Golf TSI (122BG) 7-İleri DSG eşliğinde 6-İleri DSG ye göre her 100 Km'de 0.4 Litre ekstra yakıt ekonomisi sunuyor.
7 İleri DSG şanzımanın içinde 1.7 Litre Yağ bulunmakta. 6 ileride bu rakam 6.5 Litre
Şu anda 6 Farklı Model için 7 İleri DSG sunuluyor.
7 İleri DSG nin ağırlığı 70 Kg. bu değer 6 İleri DSG de 93Kg.
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde
6 İleri DSG nin içinde 140 derece (maks.) sıcaklığındaki yağ mekatroniklerin kontrol edilmesini sağlıyor.
DSG şanzıman üretiminde 226 işçi görev alıyor.
7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.
VW Group bünyesinde DSG nin kullanıldığı en güçlü motor 300 Beygir Gücünde
Kassel Fabrikasında günde 750 adet 7 İleri DSG , 1500 Adet 6 İleri DSG üretiliyor.
İlk 6 İleri DSG VW Golf R32 modelinde kullanıldı 2003 Yılında.
6 İleri DSG Dizel motorlarda ilk defa 2004 Yılında kullanıldı, Golf TDI ve Touran TDI modellerinde.
2005 Yılında 150.000 adet 6 İleri DSG Şanzıman Kassel fabrikasında üretildi.
2007 Yılında ise bu rakam 400.000 adete ulaştı toplamda.
7 İleri DSG ile 2.000.000 Km yol katedildi üretim aşamasında.
Golf TSI 122 B.G. Motor ve 7-İleri DSG ile "Yenilik ve Çevre" kategorisinde ADAC tarafından "Yellow Angel 2008" Ödülüne layık görüldü.
2007 Yılında Golf GT Sport 170 B.G.TSI 6-İleri DSG eşliğinde "Yılın Teknolojik Yeniliği" Kategorisi altında Barselonada ödüllendirildi.
Avrupa ülkelerinde yapılan anket verileri baz alındığında 6 İleri DSG Şanzıma'nın daha sorunsuz olduğu verisi alınmıştır.
DSG Şanzımanın startını veren ilk otomobil Bugattı Veyron'dur. Wv grubunun kullandığı şanzımana göre dişliler 3 kat daha büyük ve wv grubunda kullanılan DSG şanzımana göre 6 adet ilave dişli kullanılmıştır ve 16 lt. yağ kapasitesi vardır.
Wv grubunun kullandığı DSG şanzıman
Bugatti'nin kullandığı DSG şanzıman