škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

passat 1.8t

mira · 11 · 9054

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mira

  • ince fikir
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
herkese merhaba

passat 2001 model 1.8t lpg li  aracımda turbo arızası olup olmadını kendim nasıl anlarım turboya geçerken ince bi ses geliyor bu normal sanırım
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2011, 12:45:21 Gönderen: mira »


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle

octaviaman

  • Ziyaretçi
Benzinli kullanımda süratli performans devirlerinde tekleme kesme yığılma yapıyorsa,turbo sesi çok fazlaysa gırlama şeklinde filan oluyorsa Turbo ömrü azalmış demektir.Islıkımsı sesler normaldir.


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
turboda arıza olup olmadığı (boşluk olup olmadığı) turbonun pallerini kontrol ederek anlaşılır. araç kapalı ve motor soğukken palleri ilk önce ileri geri sonra sağ sola iterek bakarak anlaşılır. eğer ileri geri veya sağa sola gidiorsa milinde boşluk vardır ve revize edilmelidir.
 
ayrıca basınç saatinde de kontrol edilmelidir fakat turbo dan hariç başka sorunlar varsa onlar gözükebilir. en iyisi ilk dediğim gibi kontrol edilmelidir.
 
k03 lü 1.8T lerin basınçları şu şekilde dir.
 
peak basınç 0.5-0.6
cont. basın. 0.5 basar 4500 -5000 devir gibi 0.4 e düşer daha üst devirlerde de biraz daha düşer.


Çevrimdışı skoda_tudor06

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 655
    • Profili Görüntüle
turboyu devreden cıkarmak için 1.8 t araclarda ne yapılmalı kullanırken gaz kesmek vs mi ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: skoda_tudor06;294799
turboyu devreden cıkarmak için 1.8 t araclarda ne yapılmalı kullanırken gaz kesmek vs mi ?
Marşa bastıktan sonra turbo zaten hep devrededir. Etkin olabilmesi ise belli bir devirden sonra olur. Bu devir kaç ise, motoru o devrin altında tuttuğunuz sürece turbo etkin olarak devrede olmayacaktır.:wnk:


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
vag1.8t motorları 1750 devirde turbo açmaya başlar 2500 gibi de spool eder yani dolar.
 
rolantide  yada 1750 devrin altında iken turbo hava basmaz sadece vakum yapar. Bu yüzden turbo supercharger gibi sürekli devrede olmaz.
turbo araçlarda her vites de turboyu devreye sokmalısınız ki aracınız ve turbonuz sağlıklı olsun.


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Serdar Bey,
 
yakıt tüketimi için düşük devir
turbo ömrü için yüksek devir çevirmemiz lazım. Bu ikisi arasında kaldım kafam karıştı.
İlk 5 yıl hep düşük devirde kullandım 1,9 TDI yi ve turbo değiştirmek zorunda kaldım; şimdi 3000 devirden önce vites atmıyorum ama bu seferde şehiriçi 7,5-7,8lt civar geziyor tüketim :(


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
turbo araçta turbo ömrü için her viteste turboyu devreye sokup çıkarmak gerekiyor.
 
gaza orantılı bir şekilde basın :) ozaman daha az yakarsınız. tabi şehir içindeki trafiğe de bağlı.
 
bizim arkadaşın caddy siyle şehir içi 6 lt yaktık o da 1.9tdi fakat araca yazılım var ve ben kullandım :)
7.5 lt yakması normal sonuçta 1.9 tdi :) 1.6tdi falan değil:)
 
bana göre arabam sağlıklı olsun normal değerlerinde yaksın :)


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Bilgiler için teşekkürler :ok:
 
Hazır bilgili bir usta bulmuşken sorayım :D Carbon Clean önerir misiniz?


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
carbon clean'in amacı enjektörlerde oluşmuş kurumları enjektörleri sökmeden temizlemektir. özellikle yüksek km lerdeki araçlar için gereklidir. fakat bunu yapan yerin deneyimli olması gerekir aksi takdirde yeni enjektör almanız gerekebilir. bu arada pm atıyorum.