škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet ??

MAkif · 27 · 16060

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Sabahları iş servisimizin geçtiği yere kadar 6 km aracımla giderim. Bugün çok soğuk bir gündü ve sabahki sıcaklık denilene göre -10a yakındı. Evden çıktım ve aracın varacağım yere yaklaştıkça hararet saati yükseldi. Ayrıca aracım sabahları 1,5 - 2 km de lpg ye geçerken bugün yolun sonuna kadar geçmedi. Ve 6 km sonunda hararet saati 100 dereceyi geçmişti. O soğukta, 6 km de, 10 dakikada nasıl oldu bu ben anlamadım. Akşam gidince tekrar dönüş için yola çıkacaz ama kafam takıldı. Neden olabilir acaba?



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Termostat sorunu (açmamış olabilir) veya hararet müşiri arızası aklıma geldi


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;307661
Termostat sorunu (açmamış olabilir) veya hararet müşiri arızası aklıma geldi


yaklaşık bir ay evvel termostatı değiştirmiştim. üzerindeki skodanın orjinali mi bilmem hala da duruyor plastikti. yedek parçacıdan wv parçası olan metalden aldım taktırdım. bu kadar kısa sürede sıkıntı çıkartacağını düşünmezdim. ayrıca benim fan 110 derece çizgisine yaklaşınca çalışmaya başlıyor. bir kaç yerde de okudum. valla ben hiç anlamadım ne yapmam gerektiğini. derecesi düşükte olsa gösterge yüksek gösterebilir diyende var, 92 derecede fan açılır 87de kapanır sen göstergeye bakma diyende. Hakikaten öylemi acaba? Skodaya yabancı olunca böyle oldu.. Bu bahsedilen sıkıntı da acaba dediğiniz gibi ondanmı? sizce müşiri değiştirsem mi?



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Yeni taktırdığınız da arızalı olabilir. Benim başıma gelmişti.


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;307933
Yeni taktırdığınız da arızalı olabilir. Benim başıma gelmişti.


Yeni taktırdığım 1 ayı geçti ve bu sıkıntı ilk kez oldu. Ayrıca akşam dönüşte hiç bir sıkıntı olmamış gibi hem lpg ye zamanında geçti  hemde hararette bi sıkıntı olmadı. Ancak bu sabah dün olanın aynısı oldu. Sanırım Konyada iki gündür havanın -15 lerde olmasından kaynaklanan bi sıkıntı. Gündüz  hava sıcaklığının yükselmesiyle o sorun gitti gibi. akşam yine bakarız. bu arada işyerinden bi arkadaşın aracı 2 gündür soğuktan dolayı lpg ye geçmemiş.  

Kafama takılan hararetin göstergede yüksek göstermesi gibi bir durum söz konusu olurmu?



Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
antifirizi kontrol ettirin bence... motorda su donmuşsa lpg sistemine sıcak su gitmeyeceğinden lpg ye geçmez. gerçi o durumda da hararet göstergesi kalkmaz ama ne biliyim işte belki müşüre kadar gelip sonrasında donmuş olabilir :) ne olur ne olmaz bi kontrol edin siz yine de...


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;308364
antifirizi kontrol ettirin bence... motorda su donmuşsa lpg sistemine sıcak su gitmeyeceğinden lpg ye geçmez. gerçi o durumda da hararet göstergesi kalkmaz ama ne biliyim işte belki müşüre kadar gelip sonrasında donmuş olabilir :) ne olur ne olmaz bi kontrol edin siz yine de...


:) aynı sizin gibi hepsini düşündüm ve aynı sizin gibi bende bilemedim işte.



Çevrimdışı sevi79

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=22028 termostatini oyle yap ve hic sorun cikarmaz, WAHLER 88derece Favorit termostati tak.:ok:


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sevi79;312893
http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=22028 termostatini oyle yap ve hic sorun cikarmaz, WAHLER 88derece Favorit termostati tak.:ok:


Şöyle eski yazılanları inceleyeyim derken farkettim bu cevabı. Bağlantıda bulunan resimlerin aynı uygulamasını bende yaptırdım. Bu takılan termostat vw poloya ait bildiğim kadarıyla. Ancak fan çok geç açıyor. Dur kalkın bol olduğu şehir içi trafikte derece neredeyse 100'ü geçiyor. Sonra fan çalışıyor ve düşüyor. Defalarca servise sormama rağmen herkesin dediği aynı. "Bunlar böyle, bi sıkıntı olmaz." Ne yağ ne su eksiltmesi var şükür ama şuan için aracımla ilgili kafama takılan tek şey bu. Yaz ayları da geldi, inşallah dedikleri gibi bi sıkıntı olmaz. Bu konuyla ilgili düşüncesi olanların fikirlerini de bekliyorum...



Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan:  "[B
Bunlar böyle, bi sıkıntı olmaz."[/B]  Bu konuyla ilgili düşüncesi olanların fikirlerini de bekliyorum...

 
Bunlar böyle sıkıntı olmaz lafında nefret ediyorum uğraşmamak için binbir tane laf geveliyorlar.Bence orjinal termostat marka model araştırın ve bulabiliyorsanız onu takın.Polo için olan termostat sizin motor i sıcaklıkları ile uyumlu çalışmıyordur.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Felicia karbüratörlü ise termostat 88°C; fan müşiri de 92-87°C' lik olacak.:wnk:


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: *CEM*;331397
Bunlar böyle sıkıntı olmaz lafında nefret ediyorum uğraşmamak için binbir tane laf geveliyorlar.Bence orjinal termostat marka model araştırın ve bulabiliyorsanız onu takın.Polo için olan termostat sizin motor i sıcaklıkları ile uyumlu çalışmıyordur.

Yalnız şöyle bir durum var. bu vw termostatı takılabilmesi için termostat yuvasının girişinde işlem yapılarak girişi genişletildi. Sanırım orjinal termostat artık yerleştirilemez. veya yeni yuva alınacak.

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;331548
Felicia karbüratörlü ise termostat 88°C; fan müşiri de 92-87°C' lik olacak.:wnk:

Felicia 1.6 mpi. Termostat veya müşir değişikliğiyle bu dereceler ayarlanabilir mi acaba? Müşiri değiştirme yoluna gideyim mi?



Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Yuva çok para tutmasa gerek bence orjine dönün.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: MAkif;331604
...Felicia 1.6 mpi. Termostat veya müşir değişikliğiyle bu dereceler ayarlanabilir mi acaba? Müşiri değiştirme yoluna gideyim mi?
Fanın daha geç veya erken açması fan müşirinin sayesinde olur. İstenilen değerde takılabiliyor ancak tabii ki termostatla da uyumlu olmalıdır. Termostat 88°C' lik takılıp fan müşiri de 60°C' lik takılırsa fan hiç durmadan çalışacaktır.


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: *CEM*;331607
Yuva çok para tutmasa gerek bence orjine dönün.

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;331612
Fanın daha geç veya erken açması fan müşirinin sayesinde olur. İstenilen değerde takılabiliyor ancak tabii ki termostatla da uyumlu olmalıdır. Termostat 88°C' lik takılıp fan müşiri de 60°C' lik takılırsa fan hiç durmadan çalışacaktır.

Elektrikçiye termostatı taktırdığımda 87-92 demişti. Sıcaklar bastırmadan ilk fırsatta "sıkıntı olmaz" diyen ustalardan başka birine gösterip gerekirse müşiri değiştireyim en iyisi. Elimizden geleni yapalımda gerisi kısmet artık.
Bir ara forumda okumuştum "müşir de, termostat da değiştirseniz skodaların kronik sorunudur. boş yere uğraşmayın" diyordu ve hararet göstergesinin yanılmasından bahsediyordu. Gösterge yanılma ihtimali var mı peki?
« Son Düzenleme: 16 Mart 2012, 15:47:01 Gönderen: MAkif »