Sephia, efsane kasa Corolla ile aynı döneme ait, fakat Corolla kadar talep görmemiş bir koreli. İlk sahibinin anlattığına göre (o da bir hocamızın kayınpederidir) sıfırı, Corolla GLi ile aynı fiyata satılırmış. Benim son 2 aracım da Corolla idi... 95 1.3 XEi ve 99 1.3 Terra... Bu iki araba da güzel arabalardı ama hep canımı sıkan bir şeyleri vardı. Ardından biraz zaruri bir durumdan dolayı 99 model olanı satıp elimde kalan 8 küsür lira ile Broadway vs. bi şeyler alıp ayağımı yerden keserim diye düşünürken bu Sephia denk geldi. Denk geldi diyorum, çünkü Broadway parasına (veya karbüratörlü, klimasız Felicia parasına) 1.3 Corolla'larımdan fazla yakmayan bir 1.6 almış oldum. Şimdi Sephia'yı neden çok sevdiğimi anlatayım:
- Öncelikle çekiş mükemmel. Hele 1500 deviri falan gördü mü alıp götürüyor. Mahalle içinde bile 4. viteste kullanabiliyorsunuz. Dik rampalarda bile bazen 4 istiyor
- 4. viteste 3000 devirde 90 km/h, 5. viteste 111 km/h yapıyor. 5'te 2500 devirde 92 km/h yapıyor ki ekonomiye son derece müsait.
- Uzun yolda hiç 90 ile ekonomi yapmadım ama 100-110 ile 8 litre yakıyorsa 90 ile 7'li rakamlar yakacağı aşikar. Hem arkadaşımın 1.6 Corolla ile hem de kendi Rover'ım ile Trabzon yolunda 9-10 litre yakmış biri olarak Sephia'ya uzun yolda 10 litre yaktırmanızın kesinlikle mümkün olmadığını söyleyebilirim. Klima ile dahi...
- Klima, 4 cam otomatiği, keza aynalar da öyle... Koltukları tamamen yatabiliyor. Bel desteği de var. Şöför için kolçak var. İki kademeli açılıyor, ilk kapağın altında içecek gözleri var.
- Gövde rengi yan çıtalar, aynalar, ve kapı içi aydınlatmalar standart! Bagaj ve depo kapağı içeriden açılıyor.
- Klima'nın (ve havalandırmanın) sıcak-soğuk ayarını çevirdiğinizde sanki boştaymış gibi dönüyor. İlk çevirmemde arızalı sanmıştım ama biraz kulak kabarttığınızda içeride bir servo motorun "grrrrr" diye döndüğünü ve sıcak-soğuk hava ayarını yaptığını anlıyorsunuz. Keza iç sirkülasyon tuşuna bastığınızda da benzer bir mekanizma çalışıyor.
- Ön takım tabiri caizse taş taşşş, klay bozulmuyor... 1.5 sene önce aldığımda ön takımı elden geçirmiştim. O zamandan beri Karabük'e doğalgaz geldi. Malum bütün yollar patlıcan tarlasına döndü. Çukur-kasis için gaz kesmeyi sevmem ve 1.5 senedir hiç bir çukurdan kaçmadım. Geçenlerde "artık ön takıma bi baktırayım" dedim, usta hiç bir şey yok, sadece rot ayarı yaptırabilirsin dedi. Z rotlarım bile sapasağlam maşaallah...
- Sileceklerin fasıla ayarı aynı Fabia'daki gibi, ince ayar yapılan ayrı bir yeri var, onu çevirip hızı değiştirebiliyorsunuz.
- 211 bin km'dir hiç açılmamış olan motor, 10 bin km sonunda gram yağ eksiltmiyor! Suyu da eksilmediği gibi hararet orta çizginin biraz altını hiç geçmiyor.
- 199X ve 2000 başlarına ait binmiş olduğum çoğu Corolla'da gördüğüm ilk viteslerdeki şanzıman uğultusundan eser yok.
- LPG uyumu mükemmel. Hatta yerli (ekogaz) bir sistemin bu kadar mükemmel çalıştığı başka bir araç tecrübe etmedim. Sabah ilk marşta çalışıyor. Motor ışığı şu ana kadar 2 defa (lpg'de) yandı gerçi ama peşinden söndü.
- Kaloriferi iyi.
- Amortisör yumuşaklığı çok ideal. Kötü yollarda bile konforlu bir araç. Hatta bu özelliğini 2006 Focus ve 2003 Astra sahibi 2 hocamız da takdir ettiler...
Daha anlatırdım ama nazar da haktır
Özetle, 9-10 bin TL bandında alacağım tek araba bundan sonra bu korelidir. Fabia HTP ile kırdığım "bir arabaya en çok süre binme" rekorumu kırmama bi 6 ay kalmıştı ama bu bedelli'nin de bir bedeli olacaktı...