AutoCar dergisi yeni 1.4 lük gtı lar ve rs ler hakkında tam emin değilim pilotlar söylemiş ama eski 2.0 gtı ve 2.0 rs ler çok sağlam ve dayanıklıdır
piyasadaki birçok dergi ve oto haber kanallarında muafazakar bir doğuş oto fanatikliği ve bu grubun otomobil markalarına yönelik belirgin bir koruma güdüsü var sanırsın altından daha kıymetli araçlar satıyorlar. C ve D segmentine getirdikleri küçük hacimli aşırı beslemeli motorlar performans olarak gerek teknik veri rakamlarına bakıldığında gerekse test sürüşlerindeki kısa deneyimlerde başarılı gözüksede bunların yanında bizim göremediğimiz bir gerçekte vardırki bu araçların genelde biraz fazla sıkıştırıldığında çabuk şişen motorlar bu durum hatrı sayılır bir çoğunluğun hem fikridir
sonuçta firmalar düşük hacimli motordan yüksek gücü gerçekten başarılı bir şekilde ve uzun yıllar alsaydı yada bunun hakikaten başarılı olacağını düşünselerdi bugün piyasada olan premium markaların performanslı motorları 1.8-2.0 lardan başlamazdı diye düşünüyorum
ayrıca opel grubununda senelerdir piyasada performans güç ve dayanıklılık anlamında sağlamlık anlamında kendini kanıtlamış GT, GTC, Turbo ve OPC motorları bulunmaktadır
1.8 GSİ ler olsun 2.0-2.2 gti ve turbolar olsun, bu eski motorlarda hiçte yabana atılacak göz ardı edilecek yada sınıfta kalacak motorlar değil