škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lambda (oksijen sensörü) değişimi

mustang · 56 · 32570

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Herkese iyi akşamlar.

Geçen yıl 71 bin km'de jetta (102 bg 8v tiptronik) aldım, aldıktan hemen sonra brc marka kit taktırdım, yaklaşık 18 bin km gazla sorunsuz kullandım, birkaç hafta önce egzos lambasına eşlik eden "emission workshop" uyarısı almaya başladım. Arabanın 90 bin ağır bakımının gelmesini de fırsat bilip soluğu yetkili serviste aldım, periyodik bakım yapıldı ve uyarı lambasının 1 nolu lambda sensöründen kaynaklandığını, değiştirmem gerektiğini ve fiyatının ellerinde olmamakla birlikte 470 tl olduğunu söylediler, hata mesajını sildiler fakat eve dönerken tekrar yandı, iki gün  sonra brc yetkili servisinde lpg filtreleri değişti, hata mesajı silindi onlar da lambda sensörünün arızalı olduğunu ve değiştirmem gerektiğini söylediler 40-50 km sonra tekrar yandı...

İnternette uzun araştırmalar neticesinde lpg takıldıktan sonra bu sorunla karşılaşanların oldukça fazla olduğunu gördüm, sensörün işlevini vs. öğrendim. Bosch Car Service parça nosuna göre uygun olan sensörü takabileceklerini (bosch marka 200 tl, benim araçta bulunan ngk marka 280 tl) ancak kesinlikle parça garantisi veremeyeceklerini çünkü lpg'nin bu sensörleri kısa zamanda bozacağını gayet emin bir şekilde ifade etti. Öte yandan brc servisi ve web sitesinin forumundakiler kesinlikle bozmayacağını lpg ile ilgisinin olmadığını söylemekteler... Ayrıca görüştüğüm kişi rölantideki zaman zaman dalgalanmanın boğaz kelebeğinden kaynaklandığını sensörle ilgisi olmadığını ve 50 tl ye temizleyebileceklerini söyledi.

Sorum bu sensörü değiştirip hala sorunsuz kullanan ya da sorun yaşayanların tecrübeleri ve kaç km kullandıkları... Ciddi anlamda kararsız kaldım 50-100 liralık bişey olsa düşünmezdim ama 300 üzeri bi fiyat ve taktırdıktan kısa süre sonra paranla rezil olma riski...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Parça olarak yenisini alıp takarsanız gene üzerinde araç sıfır alınıp kullanıldığı süre kadar gider en az, bu tarz parçaların belli bir süresi yoktur maalesef, bazen 100 binleri devirir bazen 70-80 binleri, biraz şans işi hele de bu tarz kirlenmeyle meydana gelen parçalarda tam bir piyango sadece. Yalnız o parça temizlenip tekrar kullanılabiliyor, servisler tanıdığınız muhabbetiniz olan yer değilse direk değişir, temizleyelim demez. Parçanın durumuna göre gene 50-60 bin daha gider temizlense aslında. Aracınız LPG'li, bazı parçaların standart ömrü ne yazık ki değişebiliyorda, bu durumlar ilk başta göz ardı ediliyor.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bir ara bandede sureklı yanıyordu.söndursemde tekrarlıyordu.banada degişmesi gerekir dediler.bende ilk önce aldıgım benzin istasyonunu ve markasını degiştirdim.şimdi süreklü shell den alıyorum ışık falan yanmıyor çok şükür kurtuldum.yani kötü yakıtta yapıyor.o yüzden depoyu fulleyerek farklı istasyonlar deneyın.dogru istasyonu buluncada oradan almaya devam edin.Bence son çare sensörü degiştirirsiniz.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Aslında dediğiniz km'leri görse hiç tereddüt etmem değiştiririm ama okuduğuma göre 1000 km'yi bile göremeyenler var, temizlik işine gelince yine okuduğuma göre parça zaten o kurum dediğimiz kirli ortamda çalışabilecek şekilde yapılıyor sanırım asıl sorun bu ölçümü yapan maddenin özelliğini yitirmesinden kaynaklanıyor, yine de sanayi de ustalara sormakta fayda var tabii...

Aslında yakıtla alakalı olarak bugüne kadar hiç sorun yaşamadım tabiki belli başlı markalardan almak kaydıyla, bu ışığın yanma sebebi lpg kalibrasyon hatasından kaynaklanmıyor zira 18 bin km boyunca lpg servisine uğramadım bile...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Sadece bu parça için değil, yanlış teşhis yapılan ve bu yanlış teşhise göre çözüm diye yapılanlardan kaynaklanıyor. "Parçayı değiştim düzelmedi" benzeri söylemler sorunun yanlış yerde arandığını gösterir. Rölanti titrer, dalgalanır hop denir ki bujiler, yok bobinler denir değiştirilir mesela, ama sorun hala devam eder, aslında bir boğaz kelebeği temizliğinde çözülecek sorundur, temizlersin düzelir herşey. Aynı bunun gibi, servislerde buna gaz verir biraz, parça değişimine gider, oysa bazı sorunlar "sadece temizlik" ile yoluna giren sorunlardır kimse bilmez :) Parça değişipte 1000 km dayandı diyen de böyledir, sorun başka yerdedir mutlaka, soruna yönelik parça değişiyorsa sorun ortadan kalkar yoksa.
Sizin sorununuzda %100 bu sensör ise ve bu parçayı değişirseniz sorun direk kalkar ortadan ve 1000 km'den çok daha fazla gider -ki bence şu andaki parçanın temizlenmesi bile bu sorunu ortadan kaldırır ve bayağı km'de gider, şayet başka bir problem yoksa tabi. Umarım en kısa sürede çözülür sorununuz :ok:


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Söküp elimdeki tek temizlik maddesi olan tinere batırıp temizledim ve milangazda yakıp sıcak sıcak tinere tekrar batırdım, son olarak hakiki sıfır zımparayla zımparaladım...

Milangazda yakma olayı da yabancı forumlarda oksijen kaynağıyla yakıp suya batırmayı öneriyorlardı ordan yoksa bodoslama değil :)



Uploaded with ImageShack.us

Şu an lamba yine yanıyor çünkü hata mesajını henüz sildirmedim, işe yaradı mı yaramadı mı ondan sonra belli olacak...


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
LPG nin bozma olayı şu şekilde olabilir, eğer yakıt ayarını lpgci düzgün yapamadıysa hep uç noktalarda çalıştırır sensörü ve zamanla sensör özelliğini kaybedebilir.

Oksijen sensörü yanlış hatırlamıyorsam altın uçlu bir sensör, dediğiniz yöntem son derece mantıklı, sudaki o2 yi ölçen sensörlerde de aynı yöntem uygulanıyor ( sıfır zımpara ve temizlik )


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Malesef benim için sonuç hüsran... Hata mesajı iki kere silindi aynı sensör her seferinde 40-50 km sonra ışık yakıp hata verdi... Bu sensörün ömrü zaten 100 bin km civarıymış erken ya da geç bozulabiliyor sadece baenzinle çalışan araçlarda bile...
Şu an itibariyle sorunum soğuk havada lpg ye geçtikten sonra rölantideki alıp verme, inip çıkma, düzensizlik her ne derseniz...

Lpg ci boğaz kelebeğinden yapar dedi geçen hafta temizlettim ertesi gün aynı sorun devam etti, bu hafta bosch car service ye gittim orada dışarıdan temizlendiği için iyi temizlenmemiştir dediler ve söküp daha detaylı temizlendi eğer aynı sorun devam ederse boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler, lpg ciye gittim tekrar ayar yaptırdım onlarda bu sorunun 5-10 gün devam edebileceğini söylediler, akşam tekrar baktım aynı sorun devam ediyor...

Yaklaşık bir ay öncesine kadar 18bin km gazla kullandığım ve tık demeyen araba dramatik bir şekilde bu sorunla karşıma çıktı.... Açıkcası bu sorunun lambda sensörünün arıza ışığını yakmasından sonra başladığını düşünüyorum ancak bu sensörün bu derece rölantiyi etkileyip etkilemediğinden emin değilim İngilizce sitelerde "rough idle" bizim düzensiz tabir ettiğimiz şeye neden olduğu söyleniyor ama ne kadar "rough" ondan bahsetmiyor... Şöyleki anlık yakıt tüketimi 0,7 ile 0,9 arasında gidip gelecek kadar dalgalanıyor ve bunu soğukta lpg ye geçince yapıyor dalgalanma sırasında benzine alıyorum ibre hareket etmese de arabanın rölanti sesi çok dikkatli dinlersem hoş gelmiyor 1,6 BSE motorlardaki meşhur silkelemenin biraz daha arttığını hissediyorum...

Sizce bu sensör bu derece bir dalgalanmaya neden olabilir mi, boğaz kelebeği arızalıysa her halukarda bu soruna sebep olmaz mı ?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustang;306091
Malesef benim için sonuç hüsran... Hata mesajı iki kere silindi aynı sensör her seferinde 40-50 km sonra ışık yakıp hata verdi... Bu sensörün ömrü zaten 100 bin km civarıymış erken ya da geç bozulabiliyor sadece baenzinle çalışan araçlarda bile...
Şu an itibariyle sorunum soğuk havada lpg ye geçtikten sonra rölantideki alıp verme, inip çıkma, düzensizlik her ne derseniz...

Lpg ci boğaz kelebeğinden yapar dedi geçen hafta temizlettim ertesi gün aynı sorun devam etti, bu hafta bosch car service ye gittim orada dışarıdan temizlendiği için iyi temizlenmemiştir dediler ve söküp daha detaylı temizlendi eğer aynı sorun devam ederse boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler, lpg ciye gittim tekrar ayar yaptırdım onlarda bu sorunun 5-10 gün devam edebileceğini söylediler, akşam tekrar baktım aynı sorun devam ediyor...

Yaklaşık bir ay öncesine kadar 18bin km gazla kullandığım ve tık demeyen araba dramatik bir şekilde bu sorunla karşıma çıktı.... Açıkcası bu sorunun lambda sensörünün arıza ışığını yakmasından sonra başladığını düşünüyorum ancak bu sensörün bu derece rölantiyi etkileyip etkilemediğinden emin değilim İngilizce sitelerde "rough idle" bizim düzensiz tabir ettiğimiz şeye neden olduğu söyleniyor ama ne kadar "rough" ondan bahsetmiyor... Şöyleki anlık yakıt tüketimi 0,7 ile 0,9 arasında gidip gelecek kadar dalgalanıyor ve bunu soğukta lpg ye geçince yapıyor dalgalanma sırasında benzine alıyorum ibre hareket etmese de arabanın rölanti sesi çok dikkatli dinlersem hoş gelmiyor 1,6 BSE motorlardaki meşhur silkelemenin biraz daha arttığını hissediyorum...

Sizce bu sensör bu derece bir dalgalanmaya neden olabilir mi, boğaz kelebeği arızalıysa her halukarda bu soruna sebep olmaz mı ?


Valla bundan ötesine görmeden ben pek birşey diyemiyorum artık lakin boğaz kelebeği konusunda aman diyeyim, aracınız o kadar yüksek km'de olmadığı gibi buna benzer sorunlarda ilk değişelim denilen kurbanlık parçaların başında gelir -ki boğaz kelebeğine bir şansızlık olmazsa çok kolay kolay birşey olmuyor. Düzenli temizliği yapılsın yeter ama işin içinden çıkamayanlar hemen değiştirmeye kalkar sanki 5-10 kuruşluk parçaymış gibi. Ona gelene kadar sensörü komple değişirsiniz olur biter, boğaz kelebeğinin fiyatını duyduğunuzda bir iki adım geri gideceksinizdir çünkü. Aracınız LPG'li, ben hala LPG ile ilgili bir sıkıntı üzerinde duruyorum, LPG her işi çok karıştırıyor, meydana gelen sorunların çözülmesinide önemli oranda çorba ediyor. Lambda'da ki sıkıntı rölantideki dalgalanmayı etkiler zaten, bu sorunda ilk akla gelecek parça listesinde yukarlardadır.
Bu arada boğaz kelebeğini herkese ve heryerde söktürmeyin, çok çok hassas parçadır, söküp takmayı geçin herkes kalibrasyonunu tam yapamaz bile, "yetkili servisler" bile çok çok zorda kalmadıkça sökmezler onu.


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Bende Bakiye katılıyorum.
LPG ayarınızda sıkıntı olması kuvvetle muhtemel. Benzinde de aynı rolanti bozukluğu var mı ?


Çevrimdışı flash41

  • White Dead Angel
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Bu konu ile ilgili bizim akifgul biraz araştırma yapmıştı diye biliyorum.
Onun bu konularda biraz daha deneyimi olacaktır.
Bence lamdayı ölçmek en güzel yöntemdir.
Hangi uçtan nasıl bir data alacağınız bellidir.
Kesin sonuçları gördükten sonra lambdayı değiştirmekte fayda var.
Abimin aracında da arıza ışığı yandı.
Araca bağlandığımızda katalizör arızası verdi ve bir kaç kez tekrarladı.
Yakıttandır diye düşündük fakat yine tekraraladı.
Lamdaları yoğun APC ile temizleyip tekrar taktık :)
Sonrasında ışık daha da yanmadı.


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Boğaz kelebeğini değiştirmeyi düşünmüyorum zaten arızalı olsa her durumda aynı soruna neden olması lazım... Öncelikli düşüncem oksijen sensörünü değiştirmek benim araçtaki O2 sensörü "geniş bant" dolayısıyla motorun en ideal şekilde çalışmasında daha etkili bir aygıt diye düşünüyorum.

Lpg ayarını montajı yapan kişi yaptı ve bana çok anlamasam da grafiklerle en ideal şekilde ayarladığını anlattı... Benzinde ibreyi oynatmıyor ancak motorun rölanti sesi çok hoşuma gitmiyor. Benzinde bunu yapmaması benzinin gaza göre daha geç tepki vermesi ve bu inip çıkmaları telafi etmesi gibi geliyor bana...


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Sensörün Ucunu 4-5 Gün Sulandırılmış Kireç Sökücüde Bekletin


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;306170
Sensörün Ucunu 4-5 Gün Sulandırılmış Kireç Sökücüde Bekletin
Yakıp tinerle temizledim zımparaladım ama çözüm olmadı zaten umduğumdan çok daha temizdi en azından görünüşte... Ben arabayı her gün kullanıyorum o kadar süre sökülü tutamam malesef artı bu alet "heated" yani ısıtma ünitesi de var belki o arızalı bunu anlamak için oto elektrikçiye mi götürmek lazım onlar ölçebilir mi acaba...


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Sizde Ölçebilirsiniz . Ölçü Aletinizmi Varmı ? Önemli Olan Dış Temizligi Değil İçindeki Kurumuunun Temizligi

5 Gün Kireç Sökücülü Suda Bekletilmiş Sensör , Dibindeki Kurumları Görüyorsunuz

http://www.ressim.net/out.php/i228471_4.jpg