škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomatik araba tavsiyelerinizi bekliyorum...

focuson · 85 · 20375

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mutluoztan;283266
toyotayı kesinlikle öneririm poloda fena değil fakat hem model açısından hemde kalite açısından toyota iyidir.tercih sizin ama benim böyle bir durumda tercihim toyota olurdu

Size katılıyorum. toyota hem sağlam hem de yakıt tasarrufu olan bir araç. Fiyatının yüksek olması fazla talep gördüğünden sanırım. Ama bütçeye uygun düşük modellerine de bakılabilinir. Öyle bir araca denk gelirsiniz ki, bütçeyi falan unutur, şartları zorlar o aracı alırsınız. Önemli olan öyle bir araca denk gelmek. Yalnız ben, prensip olarak, yüz bin km lerde olan, yedi sekiz yaşında bir aracı, ne kadar temiz olursa olsun tercih etmem. Alacağınız kişi, emekli, memur gibi aracına bakan, az ve temiz kullanan biri olmalı. Böyle bir kişiyi bulmak için de eşe dosta haber salınmalı, araştırma yapılmalıdır :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Burak35;283231
Bayanlar için motor hacmı küçük, yakıt sarfiyatı az olan araçalar idealdir diye düşünüyorum. Aşağıda verdiğim örnek böyle bir araç için uygun olur sanıyorum. Araştırmalarınızda düşük fiyatlı, az km li, hasarsız, temiz bir araç bulabilirseniz alabilirsiniz. Aşağıda verdiğim araç fikir sahibi olabilmeniz için sadece bir örnektir. Bunun daha düşük modellerine de bakabilirsiniz.

http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/3263960
Easytronic ve benzeri şanzımanlara bulaşmamanızı şiddetle tavsiye ederim.


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283422
Easytronic ve benzeri şanzımanlara bulaşmamanızı şiddetle tavsiye ederim.

biraz daha açıklar mısınız acaba otomatik vitese yabancıyım:)
:taka:


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Küçük otomatikler baya revaçta, fiyatları da eskisi gibi manuelden ucuz değil artık.

2004 Corsa 1.2 Twinport Enjoy Easytronic'i 18'e zor aldık.

71 bin km, lpg yok, 2.5 parça boya var ve değişen yok (g.gri)

Almasam daha yukarıya müşterisi hazırdı adamın...


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;283464
Küçük otomatikler baya revaçta, fiyatları da eskisi gibi manuelden ucuz değil artık.

2004 Corsa 1.2 Twinport Enjoy Easytronic'i 18'e zor aldık.

71 bin km, lpg yok, 2.5 parça boya var ve değişen yok (g.gri)

Almasam daha yukarıya müşterisi hazırdı adamın...


15 den az olsa iyi olur...tavsiyeleriniz bekleniyor:)
:taka:



Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283422
Easytronic ve benzeri şanzımanlara bulaşmamanızı şiddetle tavsiye ederim.


Bu tür araçları hiç kullanmadım. Bunlar da kendi aralarında yarı otamatik Easytronic şanzıman ve otamatik vites olarak farklılık gösteriyorlar demek ki. Şöyle bir araştırdım, tesbitleriniz doğru. Zaten başka bir topicte de emek harcayarak bayağı bir açıklamada bulunmuşsunuz. Bu arkadaşımıza yol gösterici olacaktır. Otamatik vitesler için ise, şehir içi kullanımlarda, yoğun trafikte iyi olduğu kullananlar tarafından belirtiliyor. Alışmaya bağlı tabii. Ama rampalarda düz vites kadar başarılı olmadığı yönünde görüşler var. Sonuçta aracı bayan kullanacak. Amaç performans değil yani. Bu arada ben, işin bu yönünü değil de araç markaları hakkında görüşümü belirtmek istemiştim. Verdiğiniz bilgi ile seçim daha kolaylaşacaktır.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Burak35;283637
...Otamatik vitesler için ise, şehir içi kullanımlarda, yoğun trafikte iyi olduğu kullananlar tarafından belirtiliyor ... Ama rampalarda düz vites kadar başarılı olmadığı yönünde görüşler var...
Çalıştığım firmada Jetta 1.4TSI DSG var. Rampada çok zorlandığında kendisi düşürüveriyor vitesi; olmadı sürücü manuel moda alıp kendisi de düşürebiliyor. Rampada iyi gitmediğini söyleyenler otomatik şanzımanı kullanmayı bilemyenler ve buna bağlı olarak otomatik şanzımana düşman olanlar.

Not : 1.4TSI DSG' de hafif rampa yukarı 7. viteste 70-75 km/s hızla yol alıyor. Sollama, ani hızlanma gibi bir ihtiyaç halinde gaz pedalını döşemeye yapıştırırsanız, direkt 4. vitese alıyor ve akabinde ne olduğunu pek anlayamadan 150 km/s' yi görüveriyorsunuz.:wnk:


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283643
Çalıştığım firmada Jetta 1.4TSI DSG var. Rampada çok zorlandığında kendisi düşürüveriyor vitesi; olmadı sürücü manuel moda alıp kendisi de düşürebiliyor. Rampada iyi gitmediğini söyleyenler otomatik şanzımanı kullanmayı bilemyenler ve buna bağlı olarak otomatik şanzımana düşman olanlar.

Not : 1.4TSI DSG' de hafif rampa yukarı 7. viteste 70-75 km/s hızla yol alıyor. Sollama, ani hızlanma gibi bir ihtiyaç halinde gaz pedalını döşemeye yapıştırırsanız, direkt 4. vitese alıyor ve akabinde ne olduğunu pek anlayamadan 150 km/s' yi görüveriyorsunuz.:wnk:



Uğur...

Şimdi merak ettim. Zorlanma durumları olabiliyor demek ki; halbuki manuel vitesli araçlarda kontrol tamamen bizim elimizde. Bu durumda bu araçlar arasında, yakıt tüketimi farkı var mı? Bence, ki mutlaka vardır diye düşünüyorum.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283422
Easytronic ve benzeri şanzımanlara bulaşmamanızı şiddetle tavsiye ederim.

Aslında soracağım bir konuydu,

Ben de pek methini duymadım, sorunları nelerdir?

Herhalde manuelden çevirme olanlardan bahsediyoruz değil mi? Aslında 5 ileri olması hoşuma gitmişti... Vites geçişleri de çok kötü değil.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Burak35;283660
Uğur...
 
Şimdi merak ettim. Zorlanma durumları olabiliyor demek ki; halbuki manuel vitesli araçlarda kontrol tamamen bizim elimizde. Bu durumda bu araçlar arasında, yakıt tüketimi farkı var mı? Bence, ki mutlaka vardır diye düşünüyorum.

 
DSG ile manuel - otomatik tüketimleri neredeyse eşitlendi ;)
 
Manuel moda alıp kontrolü ele alma şansın hep var, ama bunu senin yerine yapacak sistem varken ihtiyaç duyulmuyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Burak35;283660
Uğur...

Şimdi merak ettim. Zorlanma durumları olabiliyor demek ki; halbuki manuel vitesli araçlarda kontrol tamamen bizim elimizde. Bu durumda bu araçlar arasında, yakıt tüketimi farkı var mı? Bence, ki mutlaka vardır diye düşünüyorum.
Klasik tork konvertörlü sistemler biraz kaçırarak çalışırlar. Yani manuel vitesli bir aracı 2. viteste kaldırmaya çalıştığınızı düşünün, o anki gibi tepki verir. Bu da tüketimin yüksek olmasına neden oluyor. DSG ve easytronic gibiler öyle değiller ve öyle olmadıkları için de -klasik tork konvertörlülerden kullanıma da sıkı sıkıya bağlı olmak kaydıyla- daha az tüketiyorlar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;283673
Aslında soracağım bir konuydu,

Ben de pek methini duymadım, sorunları nelerdir?

Herhalde manuelden çevirme olanlardan bahsediyoruz değil mi? Aslında 5 ileri olması hoşuma gitmişti... Vites geçişleri de çok kötü değil.
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283503
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=144&highlight=easytronic

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=1991&highlight=easytronic

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=621&highlight=easytronic&page=2
:wnk: :wnk: :wnk:



Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;283717
:wnk: :wnk: :wnk:


Dört, beş mesaj önce uğur arkadaşımız gerekli bilgiyi vermiş. Ama arkadaşımız görmemiş. İlginç. Arkadaşlar açılmış olan bir topic, ilgilendiğiniz bir konuyu içeriyorsa lütfen konuyu başından itibaren okuyun. Bu arada gereksiz sorular sorulmadığı gibi, cevap verecek olan arkadaşımız da vaktini boşa harcamamış olur.