škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Full Kart Kampanya

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Yakın var sayılırda ha bir de markaya güvenebilsem :D


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Bence Güvenin , Adamlar Garanti Veriyolar Yakıtına ,6-7 Aydır Kullanıyorum (Dizel) Hiç Bir Sıkıntı Yok.

Ben Zaten Şirket Oldugum İçin Bu Kartı Ücretsiz Olarak Fullden Alabiliyorum.


Çevrimdışı Seronet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 284
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tunerlifeturkey.com
Bu markaya sempatim var ama hiç yakıt almadım :)
Yol yardımı konusuda iyiymiş, acaba araç yaş sınırı varmıdır?


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
adamlar ayakkabı cılalatmadan çorba ve çaya,çekici yardımında %7 indirime kadar olmayan bişi yok.bu rekabet diğerlerine neden uğramıyor acaba,nasılsa kendimizi ıspatladık full uğraşsın bu işlerle mi diyorlar acaba?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı orkestra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Full akaryakıt hangi gruba bağlı bir şirket, bilen var mı?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: orkestra;316643
Full akaryakıt hangi gruba bağlı bir şirket, bilen var mı?


Doğan grubu satın almış diye bir söylenti var ama tam olarak bilmiyorum :)


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Arbel Fullpet ile 100 istasyona ulaşacak
 Arbel Grubu da Fullpet markasıyla akaryakıt sektöründe yerini aldı.  Grubun hedefi üç yıl içinde 100 istasyona ulaşmak. Akaryakıt sektöründe  yeniden yapılanma sürecini fırsata çevirmek isteyen Arslan ailesi,  satılık ya da logosunu değiştirme planları yapan akaryakıt  istasyonlarını yakın takibe almış durumda. İstasyonlarla görüşme  trafiğinin son hızla devam ettiğini söyleyen Arbel Grubu Ceo’su Hüseyin  Arslan, “Hedefimiz temmuz ayında bu görüşmelerimizin daha görünür hale  gelmesi. Akaryakıt sektöründe yaşanan değişim nedeniyle bu sektöre  yöneldik. Ağırlıklı olarak Marmara, Ege ve İç Anadolu’daya yöneldik. 3-4  yıl içinde 100 adet istasyona ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.


kaynak http://www.ekotrent.com/haber/20100605/Akaryakitcilar-rekabete-tutusacak.php


FULLPET HAKINDA MERAK EDİLENLER
http://www.akaryakitistasyonu.net/newsletter/content/1011984725.jpg
 
Sektöre hızlı bir giriş yapan ve İstanbul’a yaptığı istasyon yatırımlarıyla  dikkat çeken FULLPET Genel Müdürü Timuçin Yalı sektöre yeni giren  Fullpet hakkında merak edilenlen her şeyi, anlattı
 Temel stratejimiz aynı operasyonel maliyetle daha fazla satış yapmak’
 Full, kuru gıda ve bakliyat, inşaat ve finansman alanında da faaliyet  gösteren Ar Şirketler Grubu’nun yeni üyesi. 18 Eylül sürecinin ardından  özellikle İstanbul’da yaptığı istasyon yatırımlarıyla adından söz  ettiren şirket, sektörde uyguladığı yeni sistemle dikkat çekiyor.  Bayilik sistemini ortadan kaldıran, şu ana kadar satın aldığı veya  kiraladığı 30 istasyonu işletmeciye veren şirket, dört büyük kentin  şehir merkezlerinde ve yüksek hacimli 100 istasyon hedefliyor.
 
 FULL’ün uyguladığı sistemi ve şirketin hedeflerini Genel Müdür Timuçin  Yalı ile konuştuk. Bankacılık sektöründe 17 yıllık bir geçmişi bulunan  37 yaşındaki Yalı, yaklaşık iki yıldır Ar Şirketler Grubu bünyesinde  görev yapıyor.
 
 “Kanada’da halka açık şirketimiz var”
 
 Ar Şirketler Grubu, 50 yılı aşkın bir maziye sahip. Kurucumuz Sayın  İbrahim Arslan ticari yaşamına 50 yıl önce değirmencilikle başlamış.  Şirketimizin şu anki yöneticileri Mahmut Arslan Boğaziçi Üniversitesi,  Hüseyin Arslan ise ODTÜ mezunu. Şu anda Sayın Mahmut Arslan’ın  liderliğinde faaliyetlerimizi yürütüyoruz.
 
 Grup şirketlerimizden Alliance Grain Traders, kuru gıda bakliyat  alanında faaliyet gösteriyor. Kanada’da halka açık bir şirket. Bu  şirketimizle gerçekten gurur duyuyoruz. İlk kez bir Türk şirketi  Kanada’da çok büyük miktarlarda yatırımcı topluyor ve kurumsal bir  şekilde yönetiliyor. Beş yönetim kurulu üyemizin üçü bağımsız üyeler.  Ayrıca Türkiye’nin ilk kuru gıda bakliyat ihracatını gerçekleştiren  firmayız. Dünya mercimek pazarının yüzde 40’ına hakimiz. ABD, Kanada,  Avustralya ve Türkiye’de 25 fabrikamız var. Kanada’nın en büyük  ihracatçısı konumundayız. Türkiye’nin de en büyük ihracatçısıyız. Yurt  dışındaki her fabrikamızda Türk bayrağını gururla dalgalandırıyoruz.  Bağımsız bir şekilde denetleniyoruz.
 Bunun yanı sıra Tarsus’ta 380 milyon dolar yatırımla kurulmuş bir  sigara fabrikamız var. Türkiye’de tek Türk sigara üreticisiyiz. Bununla  da gurur duyuyoruz. Yüzde 8 pazar payıyla ve ihracattaki açık ara  payımızla iyi bir pozisyondayız. Dolayısıyla büyük yabancı global  şirketlerle rekabet etmeyi bilen bir yapımız var. Biz de zaten global  bir firmayız. İnşaat konusunda da Balmumcu, Şişli ve Maslak’ta  projelerimiz devam ediyor. Yaklaşık 140 bin metrekarelik bir inşaat  projemiz var. Bir finans şirketimiz ve bunun da yanında akaryakıt  dağıtım şirketimiz var. 2011 yılında 2,8 milyar TL ciro  gerçekleştirebilecek bir grubuz. Bu seneyi de 1,8 milyar TL ciro ile  kapatıyoruz.
 Cirodaki 1 milyar TL’lik artışın yüzde 90’ını akaryakıttan bekliyoruz.
 Biz Mersin orjinli olarak bilinen bir şirketiz. Herkes “Bunca zamandır  neden akaryakıt işine girmediniz” diye soruyordu. Biz aslında akaryakıt  sektörüne daha önce girmek istiyorduk. Ancak ulusal marker uygulaması  yoktu ve sektöre yeni giren bir şirket hemen çeşitli şekillerde  kategorize ediliyordu. Bu yüzden ulusal marker uygulamasını bekledik.  Ancak, bu kez de yol boylarında değil de şehir içlerinde büyümek isteyen  bir firma olarak intifa problemiyle karşılaştık. Rekabet Kurulu’nun  intifalarla ilgili kararıyla, bize sektöre girmek için bir fırsat doğmuş  oldu.
 
 Sektöre hızlı girmek için ilk başta organik büyümeyi tercih ettik. Çok  hızlı bir şekilde İstanbul’a odaklanarak, İstanbul’da kesinleşmiş 27  tane istasyon sayısına ulaştık.
 
       http://www.akaryakitistasyonu.net/newsletter/content/1011985530.JPG
 Terminal ve depo anlamında ciddi yatırımlar yaptık. Derince Limanı’nda  20 bin metreküplük bir terminalin üst kullanım hakkını kiraladık. Bu  tesis deniz bağlantılı ve antrepo izninin yakın gelecekte çıkmasını  bekliyoruz. Marmara Ereğlisi’nde LPG terminalini 49 yıllığına kiraladık.  Buna ek olarak Aliağa’da bir terminal inşaatımız var. Bunun da Mart  ayında hizmete girmesini planlıyoruz. Bu terminallerin tamamı deniz  bağlantılı. Gelecek sene Mart ayında 70 bin metreküplük bir kapasiteye  sahip olacağız ancak kapasiteyi 250 bin metreküpe kadar artırabileceğiz.  
 
 “Ana hedef dört büyük şehir”
 http://www.akaryakitistasyonu.net/newsletter/content/1011985613.JPG
 
 Şu anki odak noktamız İstanbul. Ancak Mersin’de kendimize ait bir  istasyon vardı ve bunu FULL istasyonu yaptık. Satın aldığımız şirketin  Bursa’da bir istasyonu vardı. Onu da FULL yaptık. Bodrum Marina’daki bir  istasyon ile Gebze’de bir istasyonu FULL olarak yapılandırdık.  İstanbul’dakiler dahil 31 istasyonumuz var. Ana hedefimiz önce İstanbul  ve sonra Ankara, İzmir ve Bursa. FULL’u yol boylarında çok fazla  göremeyeceksiniz. İstanbul’da yeni intifaları takip ediyoruz ve  bayilerin de bizlerle görüşmesini istiyoruz. Bizim sektöre girişimiz  bayilere çok güzel imkanlar açtı. İntifa bedellerinin yükselmesine neden  oldu. Rekabetçi bir ortam, bayrak değişiminde de rekabete yol açtı. En  iyi teklifi biz yaptık diyebilirim. Bizim sayemizde, bayiler başka  şirketlerden de iyi teklifler aldı.
 
 Biz kontrol edilebilir bir büyüklük peşindeyiz. Sektöre getireceğimiz  yenilikler var. Her istasyonumuzda bir elimizin olmasını, bu  istasyonların yönetimlerinde bulunmayı istiyoruz. Bu yüzden her  istasyona kendi müdürümüzü ve elemanlarımızı koyuyoruz. O istasyona  giren akaryakıtın kalitesinden ve verilen hizmetten de sorumluyuz. Bizim  zaten anlaşma şeklimiz böyle. İstasyonlarımızda, uygun fiyata  akaryakıtın yanında mutlaka FULL konseptine uygun olacak şekilde  Fullkafe, ücretsiz yıkama, ücretsiz çay, 24 saat hizmet ve mutlu  olunabilecek ortam olmasına özen gösteriyoruz. Akaryakıt, her ay 500 -  750 TL harcanan ciddi bir gider; neredeyse bir ev kirası kadar.  Türkiye’deki sistem aktife yatırım yapan bir sistem değil. Biz  genellikle istasyonları ya satın alıyoruz ya da kiralıyoruz. Sonrasında  da Amerika’daki gibi ciro üzerinden cüzi bir kar payı ile bildiğimiz  işletmecilere veriyoruz. Bir anlamda CODO oluyor.
 
 “30 bin litrenin altında satış yapan istasyonla çalışmayız”
 
 Sözleşmeyi yaparken, bu istasyonda kendi yöneticimiz olacak diyoruz.  Aktifin yönetimi bizde olduğu için dilediğimiz kişiyi oraya  koyabiliyoruz. 100 istasyonu geçmeyeceğiz ancak bu istasyonlarda çok  yüksek hacim olacak. Uygun fiyata akaryakıt veriyorsak belli bir hacmi  yakalamalıyız. İstanbul’da satış ortalaması 10 - 15 bin litre olarak  gerçekleşiyor. Dolayısıyla, FULL olarak biziler 30 - 40 bin litre  akaryakıt satmalıyız. Bunu gerçekleştirmek için indirim yapıyoruz. 10  bin litre satış yapan istasyonun operasyon maliyetiyle 40 bin litre  satan istasyonun operasyon maliyeti arasında en fazla yüzde 20 gibi bir  fark var. Yani bizim stratejimiz yaklaşık aynı operasyonel maliyetle ve  cüzi karla çok satış yapmak. Düşünün ki bir elektronik şirketinin 390  mağazası var ancak bir diğer mar-kanın 17 mağazası var. Bu şirketi 17  mağaza ile diğer 390 mağazanın cirosunu yakalıyor. Bunu da operasyonel  verimlilik, hacim ve kaliteli hiz-met ile gerçekleştiriyor. Bu üçlü de  bizim olmazsa olmazımız. Eğer satışlar 30 bin litrenin altındaysa, biz  beş yıl sonra o istasyonu terk ederiz.
 “Yatırımın geri dönüş süresi kısa”
 Yatırımın geri dönüş süresi uzamıyor. Çünkü aktifi satın alıyorsunuz.  Aynı zamanda da dağıtım şirketisiniz ve işletmeciye de cüzi bir kar  veriyorsunuz. Amerika’da da sistem böyle. Şimdi yaklaşık yüzde 15’e  varan bir kar marjı var. Biz bunun yüzde 1’ini işletmeciye veriyoruz.  Tüketiciye yüzde 7’e varan oranlarda indirim yapıyoruz. Dolayısıyla  yüzde 9 civarında bir kar oranı kalıyor. Satış hacmi de yüksek olduğu  için, bizim yatırımlarımızın geri dönüş süresi sanılandan daha kısa.  Oysa piyasadaki mevcut sistemde yaklaşık yüzde 7,5 dağıtım şirketinin,  yüzde 7,5 de bayinindir. Ancak aktifin kontrolü bizde. Aslında bizim kar  marjımız mevcut sistemden daha fazla.
 Biz bu sistemin yanı sıra başka bir sistem daha uygulayacağız. Çünkü  ilerleyen dönemlerde bayilerin çok zorluk çekeceğini inanıyoruz. Çünkü  artık çok daha rekabetçi fiyatlar gelecek. Şimdi yeni bir model  geliştirdik ve üç kişiyle uygulamaya başladık. Şöyle ki; diyoruz ki  bayiye, senin dağıtım şirketi kurma şansın yok. Ya istasyonunu  yıkacaksın, bir plaza yapacaksın ya da birlikte yüzde 50 - 50 ortaklık  kuracağız. Ben sana dağıtım şirketinde ne kar marjın varsa ithalat  dahil, onu vereceğim. Sen de ne varsa aynı havuza koyacaksın. Sen daha  çok para kazanacaksın, çünkü dağıtım şirketine ortak olma şansı  yakalayacaksın. İstanbul’daki üç bayide bu sistemi uyguluyoruz. Onlar  şimdi eskisine göre daha çok para kazanıyorlar ve mutlular. Kendilerine  gelir anlamında bir dağıtım şirketi kurma imkanı veren tek şirketiz.
 Rekabet gücümüz çok yüksek
 Amerika’da herkes rekabete girebilir çünkü istasyonlar kendilerinin.  Ancak Türkiye’de bu iş böyle değil. Ayrıca, bu istasyonların elde  tutulması için büyük paralar ödendi. Bir de böyle bir rekabete girilirse  bu yatırımlar geri alınamaz. Biz 300 tane bayi sahibi olmak peşinde  değiliz. Açıkça söylemek gerekirse, klasik sistemi uygulasaydık biz bu  31 istasyona yatırdığımız parayla 300 bayiye çok rahat ulaşırdık. Ancak  beş yıl boyunca reklam yapıyorsunuz, markaya değer katıyorsunuz,  istasyonların satışını arttırıyorsunuz ama beş yıl sonra bayi, artık  satışım 30 bin litre diyor ve sizden daha fazla para talep ediyor. Yani  bu öyle bir sistem ki satışı artıracağınız her faaliyet, beş yıl sonra  size fatura olarak geri dönüyor. Bu iş sadece Türkiye’de var.  Dolayısıyla, bu duruma düşmek istemedik. 210 milyon dolar yatırımla 300  bayi yapacağım, sonrasında satışı artıracağım ve ardından da 300 bayiyi  korumak için 400 milyon dolar ödeyeceğim. Nasıl bir sistem bu? Dünyada  örneği yok. Bizim sistemimiz çok farklı. Biz az sayıda olsa da yüksek  hacimli istasyonlarımız olsun, kalitesinden hizmetinden biz sorumlu  olalım, pompacısına kadar tanıyalım bilelim istiyoruz. Biz  istasyonlarımızdaki pompacıların isimlerini ve hatta eğer yapmışsa  hatasını dahi biliriz. Çünkü o pompacıyı oraya koyan da biziz, onu  yöneten de…Bu çok merkeziyetçi bir
 
 Daha önce de söylediğim gibi Ankara, İstanbul, İzmir ve Bursa’da 100  tane istasyon bize yeter. 100 istasyonla 600 istasyonluk bir hacim  çevirebiliyorsak politikamız doğrudur. Nicelikten ziyade niteliğe önem  veriyoruz.G ve madeni yağ alanlarına yaklaşımınız nasıl? Planlarınızda  neler var?
LPG konusunda, bir lisans başvurumuz var. Ancak şimdilik LPG’yi  Türkiye’deki markalardan alıyoruz. FULL LPG adında bir marka düşünüyoruz  ancak bu marka şu anda başka bir dağıtım şirketinin bünyesinde. Kendi  dağıtım şirketimizi kurmayı planlıyoruz. Madeni yağda da sahip olduğumuz  terminaller sayesinde ciddi oranda yağ ithal edebileceğiz. Bu  terminallerin açılışıyla birlikte ya FULL ya da yurt dışında çok bilinen  ancak Türkiye’den zamanında çıkmış bir marka ile yağ işine girme  düşüncemiz var.

kaynak: http://www.akaryakitistasyonu.net/news.asp?id=593

Arbel Grubun internet adresi http://www.arbel.com.tr/ http://www.ekonomistim.com/full-pet/


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
valla bende kullanıyorum 2010 octavia dizelde şu ana kadar bir sıkıntı görmedim her seferinde de ölçtüm fullden aldığım hep daha fazla km gitti. yakıt garanti kartım zaten vardı fakat ona indrim olmuyordu bu güzel olmuş düşünmek lazım :)


Çevrimdışı orkestra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Anladığım kadarıyla yerli bir firma. Fakat sattıkları Akaryakıtı Türkiyede ürettiklerini zannetmiyorum. Nereden ve hangi şirketlerden veya kimden alıyorlar acaba? Bilen var mı?


Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
sahipleri sanrım mersinli,
 
 bi makarna firmasınında sahipleri diye hatırlıyorm  
ben lpgden memnun kalmadım. benzindende memenun olmayanlar var.
 
cok tavsie etmiyorm .
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2012, 14:41:25 Gönderen: SekoLive »


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
doğrudur şükrü abi ben barilla yazdım arbella daha yakın geldi :)


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ortaca-fethiye civarlarında henüz yok.bekliyoruz bakalım.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ