škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomatik araba tavsiyelerinizi bekliyorum...

focuson · 85 · 20322

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;285328
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-hem-otomatik-hem-lpg-li-ibiza-64563795/detay/

enişte gösterdiğin araba güzel gibi fakat fiyat olarak fazla...corsa nın o tiplerini bende sevmiyorum ama kardeşime uygun düşer...o paraya değmezmi o corsalar acaba?
:taka:


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Eski bir 2005 Corsa 1.2 Essentia Easytronic(5 ileri triptonik) kullanıcısıyım. Şuanda da 2005 mitsubishi Colt 1.5 AMT (6 ileri triptonik) araca sahibim.

Corsa ile Sakarya şehir içi 6.5lt Benzin ortalamam vardı. Ancak anayolda bile 80'le giderdim.

Colt ile Sakarya şehir içi depoda 6lt ortalama da gördüm 6.7'de ama hiç 7lt olmadı..

Birisi 4 ilköğretim öğrencisi binince kum yüklü gibi giderdi (Corsa) diğeri bana mısın demiyor.
Birisi 13 jantlıydı.. Diğeri 16inç.
birisi 85beygirdi (Corsa), diğeri 109bg (Colt)

Kıssadan hisse:
* Corsa, Getz, Polo ve Clio gibi araçların TAM OTOMATİK versiyonlarının zaten fabrika verisi 9-10'larda geziyor. Tercih bu yönde olursa inanın yakıt yönünden başınız ağrır. (Özellikle de Getz tam otomatikler)

*Küçük olsun az yaksın diyorsanız MMT-Easytronic şanzımanlar bi nebze iyidirler ama düz çok nokta enjeksiyonlu motorlarla yine verim alamazsınız.(MPI motorlar) Çünkü hem güç üretemiyor.. Hem de az yakmıyor.. (Corsa-Colt örneği)

O yüzden ben olsam bütçeyi yükseltip.. VVT motorlu, MMT şanzımanlı Yaris
CVT şanzımanlı Jazz
AMT şanzımanlı MIVEC motorlu Colt
yada CVVT motorlu triptonik model Kore araçlarına yönelirdim..

Marka ve model size kalmış..

Son bir not: Corsa aracımla bir kaza sonrası ayrıldık. 100km hızla giderken yola giren 2004 model bir Fiesta'ya yandan vurduk. 18mt sürüklendik. 2 araçtaki 4 kişinin de burnu bile kanamadı. Corsa'nın sadece 1 farı kırıldı ve radyatörü kırıldı.. Servis aracı benden satın aldı, yaptırıp sattı.

MMTvitese gelince. Babam ******* Toyota Plazada çalışıyor 9 yıldır. MMT olarak Auris'lerden uzak durun. ama Yarislerden yana içiniz rahat olsun bence.

Triptonik vitesle ilgili sorunuz olursa tecrübelerimi paylaşmak isterim. Daha önce 1 yıl 6 ileri Golf FSI'da kullandım manuel ve şuan için ekonomi/güç/fiyat-performansı AMT şanzımanda gördüm.. Orası da ayrıdır. :D
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2011, 02:30:42 Gönderen: Colt54 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;285810
...MMTvitese gelince. Babam ******* Toyota Plazada çalışıyor 9 yıldır. MMT olarak Auris'lerden uzak durun. ama Yarislerden yana içiniz rahat olsun bence...
"Şanzıman aynı şanzıman ancak Yaris' te çok iyi, Auris' te hiç iyi değil"
Peki bu niye böyle oluyor? Bunun bir açıklaması var mı?


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şirkette patronun kullandığı yeni corsa 1.4 otomatik aracı kullandım bir gün boyunca..Acayip bişey ya, o şanzıman sanırım 4 ileri..Zira vitese hemen atmıyor araç devri çok yükseliyor.Zira 4 tane vites varsa hemen atmak istemiyor galiba :D Ne bileyim vitesleri hemen atıp ekonomik lik sağlamıyor.Gaza basmadım nerdeyse YB'yi sıfırlamıştım bide ama ortalama 9 lt'den aşağıya hiç inmedi..Hemde devir yüksek gittiği içinde motor gürültüsü kabine yansıyor.Ama kick-down yapınca çok iyi gazlıyor o ayrı :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;285847
Şirkette patronun kullandığı yeni corsa 1.4 otomatik aracı kullandım bir gün boyunca..Acayip bişey ya, o şanzıman sanırım 4 ileri..Zira vitese hemen atmıyor araç devri çok yükseliyor.Zira 4 tane vites varsa hemen atmak istemiyor galiba :D Ne bileyim vitesleri hemen atıp ekonomik lik sağlamıyor.Gaza basmadım nerdeyse YB'yi sıfırlamıştım bide ama ortalama 9 lt'den aşağıya hiç inmedi..Hemde devir yüksek gittiği içinde motor gürültüsü kabine yansıyor.Ama kick-down yapınca çok iyi gazlıyor o ayrı :)
Klasik otomatik vites ise ayağını gazdan hafifçe çekip sonrasında tekrar aynı konuma getirince bir üst vitese atması gerekir.:wnk:


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;285810
Eski bir 2005 Corsa 1.2 Essentia Easytronic(5 ileri triptonik) kullanıcısıyım. Şuanda da 2005 mitsubishi Colt 1.5 AMT (6 ileri triptonik) araca sahibim.
 
Corsa ile Sakarya şehir içi 6.5lt Benzin ortalamam vardı. Ancak anayolda bile 80'le giderdim.
 
Colt ile Sakarya şehir içi depoda 6lt ortalama da gördüm 6.7'de ama hiç 7lt olmadı..
 
Birisi 4 ilköğretim öğrencisi binince kum yüklü gibi giderdi (Corsa) diğeri bana mısın demiyor.
Birisi 13 jantlıydı.. Diğeri 16inç.
birisi 85beygirdi (Corsa), diğeri 109bg (Colt)
 
Kıssadan hisse:
* Corsa, Getz, Polo ve Clio gibi araçların TAM OTOMATİK versiyonlarının zaten fabrika verisi 9-10'larda geziyor. Tercih bu yönde olursa inanın yakıt yönünden başınız ağrır. (Özellikle de Getz tam otomatikler)
 
*Küçük olsun az yaksın diyorsanız MMT-Easytronic şanzımanlar bi nebze iyidirler ama düz çok nokta enjeksiyonlu motorlarla yine verim alamazsınız.(MPI motorlar) Çünkü hem güç üretemiyor.. Hem de az yakmıyor.. (Corsa-Colt örneği)
 
O yüzden ben olsam bütçeyi yükseltip.. VVT motorlu, MMT şanzımanlı Yaris
CVT şanzımanlı Jazz
AMT şanzımanlı MIVEC motorlu Colt
yada CVVT motorlu triptonik model Kore araçlarına yönelirdim..
 
Marka ve model size kalmış..
 
Son bir not: Corsa aracımla bir kaza sonrası ayrıldık. 100km hızla giderken yola giren 2004 model bir Fiesta'ya yandan vurduk. 18mt sürüklendik. 2 araçtaki 4 kişinin de burnu bile kanamadı. Corsa'nın sadece 1 farı kırıldı ve radyatörü kırıldı.. Servis aracı benden satın aldı, yaptırıp sattı.
 
MMTvitese gelince. Babam ******* Toyota Plazada çalışıyor 9 yıldır. MMT olarak Auris'lerden uzak durun. ama Yarislerden yana içiniz rahat olsun bence.
 
Triptonik vitesle ilgili sorunuz olursa tecrübelerimi paylaşmak isterim. Daha önce 1 yıl 6 ileri Golf FSI'da kullandım manuel ve şuan için ekonomi/güç/fiyat-performansı AMT şanzımanda gördüm.. Orası da ayrıdır. :D
6 ileri Golf FSI'da kullandım manuel hakkında düşüncelerin nedir?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;285835
"Şanzıman aynı şanzıman ancak Yaris' te çok iyi, Auris' te hiç iyi değil"
Peki bu niye böyle oluyor? Bunun bir açıklaması var mı?


Hocam tamamen torkla alakalı. Bildiğiniz üzere her şanzımanın bir limiti vardır. Aracın ürettiği torka göre dizayn edilir. Hatta modifiyede aracın torku yükselirse, şanzımanda da oynama yapılır. MMT sorunlarına bakın %90'ı baskı balatadır.

Babam bi ara serviste her ay bi müşteriyle papaz olunduğunu anlatıyordu. Elemanın biri dava edip sıfır araç almıştı, bunu duyan servisi bunla tehdit ediyor.

@fenomen
Hocam Golf FSI 6 ileri 2004 modeldi. 2008'de Corollamızı satıp 21750'ye almıştık.. 2009 yılında 24'e verdik.. Şimdi olsa heralde bi 26 ederdi :D maşallah çeyrek altından değerli:++:

LPG takılmıyordu ama şehiriçi 7-7.5lt benzin değeleri görüyorduk. Üstelik 8km mesafede. Motor çok çabuk ısınıyordu.. Performans güzel. Zaten ondan sonra 1.2 Easytronic kullanmak bana ondan zor geldi belki de..

İzolasyon olarak fena değildi. Ancak bi arkadaşın Seat Toledosuna binmiştim. O da Alman zaten.. Aynı sessizliği onda da görmüştüm.

Süspansiyonlar benim Colt'a benziyor.. Yavaşlama şeritlerini bazen içinizde hissediyorsunuz.

Bagaj C sınıfına göre küçük ama arka koltuklar katlanınca bisiklet koyuyorduk.. Ben sedan araba sevemedim bi türlü o yüzden sıkıntı olmadı. Hatta Honda civic'in bagajından kat ve kat iyiydi :)

Bir de aracın rolantisiyle hareket etmesi hoşuma giderdi.. Yani geri vites'e taktıktan sonra gaza basmadan geri geri giderdik. 1. viteste de böyleydi.. O zamanlar araçlar hakkında bilgim yoktu belki başka markalarda da böyledir. PEk manuel kullanmadım.. ondan da olabilir.

Masraf olarak CD bozulmuştu.. servis 500tl fiyat çekmişti.. o zaman için çok yüksek rakamdı.. (hala öyle :D) yaptırmadan ellerin oldu :D

Benzin yine 3,80 olsa, alıp doya doya binilecek bir araba.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;286068
Hocam tamamen torkla alakalı. Bildiğiniz üzere her şanzımanın bir limiti vardır. Aracın ürettiği torka göre dizayn edilir. Hatta modifiyede aracın torku yükselirse, şanzımanda da oynama yapılır. MMT sorunlarına bakın %90'ı baskı balatadır.
 
Babam bi ara serviste her ay bi müşteriyle papaz olunduğunu anlatıyordu. Elemanın biri dava edip sıfır araç almıştı, bunu duyan servisi bunla tehdit ediyor.
 
@fenomen
Hocam Golf FSI 6 ileri 2004 modeldi. 2008'de Corollamızı satıp 21750'ye almıştık.. 2009 yılında 24'e verdik.. Şimdi olsa heralde bi 26 ederdi :D maşallah çeyrek altından değerli:++:
 
LPG takılmıyordu ama şehiriçi 7-7.5lt benzin değeleri görüyorduk. Üstelik 8km mesafede. Motor çok çabuk ısınıyordu.. Performans güzel. Zaten ondan sonra 1.2 Easytronic kullanmak bana ondan zor geldi belki de..
 
İzolasyon olarak fena değildi. Ancak bi arkadaşın Seat Toledosuna binmiştim. O da Alman zaten.. Aynı sessizliği onda da görmüştüm.
 
Süspansiyonlar benim Colt'a benziyor.. Yavaşlama şeritlerini bazen içinizde hissediyorsunuz.
 
Bagaj C sınıfına göre küçük ama arka koltuklar katlanınca bisiklet koyuyorduk.. Ben sedan araba sevemedim bi türlü o yüzden sıkıntı olmadı. Hatta Honda civic'in bagajından kat ve kat iyiydi :)
 
Bir de aracın rolantisiyle hareket etmesi hoşuma giderdi.. Yani geri vites'e taktıktan sonra gaza basmadan geri geri giderdik. 1. viteste de böyleydi.. O zamanlar araçlar hakkında bilgim yoktu belki başka markalarda da böyledir. PEk manuel kullanmadım.. ondan da olabilir.
 
Masraf olarak CD bozulmuştu.. servis 500tl fiyat çekmişti.. o zaman için çok yüksek rakamdı.. (hala öyle :D) yaptırmadan ellerin oldu :D
 
Benzin yine 3,80 olsa, alıp doya doya binilecek bir araba.
benzin son indirimle 4,20 oldu yani dizelle arasında 30 krş mu ne kaldı değmezmi sence?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;285810
Eski bir 2005 Corsa 1.2 Essentia Easytronic(5 ileri triptonik) kullanıcısıyım. Şuanda da 2005 mitsubishi Colt 1.5 AMT (6 ileri triptonik) araca sahibim.

Corsa ile Sakarya şehir içi 6.5lt Benzin ortalamam vardı. Ancak anayolda bile 80'le giderdim.

Colt ile Sakarya şehir içi depoda 6lt ortalama da gördüm 6.7'de ama hiç 7lt olmadı..

Birisi 4 ilköğretim öğrencisi binince kum yüklü gibi giderdi (Corsa) diğeri bana mısın demiyor.
Birisi 13 jantlıydı.. Diğeri 16inç.
birisi 85beygirdi (Corsa), diğeri 109bg (Colt)

Kıssadan hisse:
* Corsa, Getz, Polo ve Clio gibi araçların TAM OTOMATİK versiyonlarının zaten fabrika verisi 9-10'larda geziyor. Tercih bu yönde olursa inanın yakıt yönünden başınız ağrır. (Özellikle de Getz tam otomatikler)

*Küçük olsun az yaksın diyorsanız MMT-Easytronic şanzımanlar bi nebze iyidirler ama düz çok nokta enjeksiyonlu motorlarla yine verim alamazsınız.(MPI motorlar) Çünkü hem güç üretemiyor.. Hem de az yakmıyor.. (Corsa-Colt örneği)

O yüzden ben olsam bütçeyi yükseltip.. VVT motorlu, MMT şanzımanlı Yaris
CVT şanzımanlı Jazz
AMT şanzımanlı MIVEC motorlu Colt
yada CVVT motorlu triptonik model Kore araçlarına yönelirdim..

Marka ve model size kalmış..

Son bir not: Corsa aracımla bir kaza sonrası ayrıldık. 100km hızla giderken yola giren 2004 model bir Fiesta'ya yandan vurduk. 18mt sürüklendik. 2 araçtaki 4 kişinin de burnu bile kanamadı. Corsa'nın sadece 1 farı kırıldı ve radyatörü kırıldı.. Servis aracı benden satın aldı, yaptırıp sattı.

MMTvitese gelince. Babam ******* Toyota Plazada çalışıyor 9 yıldır. MMT olarak Auris'lerden uzak durun. ama Yarislerden yana içiniz rahat olsun bence.

Triptonik vitesle ilgili sorunuz olursa tecrübelerimi paylaşmak isterim. Daha önce 1 yıl 6 ileri Golf FSI'da kullandım manuel ve şuan için ekonomi/güç/fiyat-performansı AMT şanzımanda gördüm.. Orası da ayrıdır. :D

performans önemli değil otomatik,klimalı ve temiz olsun yeter...yakıt önemli tabi...
:taka:


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
enişte güzel araba ama iki linkte de aynı araba var... :)
:taka:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
renault araclarınada bakabılırsınız bence.otomatık sanzıman benzınlı clıolarda yavan arbadır


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kerem61;286430
renault araclarınada bakabılırsınız bence.otomatık sanzıman benzınlı clıolarda yavan arbadır


kerem renoya baktım ama fiyatları yüksek...bu yüzden reno alacağıma corsa falan düşünüyorum:)
:taka:


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: fenomen;286152
benzin son indirimle 4,20 oldu yani dizelle arasında 30 krş mu ne kaldı değmezmi sence?


Siz Golf mü alocaksınız. anlamadım ki ben.. Yakıt olarak tasarruf yaptırılabilecek bir araba. Ama 2004-2005 model düşük km bulmanız çok zor..