Sonuçta düşük hacim araçlar bunlar, çok insanlık dışı dik rampalarda birde yüklüyseniz aracın sıfırdan kalkışı toparlaması son derece zordur ilk başta. Ya biraz sararak kalkacak araç ya da debriyajdan biraz yiyerek maalesef. Bunu en asagariye indirmek için mutlaka el freni kullanın, el frenini normal şartlarda bile kullanın hatta, sanılan aksine acemilikle alakası yoktur, aktarma organlarını çok daha az yorarsınız. 1 tondan fazla yükü çekip kaldırmaya çalışıyorsunuz, kolay iş mi.
Bir de her aracın belli bir tırmanma açısı vardır zaten, bizim gibi binek araçlarda belirtmezler bunu pek ama onun mutlaka kayıt altına alınan bir değeri vardır fabrikalarda, o değerin üzerinde helede zaten yüklüyken tırmanması pek beklenemez. Aklınıza ilk gelen bir üreticinin hemen girip SUV modeline bakın, araziye yönelik araçlar olduğu için orada hemen belirtmişlerdir tırmanma açısını mutlaka.