YORUM YAPAN ARKADAŞI TANIMAM ...BİR FORUMDA DİKKATİMİ ÇEKTİ VE TWİNGO SEVERLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.............
Üç yıldır zevkle Twingo kullanıyorum. Almaya da 1997 de Türkiye'ye ilk kez geldiğinde karar vermiştim ve sonunda oldu.
Bu devirde araç seçmek ve satın almak zor. İlk sebebi sağlıklı bilgiye ulaşmak zor. İnternet bunu giderir diye düşünmüştüm ama bilgi denizinde kırıntılara ulaşmak sanıldığından zor. Misal, merak edip Twi hakkında açılan her topic aynı sona gidiyor. Kuş bak, olmadı at bak eşek bak. Pek çok üyemize bakarsan bunlar saçma arabalardır. Neden? Parçası pahalı. Ucuz parçalı araç var mı? Yok. Biliyordum. Teşekkürler.
Başka? Çok yakar??? Nasıl yani? İşte, yükle baş etmek için çok devir çevirir. (Zaten maksimum 5250 devir çeviriyor zavallı.) Çok bilen arkadaşlar otomobilciliğin (yarışçılığın demiyorum dikkat) ünlü sözü olan "beygir sattırır, tork yürütür" lafını demek ki duymamış. Ha torku kaç dersen 94 Nm. Ama 2500 devirde. Hatta onun da %90'ını 1500 devirden itibaren verir. Bu ne mi demek? 10 km'de 2 20 km'de 3, 40 km'de 4 ve 55 km'de 5. viteste rahatça yol alırsın demek. Ama bizim araba kullanmayı "kuş" ile öğrenen arkadaşlarımıza bişey ifade etmez bunlar. Çünkü "kuşlar" 3. vites için bile 40-45 km hızı görmelidir. Aksi halde uğultu mideni bulandırır. Kilo da 800 civarı olunca gayet yeterli. Az devir az ateşleme. Ateşlenen ne? Benzin... Para. Bugüne kadar klimalı ve şehir içi ve yüklü 7 lt'yi hiç geçmedi. Klimasız da 6'yı. Millet bu değerlere ancak şehirler arası ulaşıyor. Benim ise orada 4,9 gibi değerlerim var.
Vergi desen, dün ödedim 6 ay için 65 ytl. Eh.. benzini de az yakıyor. Milli servete katkı. Ayrıca çok istersen tüp uygulanabilir. "Netekimm" Orjinal ve Fransa piyasası için lpg'li olan modelleri var.
Başka?
Güvenlik. NCAP 3 yıldız kesmez oldu artık sevgili milletimi. Sanki yıllarca konserve kutularına binmemişler gibi. Güvenlik demek test demek değildir sadece. Twi mütevazi motoru ve tipiyle ayrıca kocaman camları ile hız için üretilmiş bir araç değil, bir gezinti ve iş görme aracıdır. (Bkz. VW Kaplumbağa) Dolayısıyla yapmadığın hızdan dolayı gayet güvendesin. Ben en çok 135 yaptım ve de bir kere yaptım. Babamın Escort'u ile de hem de otobanda 140. Araçtan zevk almam için uçmaya ihtiyacım yok. Keyfime bakıyorum. Ama mutlaka bascam dersen ona da hazırdır. (0-100 13,5 saniye ki pek çok küçük dizel de bu değerdedir.) Yine de 150 üstünü tavsiye etmem. Sıradaki??
Parçası bulunmuyor?? Yok öyle bişey. En kötü gider orjinal parçasını Renault Servislerden sağlarsın. Ayrıca pek çok parçasının yan sanyisi de var. İç kapı kolu kırıldı geçenlerde, orjinal bal rengi tek taraf 69 ytl. Yan sanayi çifti siyah 13 ytl. işte bu. Sebep: Pek çok parçası eski clio, dacia, kangoo, eski megane ile uyuyor. Araştırmak gerek. Yalnız 7000 verip 1500 üstüne harcayacağına 8500 verip 500 üstüne harcamayı düşünmelisin. Böylece hem donanımı tam olur, hem de tamirat orjinalin yerini tutmadığından rahatça binersin. Sorunlu her arabada olabileceği gibi astarı yüzünü geçebilir. Koltuklar ve tavanı gözünle görüyorsun ancak göremediğin parçalarda da sorun çıkabileceğini unutma. Her usta anlamaz. Koltukları döşemecide yeniletebirsin ancak tavan kesin pahalı olacaktır. Ayrıca branda hırsızlığı kolaylaştırabilir ve su, ses olabilir. Özellikleri olan bir araçtır. Bu yüzden en azından alırken bir yetkili servisten ekspertiz raporu al. Bunlar sürüş zevkini ve güvenliğini arttıracaktır. Sadece 3,5lt yağ alır. 20-50 7500km. 10-40 10000 km. dayanır.
Yol tutuşu rot-balans ayarlarına hassastır. İyi ayar iyi yol tutuş. Lastik için ekonomiyi düşünme. Benimkinde maxxis var ve biraz zayıflar. Fren ve yol tutuşta Uno'dan iyi gibi geliyor bana. Yere hiç sürtmedim altını. Bir iki kere kalın sac motor korumayı sürttüm sadece. Benzin depo kapağı zayıftır ve hep gevşektir. Normaldir.
) Sileceği süperdir. Özellikle sürücü nefis bir görüş elde eder. Orjinali bende 3. kışını çıkarıyor. (Yer Antalya) Araç önden kazasız ise farlar tatminkar. Boyası güneşte solabiliyor.