zaten kit ile değil enj ile ilgili fazla yakması... sende de atiker varsa ve değerler böyleyse farklı bir marka taktırmış olsan gerçek enj kullanan bir marka yani o durumda örneğin hesaplamadım da şuanda 25 krş yakıyorsa 23 krş falan yakacaktı demek ki aracın... ben birebir denedim ölçtüm test ettim o yüzden emin konuşuyorum... tabi herkes için kendi doğrusu geçerlidir o ayrı...
Aracım 25 kuruş yakmıyor ki? en son depoma bakalım.. şuan 372km oldu. 30lt LPG ile.. 12km benzinle çalıştığına sayalım.. 360km.. bu da 8.3lt/100km LPG yapar. o da 2,37'den 20 kuruş yapar.
Valla bizim forumda hemen hemen her markadan LPG markası kullanan arkadaşlar var. Hatta Vialle LPi sistemli Lancer'lar var.. 2009 modellerinde bendeki aynı motor var 1.5 ve Vialle Lpi gibi çok gelişmiş sistemlerle bile herşeyin bir limiti var.
Şuan bizim forumda cleartec'li (start&stop) Colt'lar hariç en az yakan araç benimki.. Zaten o yüzden yazdım kitin pek bi etkisi yok diye.. Tabii ayarlamaları doğru yapılmış farzediyorum.
O enjektör olayı teoride şöyle bir etkiye sahip, kaliteli enjektörlü bir kitte teorik olarak performans kaygı zamanla yaşanmazken, selenoid valfli sistemlerde zamanla ilk performansını veremeyebilir deniyor.. Bunu farkedebilmek de ayrı bir maharet.
Ben taktırırken Atiker'de arıza lambası yakıyor deniyordu.. Bende şuan yanmıyor ki bizim araçlarda çift oksijen sensörü var ve arıza lambasını atlatmak gerçekten zor.. Forumda her markadan arıza lambası yanan Colt'lar mevcut.. buna Atiker de dahil.. ama bnmkinde yanmıyor..
Tüketim olarak bundan daha az yakabileceğini sanmıyorum. Sonuçta aracımın benzinde şehir içi 6.5lt yaktığını biliyorum.. Burdan hareketle 8.3-8.5lt gibi ortalamalar bence gayet iyi..
LPG filtremi değiştirmeden önce 9.1lt leri görmüştüm.. şükür hallettik.