škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yağ yakma sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turbo27

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
turbodizel araçlarda yağ yakmasının bı cok sebebı var elbette,fakat 170 bınde bı aracın yağ yakması bıraz tuhaf,bıldıgınız gıbı turbolar yag ıe calısır,sağlıklı bı turboda yağ gırer ve gırdıgı gıbıde kartere akar, (dakıkada 2lt yağ gırıs ve cıkıs yapar)turbo arızalı durumlarda yağ gırer fakat turbodakı bozuk parcalardan dolayı ya havayla bırlıkte motora verır,yada egsozla beraber egsoz hattına verır,bellı kılometrelerde yada bellı zamanlarda bu yağ eksıklıgının sebebı turbodur..aracı ıyı bı muayene ettirmenızı tavsıye ederım,turbo hafıften yağ çalmaya baslamıssa  pek fazla duman vermez,fakat ılerı zamanlarda cogaldıkca mavımsı beyaz duman gororsunuz egsozda...


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Dün yağ düzeyini gözden geçirirken bir de baktım ki en alt çizgiye inmiş. Yağ değişeli 2300 km. Olmasına karşın bu kadar yağ eksiltmesi beni şaşırttı ve bir o kadar da sinirlendirdi. 50.000 km.deki hiçbir işlem görmemiş bir motorun adeta ömrünü doldurmuş, bitmiş bir motor gibi yağ eksiltmesi inanılır gibi değil. Klavuzdaki eksiltme öngörüsünden fazla değil ama bunu olağan kabul etmek mümkün değil. Çok rica ediyorum, bizim kullanıcı olarak buna yapabileceğimiz bir iyileştirme var mı? Bordan üretilen ürünleri denedim. Hiçbir biçimde hiçbir işe yaramadı. Teşekkürler.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;343721
Dün yağ düzeyini gözden geçirirken bir de baktım ki en alt çizgiye inmiş. Yağ değişeli 2300 km. Olmasına karşın bu kadar yağ eksiltmesi beni şaşırttı ve bir o kadar da sinirlendirdi. 50.000 km.deki hiçbir işlem görmemiş bir motorun adeta ömrünü doldurmuş, bitmiş bir motor gibi yağ eksiltmesi inanılır gibi değil. Klavuzdaki eksiltme öngörüsünden fazla değil ama bunu olağan kabul etmek mümkün değil. Çok rica ediyorum, bizim kullanıcı olarak buna yapabileceğimiz bir iyileştirme var mı? Bordan üretilen ürünleri denedim. Hiçbir biçimde hiçbir işe yaramadı. Teşekkürler.


Farklı marka yağ kullanın, eksiltme çok hızlı oluyorsa biraz daha kalın yağ koyun. Mobil'in yağları eksiltme yönünden daha dirençlidir, Castrol'ün hele de ince yağları su gibi akar giderler mesela.(tüm bu durumlar motor ve kullanım şartlarına da çok bağlıdır tabi)


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Yağ kontrolünü motor tamamen sogukken yapmak gerek değil mi?


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;344682
Yağ kontrolünü motor tamamen sogukken yapmak gerek değil mi?


İstisnaları oluyor bazen, mesela bizim 1.2'ler de yanılmıyorsam motor sıcakken bakılması gerekiyordu diye hatırlıyorum, arabanın üreticisi bunu mutlaka belirtiyor.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Eksiltme olayı castrol'de (magnatec) belirgin şekilde gerçekleşiyordu. Sonra Shell Helix'i denedim, o da ne?! Daha fazla eksiltiyor. 2300 km.de 1.5 litre! Mobil1 kullanmak benim de aklımdan geçiyor ama çözüm olacak mı göreceğiz. Benim tepkim şuna arkadaşlar, ileri sürücülük kurallarını en iyi biçimde uygulayan ve otomobil teknik ve teknolojisinden çok iyi anlayan bir insan olarak. 0 km. Olarak aldığım ve şu anda yalnızca 50.000 km.de olan 7 yaşındaki aracım, hiçbir zaman zor koşullarda kullanılmaması, hiçbir teknik ayrıntının atlanmaması (ki çok hassas olduğum konular) ve hiçbir bakımının geciktirimemesi ve orjinal malzemelerle bakım yapılmasına karşın neden ömrünü doldurmuş, sanki 400.000 km. Yapmış bitik bir motor gibi yağ eksiltiyor? Bir arkadaşımız sekman  onarımıyla çözülür demiş, doğrudur. Ama neden, bu kadar yıpranmamış ve özen gösterilerek kulanılmış ve bu kadar düşük km.li bir araçta buna ihtiyaç duyulacak bir durum olsun? 101 bg. Motorların hemen hepsinde bu sorun olması üzerinden yorum apıyorum. Üretimle ilgili bir yanlıştan mı kaynaklanıyor? Bunlar beni üzüyor ve açıkçası kızdırıyor. Herkese saygılar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
101HP' lerin kitapçığında da yazan bir durum.
Hadi sizin aracınız 7 yıllık ve eskidi, hor kullanıldı, ...vs.; peki 1.4TSI vRS' lere ne oluyor? Onlar da yağ eksiltmesinden şikayetçiler.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Yazdıklarımı ters anlamışsın :) hor kullanılmadı, yıpranmadı ve en iyi şekilde bakımı yapıldı dedim. Ayrıca km.si de çok düşük dedim. Ve son olarak, 7 yaşında olmasını da az bir yaş olarak belirttim.  Ve sonra dedim ki; bunlara rağmen neden ölmüş bitmiş bir motor gibi yağ eksiltiyor diye sordum. Çünkü japonların 15 yaşındaki araçlarında bile yok böyle bir durum. Tsi motorlara gelince, onların yağ eksiltmesi ile ilgili bilgim yok. Ama bizim 101'likler hatta benim araba gibi bir eksiltme sözkonusuysa tam bir felaket derim.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Bu eksilmenin kitapçığa göre normal olması da anormal bir durum bence :)  bunu da önceki iletimde yazmıştım.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1000 km'de 1 litre eksiltmesi normal, hepsinde var o araçların. O motorun dizaynı ile ilgili. 2000'li yılların başında 1.4 motordan 101 bg almak için bir takım fedakarlıklar yapılmış vaktiyle.
 
Dolayısıyla 2300 km.de 1.5 litre de gayet normal. 101'cilerin bagajda hep yağı vardır benim gördüklerimde ;)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
101 HP'lerde ki sorun değil, kitapçığında bile belirtilen bir durum. Bu tamamen motorun karakteristiği ile ilgili bir durumdur. Genel anlamda söylüyorum, motorlar zaten yağ eksiltir, yani içten patlamalı motorların çalışma prensibi bu zaten, yakıtla beraber aynı zamanda yağıda yakarsınız silindir içinde aynen. Silindir içerisindeki o yağı hem tamamen silemezsiniz segmanlar ile hemde zaten olmaz, kuru bir ortam hiçte istenmeyen bir durumdur motorda. O pistonlar dakikada kaç bin devir çeviriyor, 2 sn sürmez kitlenip kalır motor ve birde bunun üstüne o inanılmaz sıcaklık. Motoru soğutan sadece hava, su değildir, motor yağlarınında motor soğutmasının üzerinde inanılmaz etkisi hatta hava ve sudan çok daha fazla etkisi vardır, aynı zamanda ısı transferi yaparlar. Böylesi şartlara dünya üzerinde hangi sıvı dayanabilir zaten :) kısaca gördüğünüz bildiğiniz en basit arabadan en lüks arabaya her arabanın motoru yağ eksiltir, eksiltmeyen yoktur, imkansız. Bu eksiltme bazı motorların karakteristiğinden biraz daha fazla olur, olay bu sadece.
101'e gelirsek, Magnatec zaten komple tırt bir yağdır fakat 101'de en az eksiltme yapanda yağdır, tüm yağları sırasıyla denedim/deniyorum ekleme ihtiyacı tek olmayan yağdır, nerdeyse koyduğum gibi aldım :) 101'de bu derece eksiltme yapması ilginç açıkcası, -ki ben inanılmaz devirli araç süren biriyimdir, o motoru dibine kadar kullanırımda. 101'de en büyük eksiltme sorununu Castrol GTX tam sentetik performans yağında yaşadım, su gibi bir yağdır zaten, ömrünün ortasına doğru birgün çok yoğun bir trafikte çok yoğun dur kalk yaptım ve yağ depozito yapıp motor uyarı verdi direk :) çektim 5-10 dk durup sonra tekrar marş basıp devam ettim düzeldi. Tam sentetik yağları bu motorda kullanırken çok sıkı takip etmek gerekiyor, şu anda 0-30 tam sentetik maxima'yı denedim, 2 kere 1 litre yağ ekledim :) fakat yağdan memnun kaldım, en azından 0-30 olmasına rağmen GTX'den daha dayanıklı çıktı. Bu yakınlarda bakıma sokacağım ve yağı tekrar değiştireceğim, bu kadar yağ denediğim yeter sanırım :) gene Mobil 1'i koyup yoluma devam edeceğim. Castrol ve Shell'in yağlarından uzak durun zaten (en azından 101 için söylüyorum) PO Maxima ikisinden de daha başarılı yağ ama yağ dendimi Mobil 1'dir :ok: