Eski bir 2005 Corsa 1.2 Essentia Easytronic(5 ileri triptonik) kullanıcısıyım. Şuanda da 2005 mitsubishi Colt 1.5 AMT (6 ileri triptonik) araca sahibim.
Corsa ile Sakarya şehir içi 6.5lt Benzin ortalamam vardı. Ancak anayolda bile 80'le giderdim.
Colt ile Sakarya şehir içi depoda 6lt ortalama da gördüm 6.7'de ama hiç 7lt olmadı..
Birisi 4 ilköğretim öğrencisi binince kum yüklü gibi giderdi (Corsa) diğeri bana mısın demiyor.
Birisi 13 jantlıydı.. Diğeri 16inç.
birisi 85beygirdi (Corsa), diğeri 109bg (Colt)
Kıssadan hisse:
* Corsa, Getz, Polo ve Clio gibi araçların TAM OTOMATİK versiyonlarının zaten fabrika verisi 9-10'larda geziyor. Tercih bu yönde olursa inanın yakıt yönünden başınız ağrır. (Özellikle de Getz tam otomatikler)
*Küçük olsun az yaksın diyorsanız MMT-Easytronic şanzımanlar bi nebze iyidirler ama düz çok nokta enjeksiyonlu motorlarla yine verim alamazsınız.(MPI motorlar) Çünkü hem güç üretemiyor.. Hem de az yakmıyor.. (Corsa-Colt örneği)
O yüzden ben olsam bütçeyi yükseltip.. VVT motorlu, MMT şanzımanlı Yaris
CVT şanzımanlı Jazz
AMT şanzımanlı MIVEC motorlu Colt
yada CVVT motorlu triptonik model Kore araçlarına yönelirdim..
Marka ve model size kalmış..
Son bir not: Corsa aracımla bir kaza sonrası ayrıldık. 100km hızla giderken yola giren 2004 model bir Fiesta'ya yandan vurduk. 18mt sürüklendik. 2 araçtaki 4 kişinin de burnu bile kanamadı. Corsa'nın sadece 1 farı kırıldı ve radyatörü kırıldı.. Servis aracı benden satın aldı, yaptırıp sattı.
MMTvitese gelince. Babam ******* Toyota Plazada çalışıyor 9 yıldır. MMT olarak Auris'lerden uzak durun. ama Yarislerden yana içiniz rahat olsun bence.
Triptonik vitesle ilgili sorunuz olursa tecrübelerimi paylaşmak isterim. Daha önce 1 yıl 6 ileri Golf FSI'da kullandım manuel ve şuan için ekonomi/güç/fiyat-performansı AMT şanzımanda gördüm.. Orası da ayrıdır.