škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hyundai İ30 kaza sonrası problem ?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı savurqac

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
öyleyse bence hyundaiye bir YUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHH çekelim


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MadeN;318160
saçma sapan bir konu..

adam o kadar takla atmış arabanın kasasında yaşam alanı dip diri duruyor.. yok hala airbag açılmadı şu olmadı bu olmadı..

ya bunu yazan zihniyet ne cahildir ?

Cahil Değil Abi 2-3 JDM Vs Boş Grupların Kendini Avutması..

 Benim Anlamadıgım Türkiyede Millet Facebookta Veya Başka Yerlerde Başka Bir Otomobil Firması Hakkında Konu Çıksada Hemen Bütün Forumlarda Yaysam Olayı Peşinde Ben Buna Anlam Veremiyorum. İ30 Un Airbag Açılmamış , Yok Fordda Boya hatası Varmış, Yok Vw Nin Tekeri Çıkmış , Yok Renonun Camı Kırıkmış.. Artık Forumlar Boş Haberlerle Doldu Taştı.

Sen Emniyet Kemeri Takma , Takla At , Yaşam Alınında Hiç Bişey Olmasın Sonra Airbag Açılmadı.. Mili Saniyeler İçinde Patlayıp Aynı Anda Sönüp Giden Bir Yastıktan Takla Anında Ne Koruma Bekleniyor. Bu Aracın Önünde Ve Yan Direklerin En Altında Sensör Var. Yandan Ve Önden Çarpmalar İçin. Hangi Araçların Tavanında Sensör Var Bilmiyorum Ama İ30 Da Tavanda Sensör Yok.

Srs Airbag Açıklamasında Şöyle Bir Yazı Vardı ;

• Devrilme kazalarında hava yastıkları açılmayabilir, çünkü hava yastığının açılması yolculara koruma sağlamayacaktır


Aslında Bizim Milletimize Golfmüş Passatmış İ30 Muş Focusmuş Fazla Verecen Şahini Doğanı Binecekler..


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: savurqac;318609
öyleyse bence hyundaiye bir YUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHH çekelim

Gel O Zaman O Altındaki Araçla Benim İ30 U Kafa Kafaya Vurduralım ? Bakalım Bagajındanmı Çıkacak İ30 O Aracın.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı  sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını  kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm  sevenlerine baş sağlığı dileriz.

Hyundai Assan olarak teknik  bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava  yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana  gelmediği tespit edilmiştir.

Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:

a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:

Aracın  ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön  kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne  iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın  yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından  değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.

Söz  konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar  yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da  olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.

Ön hava yastıklarının  açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve  araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini  geçmesi gerekmektedir.

Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.



b) Perde ve yan hava yastıkları:

Perde  ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız  olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp  açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt  kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine  göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından  değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp  açılmamasını belirler.

Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve  üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin  alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe  olmadığı görülmüştür.


 
Trafik  kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum  zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.

Ayrıca  diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık  sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe  bilgisi olmadığı da görülmüştür.

Sonuç olarak, kazanın, oluş  şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde  gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç  sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı  da tespit edilmiştir.


Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Ben 24 metre boyunca takla atmak tabirinine takıldım, benim bildiğim takla sayı ile ifade edilir sürüklenme ise metre ile...

Eğer 2-3 takla atmış ve araba hala bu haldeyse tebrik etmek lazım.


Çevrimdışı savurqac

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;318615
Gel O Zaman O Altındaki Araçla Benim İ30 U Kafa Kafaya Vurduralım ? Bakalım Bagajındanmı Çıkacak İ30 O Aracın.
çıkmaaaz hatta http://www.chevroletclubtr.com da okudum golf 5 ile rezzo çarpışmış rezzonun ön tampon mu ne kırılmış golfün bagaj kapağı felç :++: :++: :++: :++:


Çevrimdışı hasmet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar sürücü koltuğunda bir forma var yan hava yastığı açılsa kimi nasıl koruyacak


Çevrimdışı savurqac

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: savurqac;318623
çıkmaaaz hatta www.chevroletclubtr.com da okudum golf 5 ile rezzo çarpışmış rezzonun ön tampon mu ne kırılmış golfün bagaj kapağı felç :++: :++: :++: :++:

Şimdi Rezzo Golf5 Den Dahamı Güvenli Oluyor.. Neyse Sen Bin Rezzona. Ben Airbagi Açılmayan i30la Memnunum. Başkalarıda Bagaj Kapagı Felç Olan Golfüyle Memnun..

Allah Kimseye Kaza Yaşatmasın ,10 Metre Yere Bile Gitsekte Emniyet Kemerini Takmalıyız. 2 Sene Önce Yaşadıgımız Kazadan Sonra, Araca Biner Binmez Takıyorum Takmadıgım Zaman Eksiklik Hissediyorum


Çevrimdışı savurqac

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
valla abi benim eskiden toyota corollam vardı tek airbagdi araba perte çıktı ama hava yastığı açılmamıştı çünkü srs airbagdi yani emniyet kemerine bağlıydı ama biz emniyet kemerini takmamıştık ben aslında emniyet kemerini her zaman takıyordum ama babam hiç takmayınca bende takmamaya başladımmm


Çevrimdışı gmmert

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 208
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı gmmert

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: savurqac;318623
çıkmaaaz hatta www.chevroletclubtr.com da okudum golf 5 ile rezzo çarpışmış rezzonun ön tampon mu ne kırılmış golfün bagaj kapağı felç :++: :++: :++: :++:

2008 yılında Gm grubunun içerisinde bulunan x markaya(İstersen özelden yazarım.)arkadan çarpma sonucu bir kazaya sebep oldum.Çarptıgım x marka aracın arka tamponu ve bagaj kapagı pert olmuştu.Benim aracın ise sadece ön tampon demiri yamulmuş,tampon bile kırılmamıştı.Bende vw grup bunyesındeki x marka aracı kullanıyorum.Senin mantıgınla baktıgımda benım kullandıgım arac senın kullandıgın markadan.benım çarptıgım aracın markasından ve vw daha saglam oluyor.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Kendini İnsan Yerine Koymayıp Emniyet Kemeri Takmazsan Bu Durumlara Düşersin Sonra Airbag Airbag Acıtasyon Yaparsın..

[YOUTUBE]JcVSQh5MbTo[/YOUTUBE]


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
güvenlik kafesi darbe almamış ölüm oluysa öndekiler kemer taksa bile ki airbaglar kemere bağlı

hangimiz arkada kemer takıyoruz ?


Çevrimdışı savurqac

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
iyi tamam ya niye bu kadar kızıosunuz kiiiiiii :kvg:
Alıntı yapılan: tufan;318768
güvenlik kafesi darbe almamış ölüm oluysa öndekiler kemer taksa bile ki airbaglar kemere bağlı

hangimiz arkada kemer takıyoruz ?
yaniiiiiiii