škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Rotasyonu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı KemalAkel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle

Eski araba ureticileri lastiklerin her 5,000 mil ( 8,000-9,000 km) de bir yukaridaki semada belirtildigi gibi rotasyona tabi tutulmasini tavsiye ederler.Buna gore;
Sol on lastik sol arkaya,sol arka sag one,sag on stepneye,stepne sag arkaya,sag arka sol on lastikle yer degistirmelidir.Bu sekilde atil duran stepne de 5.lastik olarak kullanima girmis ve lastik degisikligi yapilmadan kullanima gore yaklasik olarak tum lastiklerin omurleri 5,000 mil daha fazla uzamis olur.
Matematik olarak kagit uzerinde gercekligi olan bu uygulamayi gunumuzde aramizdan kac kisi yapiyor acaba? Bana sanki bahsedilen uygulama eskilerde kalmis gibi geliyor. Artik kimse mumkunse stepneye lastik patlamazsa dokunmuyor. Hatta araba satislarinda "stepnesi yere bile degmemis" araba diyerek arabanin temiz kullanildigi vurgulanmak isteniyor..
Bu konudaki goruslerinizi ve uygulama hakkindaki dusuncelerinizi alabilirsem memnun olurum..Tesekkurler..


Çevrimdışı porschemurat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 180
    • Profili Görüntüle
yazın çelik janta kışın orjinal janta geçişlerde ben kafama göre karıştırdığım için yerlerini hep değiştirmiş oluyorum :D


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
40 Bin km de bir yeni takim lastik aldigim icin degiştirme geregi duymuyorum
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Stepneyi hiç ellemem ama 10.000km'de bir ön lastikleri arkaya arka lastikleri öne takarım, ayrıca her 10.000km'de bir lanet olasıcası bozuk yollar nedeniyle rot ve balans ayarlarını kontrol ettiririm.
Stepne olayıda biraz yaş, çünkü yeni otomobillerin çoğunda rft lastik tipi var ve dolayısıyla yedek lastik yerine tamir kiti vardır.
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: subaruoutback;309595
stepneyi hiç ellemem ama 10.000km'de bir ön lastikleri arkaya arka lastikleri öne takarım, ayrıca her 10.000km'de bir lanet olasıcası bozuk yollar nedeniyle rot ve balans ayarlarını kontrol ettiririm.

 
:+1:                                 :+1:


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Ne yazıkki stepne yok onun yerine lastik tamir kiti vermişler, yaz ve kış ayrı lastikler kullandığım için lastiklerin yeri değişiyor ama bu sefer söktüğümde nerden çıktığını işaretleyipp, sezonda ona göre taktıracağım.


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Bence uygulama yanlış, lastikleri zamanı gelince veya diş derinliğine göre komple değiştirmek gerekli. Yukarıda anlatıldığı şekilde her yapışınızda aracı rot-banasa sokmanız icabeder


Çevrimdışı ahmedb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 694
    • Profili Görüntüle
bence de teorikte konuşulur ama pratikte hiç uygulaması yok gibi


"Her ne ki elde yok ihtiyaçta vardır..
."


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Ben 8-10binde rotasyon yaptırıyorum.. lastiklerin içi - dışı aynı aşınmada kalması için..


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Trex;309634
Bence uygulama yanlış, lastikleri zamanı gelince veya diş derinliğine göre komple değiştirmek gerekli. Yukarıda anlatıldığı şekilde her yapışınızda aracı rot-banasa sokmanız icabeder
Özellikle önden çekiş veya arkadan itiş otomobillerde lastikler eşit şekilde aşınmaz, eşit aşınması için rotasyon yapmakta fayda var.
Rot ayarı rotasyon ile alakalı değildir, bozulursa yapılır, balans ayarınıda bu bozuk yollarda 10.000km'de bir kontrol etmekte fayda var, bozuk balansda yol tutuşu, konforu, lastik aşınmasını etkiler.
Direksiyondaki en ufak titreme beni rahatsız eder, hatta sürekli kullandığım aracımda en ufak bir hava basıncındaki düşmeyi bile fark ettiğimden en geç 2 haftada bir lastikçime gider basınçları kontrol ettiririm. Misal sol ön diğerlerine göre biraz düşmüş derim dediğim aynen çıkar, ben rahatsızmıyım, kesinlikle. :++::++::++:
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Bide Şu Rotçular Bir Parça Ancak Kırılana Kadar Sağlam Demese Güzel Olacak :D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Birebir şemadaki şekilde değil belki ama önler arakaya arkalar öne takılarak kullanmak çok çok ultra yanlışta değil, lakin pratikte uygulaması zor oluyor bazen. Benimde şu anda arka lastiklerim önlere göre çok daha diri durumda, bu ilk bakımda ön arka yapmayı düşünüyorum, zaten 1 yıl sonra falan yeni takım sallayacağım, ömürleride doldu fazlasıyla. 10 binde bir falan yapmak lazım aslında, daha eşit kullanılmış oluyor lastikler kesinlikle.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ben bu son denizli seyahatim esnasında 130 km hız yaptığımda veya 120 km yi geçtiğimde araçda hafifden ses ve titreme olduğunu farkettim.Bundan önce yaklaşık 10 gün önce arka sağ lastik patladığından dolayı çıkma lastik aldım hankook marka,şimdi sağ arka üzerinde bulunan lastik dunlop,sol arka çıkma ama dişleri sağlam ve 2009 model gıcır gıcır honkook,önlerde goodyear marka.lastk patladığında arkadaki yani acaba rot ve balans ayarı sorunu olmuşmudur ve bunun etkisi nedir aracın titremesine.?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: fenomen;316282
Arkadaşlar ben bu son denizli seyahatim esnasında 130 km hız yaptığımda veya 120 km yi geçtiğimde araçda hafifden ses ve titreme olduğunu farkettim.Bundan önce yaklaşık 10 gün önce arka sağ lastik patladığından dolayı çıkma lastik aldım hankook marka,şimdi sağ arka üzerinde bulunan lastik dunlop,sol arka çıkma ama dişleri sağlam ve 2009 model gıcır gıcır honkook,önlerde goodyear marka.lastk patladığında arkadaki yani acaba rot ve balans ayarı sorunu olmuşmudur ve bunun etkisi nedir aracın titremesine.?

Sen ilk iş olarak balans ayarlarını kontrol ettir, bu işlemde lastik havasına da bakarlar.


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle
Muhammet Bey, farklı marka ve farklı desendeki iki ayrı lastik yüzünden aracınızda bu titremeler oluşur. Tavsiyem, en azından iki adet aynı lastikten edinmeniz, bu lastikler yeni olursa onları öne takmanız öndekileri arkaya almanızdır. Aslında en sağlıklısı her zaman 4 lastik birden yenilemektir.
Ayrı bir konu: 6 yaşındaki araçların satılık ilanlarına "orjinal stepnesi üzerinde hiç kullanılmadı" gibi ibareler görüyoruz bazen. Bu ne demektir? ömrü maximum (o da uygun saklama koşullarında) 4-5 yıl olan bir lastiğin orda duruyor olması demektir. Allah korusun o lastiği kullanmak zorunda kalısanız güvende değilsiniz yani.