škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

202 km geçemedim

haluk1 · 184 · 57238

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı haluk1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: likapa53;306864
olayin vitesle falan alakasi yok araclarda elektronik olarak hiz sinirlandirilmis.2.0tdi 140 hp motorda da kesici var ayni sekil ben de 202 yi gecemedim arac daha gidebilir ama elektronik olarak izin vermiyor motor chip tuningle bu limiti kaldirabilirsiniz belki ancak motora zararini kisa ya da uzun vadede bilemem
tanıdığınız bildiğiniz bu işi daha önce yapmış ve randıman almış birilerini biliyormusunuz.bu limit konusunda ben size kesinlikle katılıyorum.sanki araba 230-240 yapacak ama limitten kaynaklı gidemiyor gibi geldi bana da.


Çevrimdışı hekimoglu78

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Selam, 1.4 TSİ motorda max 215 yazmış bir arkadaşımız, bizim 1.4 lere chip yaptıran var mı?
Tecrübe sahibi olan, sorunsuz kullanan...

Tşk.


Çevrimdışı gmmert

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hekimoglu78;307035
Selam, 1.4 TSİ motorda max 215 yazmış bir arkadaşımız, bizim 1.4 lere chip yaptıran var mı?
Tecrübe sahibi olan, sorunsuz kullanan...
 
Tşk.

 
1.4 tsi 230 uzeri görenler var.Google bıraz arayınca yuklenmış resım bıle bulabılırsınız.


Çevrimdışı gmmert

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: haluk1;307024
tanıdığınız bildiğiniz bu işi daha önce yapmış ve randıman almış birilerini biliyormusunuz.bu limit konusunda ben size kesinlikle katılıyorum.sanki araba 230-240 yapacak ama limitten kaynaklı gidemiyor gibi geldi bana da.

 
105 hp dizel ve agır bir aractan bu bahsettiğiniz hızlara cıkmasını beklemeyin.Millet bu hız ve uzerini görmek için dunya para verıp sıfırdan güçlü araç alıyor.
 
Senın aracla aynı motoru kullanan passat altı ılerı kullanma ımkanın varsa bır deneme yapabılırmısın?


Çevrimdışı Detaycı

  • Detailer
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 737
    • Profili Görüntüle
Bana sorarsanız da o kadar hız hiç yapmayın bence. İmkanınız varsa güzel, güçlü, donanımlı bir araca binin, ama o kadar hız yapmayın. :)


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: gmmert;307062
1.4 tsi 230 uzeri görenler var.Google bıraz arayınca yuklenmış resım bıle bulabılırsınız.

Muhtemelen Photoshop'tur o 230 u gösteren fotoğraflar..


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: likapa53;306864
olayin vitesle falan alakasi yok araclarda elektronik olarak hiz sinirlandirilmis.2.0tdi 140 hp motorda da kesici var ayni sekil ben de 202 yi gecemedim arac daha gidebilir ama elektronik olarak izin vermiyor motor chip tuningle bu limiti kaldirabilirsiniz belki ancak motora zararini kisa ya da uzun vadede bilemem
Nasıl oluyorda vitesle alakasız oluyor?Maksimum tork bandının altında kaldığı için daha üst çeviremiyor araç.Daha yüksek devirde olsa(yani daha kısa son dişli olsa) daha hızlı gider.Çünkü üst devir çevirecek.3,500 yerine 4,500 olacak ki bunu benzinli gibi düşünmeyin dizellerin devir bandı kısadır.mesela 4.dişlinin son oranı ne bilmiyorum paylaşılırsa bakarım ama bazı araçlarda 4.viteste daha iyi gidiliyor.Çünkü araç 5e atıldığında devir düşüyor buda dizel araçta turbo etkisini azaltıyor.Krank yeterli itmeyi sabit oluşturuyor.Ancak devir düştüğü için şanzıman bunu çeviremiyor bu kadar basit.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2012, 10:27:56 Gönderen: ST-max »



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1.2 TSI de 204 gibi rakamları görüyor, ekranda görünen hızdan bahsediyorum tabi, deneme amaçlı 1 kereliğine bastım. Dijital ekran da hızı gösteriyor. Denemeyi S modundan yaptım 6. vitese kadar çıkıyor, 7'ye atmıyor o modda, D'ye atsam 7. vitese geçip yavaş yavaş da olsa biraz daha hızlanabilir belki, ama çok sakat o süratler, bomboş ve dümdüz bir TEM kesiminde denedim.
 
Fabia 1.2 TSI DSG'den bir kare

 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=15516


Çevrimdışı gmmert

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Buu işlere kendini vermiş aracı çok güzel yapmış bir kardeşimizin bir siteden alıntı yazısıdır.Bu konuda herkes okursa birseyleri daha güzel ve saglıklı olarak ögrenebilirler diye düşünüyorum.
 
Günümüzde gittikçe yaygınlaşan ve güncel emisyon değerlerinin zorunlu getirisi olmaya başlayan düşük hacim-turbo kombinasyonunun kendi aracım olan 1.8T ile destekçisi gibi görünsem de, aklı 90’ların hot-hatchlerinde kalmış, devamlı samanlığa bir 306 GTI ya da Clio RS saklamayı düşünen bir adamım aslında

Peki 350-400 nm torklu arabaya binerken, neden bu sevda?
İşin tekniğine girmeden önce, turbo-atmosferik ikileminde düşüncem hep şudur:
Turbo ve atmosferik; sarışın ve esmer gibidir. Hangisini alırsan aklın diğerinde kalır.
Peki bunu burada söylemeye ne gerek vardı? Her şeyi de bilemem ki
Bu başlık altında yorum yapabilmek için önce güç, tork ve [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]devir [/URL]bağıntılarının üzerinden basitçe geçelim.

Tork, motorda olan patlama sonucu pistona aktarılan itme kuvvetidir.
Pistona nasıl kuvvet aktarılır? Google’da “içten yanmalı motorlar” diye aratıyoruz ve çıkan görsellerden renklerini en çok beğendiğimizi seçiyoruz;

[URL=http://img694.imageshack.us/img694/2906/tenyanmalmotor.gif][/URL]

Şemada fuel diye gösterilen girişten hava-yakıt karışımı giriyor, pistonun yukarı hareketi ile karışım sıkıştırılıyor ve Combustion Chamber diye gösterilen alanda buji (çakmak) çakıyor ve karışım patlıyor. Oluşan patlamanın kuvveti pistonu geri aşağı itiyor. İtme momenti yani tork da bu zaten. Aynen tahmin ettiğiniz gibi, ne kadar büyük patlama gerçekleşirse, o kadar büyük tork kuvveti oluşuyor.

Peki [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]beygir [/URL]nedir yahu? Tay mıdır, hakiki İngiliz yarış atı mıdır?
Güç, torkun, yani az önce gördüğümüz momentin motorun devri ile ilişkili fonksiyonudur.
Ne demek bu fonksiyon falan. Hani açık olacaktın Utku?
Özüme döneyim; pistona çok kuvvet veriyoruz ama piston yavaş yavaş, aheste aheste giderse, o moment bize düşük güç olarak dönüyor. Ama piston hıphızlı gidip geliyorsa aynı patlama momenti bize daha yüksek güçler olarak geri dönüyor.
Hmm.. Düşününce mantıklı.. Aynı kuvveti iletecekler, birisi hızlı birisi yavaş gidiyor.. Farklı olur tabi..

Örneğin Honda S2000’in motoru, şimdiye kadar üretilmiş en yüksek piston hızına sahip.
Piston hızı nedir? Düşündüğümüz zaman pistonun gidip geldiği alan zaten sınırlı. Motordan motora değişse bile, yakın hacimli motorlarda atla deve fark olmuyor. O zaman olay devirdeymiş. Ne kadar çok [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]devir [/URL]dönebilirse, o kadar hızlı gidip gelip, turu çabucak tamamlıyor.

Aynı örnekten devam edersek; Honda S2000 9000 dev/dak dönen, 2 litre hacimden [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]atmosferik [/URL]olarak 240 hp güç çıkarılmış bir motora sahip. Ki bu litre başına 120 hp güç de çok uzun süre rekor değerdi.
Demek momentin değeri az olsa bile bunu yüksek devirlere taşıyabilirsek getirisi iyi oluyor.

Lisede ivme ve hız görmüştük, hatırlayan var mı?
Bunda hatırlanmayacak ne var canım dediğinizi umuyorum.
İvme, hızlanma ve yavaşlama miktarı idi. Sabit ve pozitif ivme ile giderken devamlı düzenli şekilde hızlanan aracımız olurdu. Düzenden kastım, lineer.
Şöyle yüksek fizik bilgisi gerektiren bir grafik ile bilgimizi tazeleyelim:

[URL=http://img853.imageshack.us/img853/8545/ivmehz.jpg][/URL]

Bu ivme sabit ve düz giderse, hız sürekli artar. İvme artarsa, hız coşarak artar mantığını hatırladıysak işimiz daha kolay. Hatırlamasak da problem değil, özet geçeceğim.

İvme ile hız arasındaki bağıntının çok çok benzeri tork ile güç arasında vardır.
Yani, torkun düz ilerlediği yerde, güç düzgün artar. Torkun arttığı yerde, güç coşar İlerledikçe tork düşüyorsa, onu devirle çarpıp bakmak lazım, artabilir de, düşebilir de, onun örneğini de vereceğim
Aşağı yukarı sabit torka yani sabit ivmeye bir örnek verelim, bugün örnekler Honda’dan

B16A2 kodlu motor, yani meşhur ’96-’99 arası üretilmiş VTI;
http://img862.imageshack.us/img862/7793/140jf.jpg

Yine geldik S2000’e;
http://img515.imageshack.us/img515/200/s20000.jpg


Görüldüğü gibi belli aralıklarda üretilen sabit tork devamlı artan güç olarak karşımıza çıkıyor. Belli aralıklarda ise artan tork olduğunu görebiliyoruz, o bölgelerde güç iyice artmış. Coşmuş yahu
Alt devirde tork patlaması ve gittikçe düşen torklu bir arabaya örnek vermek gerekirse ki günümüzdeki Turbo arabların pek çoğu yazılımdan sonra bu hale geliyor
http://www.themakoshark.com/stuff/Dy...2009-07-25.jpg

Devir, tork ve güç ilişkisinin az çok kafanızda oturduğunu düşünüyorum.
“E ben [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]devir [/URL]dönmeyeyim, sonuçta o da 240 hp, öteki de 240 hp… Ne gerek var o kadar [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]devir [/URL]dönmeye, ikisi de aynı gider nasılsa.” Diye düşünüyorsak, bilgilerimizde bir eksik var demektir.

E tamamlayalım o zaman

Hayatımıza yeni bir tanım daha girdi. Aktarma, yani şanzıman.
Şanzıman, dişli gruplarından oluşan bi aktarma sistemidir. Dişli gruplarının birbirlerine olan oranlarına göre tekerleğe aktarılacak momenti yani kuvveti belirliyor. Biz de ihtiyacımız olan vitesi kullanarak işlerimizi hallediyoruz
Şanzıman oranlarının yaptığımız hızları belirlediğini zaten biliyoruz.
Örnek vermek gerekirse; her şeyi aynı olan 2 arabanın biri 3. Vitese 6000 devirde 120 yapabiliyor, diğeri aynı viteste aynı devirde 160 yapabiliyorsa, farkı oluşturan şey şanzımandır.
Şimdiden özür dilerim, biraz teknik terim kullanmak zorundayım.
Hızı belirleyen dişli oranları; 2.56, 4.75 gibi sayılardan oluşuyor. Bu sayılar arttıkça, aynı devirde ulaşılan hızlar düşüyor. Yani sayıları artırırsak aynı hıza ulaşmak için daha çok [URL=http://www.seatclubworld.com/tuning-35/turbo-ve-az-devir-atmosferik-ve-cok-devir-tork-beygir-ve-devir-iliskisi-15186/]devir [/URL]dönmemiz gerekiyor.
Örneğin Honda S2000, 5. viteste 9000 devirde 220 yapabiliyor. Audi A3 1.8T ise 4. Viteste 6800 devirde 220 yapabiliyor.
Bu ne demek? Sizin de tahmin ettiğiniz gibi, S2000’in şanzımanı çok bariz daha kısa oranlı. Hem bir üst viteste, hem 2200 fazla devirde, hem de aynı hızda.
Sonra google’da minik bir araştırma ile sayısal değerleri buluyoruz. Bir de ne görelim;
Honda S2000 ‘in 5. Vites dişli oranı ve son dişli oranı 0.94 ve 4.10.
A3 1.8T ‘nin ise sırasıyla 0.83 ve 3.68.
Tam tahmin ettiğimiz gibi, S2000 ‘in dişli oranlarının sayısal değerleri, A3'e göre bariz büyük. Yani şanzıman belirgin kısa.

Eee ne olacak ki uzun olunca kısa olunca? Aynı hıza çıkmışlar işte?
Maalesef o kadar basit olmuyor. Tekerleğe aktarılan torku "Vites dişli oranı * Son dişli oranı * O devirdeki motor torku" formülüyle hesaplıyoruz.
Yani motorda 200 nm torku olan S2000, 5. Viteste 6500 devirde tekerleğe 770 nm tork aktarırken,
Tork zengini dediğimiz A3 1.8T (4000 devirde 370 nm, 6500 devirde 270 nm), 6500 devirde tekerleğe ancak 830 nm aktarabiliyor.
770 ile 830 arasında yüzde 10 fark bile yok..
E zaten işi yapan tekerlek değil mi? O zaman Honda'da ya da diğer Japonlarda ağırlık avantajı da olunca, motordaki yüksek torkun anlamı gittikçe zayıflıyor [URL=http://www.seatclubworld.com/images/smilies/smile.gif][/URL]
O zaman faydalı bir bilgi daha öğrendik, yüksek devirleri randımanlı dönebilen motor tasarlayan markaların bir bildiği varmış

Minimum teknik bilgi ile aktarmaya çalıştım, umarım sıkmamışımdır.
A3 1.8T 'nin verileri elimde hazır olduğu için kıyaslarken kullandım, kendi arabama torpil geçtiğimden değil
Esen kalın,


Çevrimdışı likapa53

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: haluk1;307024
tanıdığınız bildiğiniz bu işi daha önce yapmış ve randıman almış birilerini biliyormusunuz.bu limit konusunda ben size kesinlikle katılıyorum.sanki araba 230-240 yapacak ama limitten kaynaklı gidemiyor gibi geldi bana da.


chip tuningle ilgili zamaninda arastirma yaptim,internette orda burda herkes birbirine yakin seyler soyluyor kisa vadede zarari olmaz tarzinda,ben pek gerek gormedim acikcasi ama size kalmis tabi yaptirip yaptirmamak. Amaciniz sadece son hiz limitini kaldirtmaksa bunun bir zarar verecegini sanmiyorum servisten ya da vag com ile araca mudahele sansiniz var


Çevrimdışı flash41

  • White Dead Angel
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
1.6 tdi motorda daha ne beklenir ki,202 km hız ciddi bir rakam o araca o kg a göre.aynı motora sahip bir süperb alırsan neden mersoyu sollamayasın ki.ayrıca 360 km hız yapan octi bile var,mersoya el sallayan:++:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı mayday

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
1.6 tdi ile düz yolda yapılabilecek son hıza yaklaşmışsınız.


Çevrimdışı haluk1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayday;308701
1.6 tdi ile düz yolda yapılabilecek son hıza yaklaşmışsınız.
son hıza yaklaşmışsınız derken?son kaç ki ?