Madem konu acildi, ben de birkac buyugumuzun, kulagimiza kupe ettigi sozleri sizlere aktarayim
Gercekte, super pilotlar, super yeteneklerini kullanmalarina sebebiyet verecek durumlardan, super kararlarini kullanarak kacinabilen pilotlardir.
Ucakta fazla yakittan sikayet edebileceginiz tek bir durum vardir.......yangin.
Basiniz belaya girdiginde, irtifanizi korumaya calisin. Su ana kadar kimse gokyuzuyle carpismamistir.
Digerlerinin hatalarindan ders cikarmaya calisin. Cunku butun hatalari yapacak kadar uzun yasayamazsiniz.
Eger sesten 3 kat hizla ucarken kaybolmadiysaniz, kaybolmus sayilmazsiniz
Hiz, yukseklik ve beyin...Ucusu tamamlamaniz icin herhangi iki tanesi yeterlidir.
Eger bir ucus inanilmaz derecede mukemmel gidiyorsa, mutlaka birsey unutmussunuzdur
Bir pilot ucmaktan hic korkmuyorsa, ucagini asla maksimumlarda kullanmamistir.
Asla senden daha cesur bir pilotla ayni kokpitte ucma.
Hayattaki en iyi 3 sey, iyi bir inis, iyi bir orgasm, ve hizli bir bagirsak hareketidir.Zor sartlarda iniyorsaniz, bunlarin ucunude ayni anda yasayabilirsiniz.
Yumusak bir inis buyuk ihtimalle sanstir, arka arkaya iki tanesi cok buyuk bir sanstir, ama uc tanesi kesinlikle yalandir
Yukari cikan hersey, asagiya inmeye mahkumdur.
Bir radar kontroloruyle bir pilot arasindaki benzerlik nedir? Pilot hata yaparsa, pilot ölür. Kontrolor hata yaparsa, yine pilot ölür!
Iyi inis, ucaktan yuruyerek ayrilabildiginiz inistir. Mukemmel inis, ucagi digerlerinin hala kullanilabilecegi sekilde biraktiginiz inistir.
Her kalkis secime bagli, her inis mecburidir
Eger kumandayi ileri iterseniz, evler büyür.Eger kumandayi geri cekerseniz, evler kücülür.Sonuna kadar cekmeye devam ederseniz, tekrar büyürler.
Yerde durup havada olmayi hayal etmek, havada olup yerde olmayi hayal etmekten her zaman iyidir
Inis sayinizi her zaman, kalkis sayiniza esit tutmaya calisin
Pilotluga, bir canta dolusu sans ve bos bir canta tecrubeyle baslarsiniz. Onemli olan tecrube cantasini, sans cantasini bosalincaya kadar doldurabilmektir.
Iyi kararlar, tecrubelerden gelir.Ne var ki tecrubeler genellikle kotu kararlardan ogrenilir
Unutmayin, yer cekimi sadece `iyi bir fikir` degildir, kanundur. Ve asla yururlukten kaldirilamaz.
Yasli pilotlar ve kel pilotlar vardir.Ama hic yasli ve kel pilot yoktur.
Eger gece vakti mecburi inis yapacaksaniz, inis alanini gormek icin butun isiklarinizi acin.Gorduklerinizi begenmezseniz, tekrar kapatiniz.
Her zaman hatirlayin, ucagi ellerinizle degil, aklinizla ucurursunuz
Indikten sonra, gazi tam acarak apronda ilerlemeniz gerekiyorsa, muhtemelen inis takimlarini acmayi unutmussunuzdur
Havacilikta iyiye alamet olmayan seyler : Ustunuzde kalan gokyuzu, arkanizda kalan pist, siz havadayken hala kamyonda duran yakitiniz!
Kaptanina guven ama kemerini saglam baglamayida unutma
Modern bir yolcu ucagini ucurmak icin 2 seye ihtiyac vardir. 1 pilot ve 1 kopek. Pilotun gorevi kopegi beslemektir, kopegin gorevi ise pilot ucakta birseylere dokunmaya calistiginda onu isirmaktir.
Yumusak bir inis yapmanin 3 kurali vardir.Maalesefki onlarin neler oldugunu hala kimse bilmiyor
Pervane, pilotu serin tutmak icin on tarafta donen bir vantilatordur. Kaniti mi? Pervaneyi durdurun ve pilotun nasil terledigini izleyin.
Pilot gozunde motor gucu : varsa iyidir, coksa daha iyidir, ama cok fazlaysa ancak yeterlidir.
Tecrube, yeniden yapildiginda, yaptiginizin hata oldugunu anlama sanatidir.Ayrica zor bir ogretmendir, once sinavi yapar, sonra dersi verir.
Kalkistan once beyninizi toplamazsaniz, muhtemelen inisten sonra ucaginizi toplarsiniz
Ucmanin en tehlikeli kismi, havaalanina kadar araba kullanmaktir.
Yakit gostergesine asla guvenme