škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Atmosferik motor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umutaras

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar atmosferik motorun performansı bulunduğu yerin deniz seviyesinden yüksekliğine göre değişir deniyor. Bununla ilgili daha detaylı bilgi sahibi olan varmı. Mesela 1.6 motor araç istanbulda farklı antalyada farklı ankarada farklı güç mü üretiyor ?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: umutaras;293022
Arkadaşlar atmosferik motorun performansı bulunduğu yerin deniz seviyesinden yüksekliğine göre değişir deniyor. Bununla ilgili daha detaylı bilgi sahibi olan varmı. Mesela 1.6 motor araç istanbulda farklı antalyada farklı ankarada farklı güç mü üretiyor ?

 
Örnek verdiğin her 2 il de (İst. ve Antalya) deniz seviyesinde, o nedenle o açıdan fark olmaz.
 
Ama yüksek rakımlı yerlerde işler hafif de olsa değişir deniyor, denizden yükseldikçe oksijen yoğunluğu ve basıncı azalır, ne kadar az oksijen o kadar verimsiz yanma. Bu da haliyle performansı etkiler deniyor. Örneğin denizden hayli yüksek dağ geçitlerinde...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
DH forumdan Vezir yazmış
 
Alıntı
hava ve oksijen söz konusuyla havanın yoğunluğundan bahsetmek gerekir. Yoğunluk karburatör için basınç yoluyla havanın içindeki oksijeni etkilemektedir.

basit formüller olmasına karşın hem sıcaklık hem yükseklik değişirse ekteki formülasyon kullanılması uygundur.

görüleceği üzere sıcaklık düştüğünde aracımızın daha canlı olmasının sebebi aynı yükseklikte hava baıncı ve sıcaklığa bağlı hava yoğunluğunun artmasıdır.

http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air

daha teknik ve otomatik hesaplayıcılı bir site daha vereyim. Avans işte bu farklılıkları algılayarak stokiometrik karışımın benzinde 14,7 olmasına veya zengin karışım için yakıtın artırılması şeklinde çalışmaktadır.

http://wahiduddin.net/calc/density_altitude.htm

lütfen es geçmeden adım adım hızlıca göz atarsanız işin püf noktalarını sisli havadaki oksijen ve performansınızı , birçok parametreyi sadece veriyi girerek görebileceksiniz

not: Vacum avansı konusunu atlmayınız motordaki düzeltmeler için klasik motorlarda önemli bir argümandır. Herşey yakıt miktarını ayarlayarak olsada vakum avansı ateşleme zamanı için kullnılmakta ve avans vererek istenilen hızlanmayı sağlamada ek bir yardımcıdır




Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
yani kisaca sicak memleketlerde arac cansiz,serin ve soguk memleketde canli diyebilirmiyiz,bununda yakitta farki olacakmidir.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Mevsim değişikliği (yaz-kış) ve rakım yüksekliği performans farkı yaratır. Mesela benim arabamın bu dönemlerde gaz tepkisi ciddi değişim gösterdi, hava buz gibi soğuk ve soğuk hava çektiği içinde gaz tepkileri etkilendi. Kışın araçlar daha yüksek performans gösterirler, o nedenle kışı daha çok seviyorum :D üstelik klima açma sorunuda yok, mis gibi:D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Karadenizde yaylalara çıkarken arabanın çekmediğini çok gördüm.. Bas bas bağırıyordu dik rampalarda sonuç sıfır :) Hele Lpg de hiç yemiyor o rampaları :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: kadir_;293355
Karadenizde yaylalara çıkarken arabanın çekmediğini çok gördüm.. Bas bas bağırıyordu dik rampalarda sonuç sıfır :) Hele Lpg de hiç yemiyor o rampaları :)

 
Turbolu araçlarda oksijene bağlı rakım farkı pek hissedilmez ama dik rampa ve yükle her araca zorluk çıkar :)