Fransız otomobil üreticisinin 2008’den beri Şanghay’da bulunan uluslararası tasarım ekibi tarafından yaratılan Citroen Metropolis 1 Mayıs-31 Ekim 2010 tarihleri arasında Şanghay Dünya Fuarı’ndaki Fransız standında sergilenecek.
Sofistike ve lüks Citroen Metropolis Konsepti, farklı silueti ile heybetli bir “endama” sahip; araç 5.3 m uzunluğunda, 2 m genişliğinde ve 1.4 m yüksekliğinde
Citroen Metropolis’in hibrit aktarım organı 2 litrelik V6 bir benzinli motoru ve 7 vitesli, çift debriyajlı elektronik bir vites kutusu kullanıyor. Düşük hızlarda Citroen Metropolis Sıfır Emisyonlu Araç (ZEV) modunda işliyor; elektrik motoru sürekli olarak 55 beygir, maksimum ise 95 beygir güç üretiyor. Ana yollarda ve otoyollarda sabit hızlarda benzinli güç kaynağı 272 beygir güç ve 375 Nm tork üretiyor. .Ayrıca citroene özgü olan hyrdropnömatik sisteminde bugüne kadar gelişmiş en yüksek versiyonu kullanılacak yani kısaca aracın yerden yüksekliği heran otomatik yahut manuel olarak elinizin altında.Kim demiş çevreci- elektrik motorlu ve sıfır emisyonlu araçların küçük, konforsuz olacağını. Citroen bu yargıyı büyük, yüksek hacimli ve konforlu bir limuzin ile yıkmayı deneyecek.
1- 31 Ekim 2010 tarihleri arasında
Shanghai World Fair‘da Citroen’in 2008 yılından beri Shanghai ‘da bulunan tasarım ekibi tarafından tasarlanan büyük lüks sedan veya limuzin konsepti
Citroen Metropolis modeli sergilenecek. Devasa içten yanmalı motoru ve elektrik motoru ile hem sıfır emisyon hemde CO2 canavarı olma özelliğini taşıyor.5.3 m uzunluğunda, 2 m genişliğinde ve 1.4 m yüksekliğinde
- 272 beygir güç ve 375 Nm tork üreten 2 litrelik V6 bir benzinli motoru, sürekli 55BG ve maksimum 95BG güç üretebilen elektrik motoru bulunmakta.Sollama gibi ilave performansın gerekli olduğu hallerde otomobil hem elektrik motorunu, hem de içten yanmalı motoru kullanarak maksimum 460 beygir güce ve 430 Nm torka ulaşıyor
(4 ltlik V8 benzinli ile eşdeğer güçte) bir canavara dönüşmekte. Tüm bu gücü 4 tekerleğine, çift debriyajlı 7 vitesli elektronik bir vites kutusu ile aktarmakta.
- Düşük hızlarda sadece elektrik motoru ile ilerleyebilen araç Sıfır Emisyonlu Araç
(ZEV) modunda ilerlerken, karma kullanımda 70g/km ‘de CO2 salımı yapmakta.
- Aks mesafesi ile
Audi A8 L ve
Mercedes S-Class ile yarışıyor. Aks mesafesi bakımından Mercedes S-Class’dan büyük, Maybach’den daha geniş bir yapıya sahip.
- Hypnos concept modeli ile aynı tasarım felsefesine sahip.
- ‘
Pearl Silk‘ boyama tekniği sayesinde her ışık oyununu araç üzerinde görebilmekteyiz.
Araca önden baktığımızda, kaslı hatlarıyla uyumlu farları ve uçurtmaya benzeyen köşeli ön ızgarasıyla, oldukça otoriter ve sert görünüyor. Arka tarafa doğru geçtiğimizde ise, aracın dengesini koruyan aerodinamik çizgiler devam ederken, artık Citroen’in imzası haline gelen C5 tede kullandığı konkav (iç bükey) arka cam dikkatlerden kaçmıyor..Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us