaki plastiğe dokunduğunuzda,bildiğimiz tak tak ses çıkaran plastik kullanıldığı görülür.
Velhasıl kelam; Aracın en hayati parçaları olan kaportasında kullanılan malzemede bir fark olacağını düşünmezken,bu parçaarın birleşim noktaları,kaynak kullanılan alanlardaki işçilik,ve özellikle plastik aksamlardaki kalite ve işçilik bu markalar arasında neden fark olduğunu ortaya çıkarıyor.
Ben bir otomobil tutkunu olarak,bizim Passatın her yerini bir hata bulmak için o kadar sık inceledim ki,inanın bir hataya rastlamadım.Kalite olarak bakıldığında ise öyle rahatsız edecek hiç bir şey yok.
Ancak bir Skodaya bindiğinizde bu his hemen farklılaşıyor..
Umarım yanlış anlaşılmam,bilmenizi isterim ki;1 yıl içinde bir Fabia sahibi olmayı planlıyorum