škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lambda (oksijen sensörü) değişimi

mustang · 56 · 32385

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;306174
Sizde Ölçebilirsiniz . Ölçü Aletinizmi Varmı ? Önemli Olan Dış Temizligi Değil İçindeki Kurumuunun Temizligi

5 Gün Kireç Sökücülü Suda Bekletilmiş Sensör , Dibindeki Kurumları Görüyorsunuz

http://www.ressim.net/out.php/i228471_4.jpg
Peki bu denendi mi, çalışıyor mu?


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Tabikide Çalıştı :) Bu Şekilde Kurtulma Şansı Çok Yüksek. 4-5 Gün Degilde Haftasonunda Denemenizi Tavsiye Ederim. Boşuna 250-300 Lira Vermeyin


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Ölmüş eşek kurttan korkmazmış :) zaten sensörü kafamda öldüreli çok oldu, haftaya onu da denerim.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Bozulma Konusunda Sıkıntı Yapıyorsanız O Konuda Sıkıntı Olmaz :) Sadece Ucunu Sokun Suya
Şu Şekilde ;

http://www.ressim.net/out.php/i228469_2.jpg

5 Gün Sonunda Suyun Pisligi

http://www.ressim.net/out.php/i228470_3.jpg


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Bugün o2 sensörünün soketini çıkarıp kullandım arabayı rölantideki düzensizlik sıfıra indi, az önce tekrar taktım 5-10 km sonra ışıklarda aynı sorun yeniden başladı, tekar çıkardım yine sorun yok...

Rölanti sorununu boğaz kelebeği vs. temizliği yapıpta çözemeyenlere duyurulur... Bu derece dramatik bir değişim gösterme sebebi aracın "wide band" yani "geniş bant ve ısıtmalı" bir oksijen sensörüne sahip olmasından kaynaklanıyor olabilir...


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Dediğim Temizliği Uyguladınızmı :) Uygularsanız Kurtulma Şansınız Çok Yüksek. Rölanti Sorunu Düzelebilir Ama Yakıtta Artışıda Görecekseniz En Basiti Cut-oFF Bu Sensör Üzerinden Çalışıyor


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;307351
Dediğim Temizliği Uyguladınızmı :) Uygularsanız Kurtulma Şansınız Çok Yüksek. Rölanti Sorunu Düzelebilir Ama Yakıtta Artışıda Görecekseniz En Basiti Cut-oFF Bu Sensör Üzerinden Çalışıyor
Temizlik için hafta sonunu bekliyorum :) fakat okuduğum kadarıyla özellikle kurşun ve antifiriz doğrudan yapısını bozuyormuş bunun kurtulmaya da bilir.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
300 Derecenin Üstünde Sıcaklıga Maruz Kalan Bir Parça Oksijen Sensörü :) Öyle Kireç Sökücünün Bozacagını Hiç Düşünmüyorum


Çevrimdışı ahmetozdag

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmetozdag;308705
Aracı hangi servise götürdün hemşerim

Gökmen'e götürdüm, boğaz kelebeğinin temizliği için de bosch car service ye götürdüm.



Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;308729
Düzeldimi Aracınız :)


Yok daha temizlemedim bu hafta sonu inşallah. :) Ama şu an o2 sensörü soketten ayrılmış durumda öyle kullanıyorum şu anda bir sorun yok soketi taktığım zaman rölanti bozuluyor. Sonucu yazarım buraya, her ihtimale karşı internetten sensöre baktım 270 tl parça kodu uyumlu ve orjinali olan NGK marka, gerçi orjinalı NTK da üreticinin diğer adı belki de Avrupa pazarındaki adı bilmiyorum.


Çevrimdışı ahmetozdag

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
tahminimce lpg ayarından kaynaklı olarak lambda yanlış değer ölçüyor ve rölantiyi bozuyor. kablo çıkarıldığı zaman beyin sensörü açık devre göreceği için normal enjeksiyon zamanlarına dönüyor ve sorununuz düzeliyor ama muhtemelen araç bu şekilde çok yakıyordur.
karatay sanayisinde 2-3 tane bildiğim özel servis var. isterseniz oralara da sorarak bi fikir alabilirsiniz


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmetozdag;308744
tahminimce lpg ayarından kaynaklı olarak lambda yanlış değer ölçüyor ve rölantiyi bozuyor. kablo çıkarıldığı zaman beyin sensörü açık devre göreceği için normal enjeksiyon zamanlarına dönüyor ve sorununuz düzeliyor ama muhtemelen araç bu şekilde çok yakıyordur.
karatay sanayisinde 2-3 tane bildiğim özel servis var. isterseniz oralara da sorarak bi fikir alabilirsiniz


Kalibrasyonda sorun yok sensör ölçme işini yapamıyor bu kimyasal ölçümü yapan seramik zamanla özelliğini er ya da geç yitirebiliyor 1 ya da 2 kablolu olanlarda arızalı sensör anlaşılamıyor ancak daha fazla kablolu olanlar geniş bant olduğu için motorun her türlü çalışmasını etkiliyor. Sensörü çıkarınca ecu default moda geçiyor yani sürekli sabit ve en kötü ihtimale göre ayarlanmış fabrika verisine göre püskürtme işlemini yapıyor çok yakmasının sebebi de bu, öneri için ayriyeten teşekkürler. :)


Çevrimdışı mayday

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Benim önceki aracımda da lpg kaynaklı olarak lambda sensörü hatası vermişti.Lpg bozuyor.