škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda neden küçümseniyor???

çrm19 · 194 · 49211

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Db1

  • Ziyaretçi
Mantik yanlis iste. Yerli falan degil. Bi urune yerli diyebilmen icin arge dahil yerli olmasi gerekiyor. Iphone da zaten cin mali bu mantikla.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ulysses;348167
Mantik yanlis iste. Yerli falan degil. Bi urune yerli diyebilmen icin arge dahil yerli olmasi gerekiyor. Iphone da zaten cin mali bu mantikla.

Dediginizde Haklsınız Ama Şöyle Düşünün ,
Arabanın Sadece Montajı Türkiyede Yapılsa Dediklerinizde Haklsınız Ama Bu Araçların Parçaları Ana Ülkesi ( Almanya, Kore Fransa Vs) nden Gelmiyorki Çoğu Yerli Üretim. Ben Daha Bu Aracı Neden Fransız , Alman Koreli Diye Göreyimki.


masser45

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Salih28;348163
Dayanamadım bende giriyorum konuya :D arkadaşım senin yürüttüğün mantık üzerinden gidersek otomobil dünyası karışır :) mesela renault un megan 2 kasası bursa üretimidir ama şimdi türk malıdır diyemiyoruz dimi fransız malı diyoruz.sonra hyundai nin bi çok modeli de burda üretiliyo ve biz bunlarada türk malı diyemiyoruz güney kore diyoruz asya diyoruz kimileride direk çin arabası diyo :) bütün markalarda bu böyle opel belçikada üretim yaptı chevrolet korede yaptı mercedes bile otobüslerini bursada ürettirmişti(bunu yanlış hatırlıyo olabilir.) günümüz koşullarında bu böyle.


Otobüsünü sürmediğimden bilmiyorum ama sana şöyle açıklayayım. Şuan 2012 model E class Mercedes'i ele alırsak 6 farklı yerde üretiliyor. Bunların içinde Çin ve Hindistan gibi ülkeler de var. Sebebine gelirsek Çin ve Hindistan en çok nüfusa sahip iki ülke, bu arabalar Almanya'da üretilip buraya yollansa tahmininden çok daha farklı açılardan sıkıntılar yaşar. Öncelikle transportasyon maliyeti, yolda başına gelebilecek kaza, gecikme gibi sıkıntıların riski, gümrüklerdeki anlaşmazlıklar vs gibi daha bir sürü nedenle Almanya'da üretip oraya yollamak yerine orada üretmeyi tercih ediyorlar.

Başka bir sebebe gelirsek, Almanya'da üretilen Mercedes'ler ile Çin'de veya Hindistan'da üretilen Mercedes'ler donanım ve motor seçenekleri olarak aynı değil. Oradaki kullanıcı kitlesinin araçlardan beklentisi Avrupa'dakinden çok daha farklı. O araçların orada üretilmesi satılacakları bölgeye uygun olması açısından da çok önemli. Kalite farkı var mıdır açıkçası o üretim araçlara hiç binmediğimden bilmiyorum ama illa ki vardır neticede vatanında olanla birebir olamaz.

Türkiye'de satılan Mercedes'lerin (bayi tarafından) tamamı Almanya Singelfingen üretimi yani Made in Germany. Bugüne kadar Alman malı hariç Mercedes otomobil bu memlekete getirilmedi bayi tarafından. Çünkü milletimizin Alman hayranlığını biliyorlar. Made in Germany burada güven teşkil eden bir cümle olmayı başarmıştır.

Ben de bu yüzden bu güveni kötüye kullanan diğer markaların yaptıklarını buraya yazıyorum. Adam Alman malı araba üretiyorum diyip 50 milyarlık bomboş arabayı milletimize kakalıyor hem de araba Meksika'dan geliyor. Bilmeyenler de kalkıp savunuyor hayır bu araçlar alman malı diye. Meksika Almanya'nın köyü de ben mi bilmiyorum acaba?


masser45

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;348165
Arjantin= Otobüs, kamyonlar ve Sprinter vanlar. "Almanya dışındaki ilk üretim yapılan yer."
Avusturya=G-Class
Bosna-Hersek
Brezilya=Kamyonlar, Otobüsler ve C-Class araçlarının üretimi yapılmaktadır. Kuruluşu 1956'dır. Ayrıca 1999-2005 yılları arasında A-Class (W168)üretimi de yapılmıştır.
Kanada
Mısır=Egyptian German Automotive Company(Mısır alman otomotiv şirketi) ile.
Macaristan=(Mercedes-Benz A-Sınıfı A ve B-Sınıfı modellerinin yeni nesillerinin üretimi yapılacağı bir fabrikanın açılacağı duyurusu 18 Haziran 2008'de yapılmıştır.)
Hindistan
Endonezya
İran (2010'dan bu yana üretim yoktur.)
Malezya
Meksika=Mercedes Benz de Mexico Mercedes'in gerek geliriyle gerek çalışan sayısıyla en büyük yabancı şubesidir.Latin Amerika ve Kuzey Amerika pazarının büyük çoğunluğunu elinde bulundurur.
Nijerya= (buses, trucks, utility motors and the Sprinter van)
Filipinler
Rusya=E-Sınıfı
İspanya
Güney Afrika
Güney Kore = Mercedes-Benz Musso ve MB100 modellerinin üretimi SsangYong Araç şirketi tarafından yapılmaktadır.
Tailand  = C, E ve S sınıfı araçların montajı Thonburi Grup tarafından yapılmaktadır.
Türkiye

Birleşik krallık(İngiltere)=SLR spor arabaları, ingilterede Woking'de bulunan McLaren Teknologji Merkezi'nde üretilmektedir. Brackley, Northamptonshire, Mercedes Grand Prix fabrikasına ev sahipliği yapar, ve Brixworth, Northamptonshire ise Mercedes-Benz HighPerformanceEngines(mercedes yüksek performans motorları)'in bulunduğu yerdir.

Birleşik devletler Mercedes-Benz M-Sınıfı Sport aracı, R-sınıfı Sport Tourer, ve tam boyutlu GL-Class Lüks Sport araçlarının tamamı, Tuscaloosa, Alabama yakınlarında olan Mercedes-Benz üretim tesislerinde üretilir.
Vietnam yolcu ve ticari araçları üretilir.Kuruluşu 1995'tir.

Mercedes'in üretim, fabrika v.s olan yerleri ve detayları. Allah aşkına neyden bahsediyorsunuz ya.

http://www.mercedes-benz.com.ar/content/argentina/mpc/mpc_argentina_website/es/home_mpc/passengercars.flash.skipintro.html
http://www.daimlerchrysler.com.br/empresa/informacoes_corporativas/frminfcorpbrasil.htm
http://www.daimler.com/dccom/0-5-8792-1-1207457-1-0-0-0-0-0-91-7155-0-0-0-0-0-0-0.html
http://www.nytimes.com/2008/06/19/business/worldbusiness/19fobriefs-DAIMLERSELEC_BRF.html?_r=1&emc=eta1
http://www.mercedes-benz.co.in/content/india/mpc/mpc_india_website/enng/home_mpc/passengercars.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8619762.stm
http://www.southafrica.info/business/economy/sectors/automotive-overview.htm
http://mbusi.com/pages/products_home.asp
http://www.mercedes-benz.com.vn/content/vietnam/mpc/mpc_vietnam_website/enng/home_mpc/passengercars/home/passengercars_world/About_the_company_Mercedes-Benz.0001.html

Türkiye'de Alman malı olmayan bayi çıkışlı Mercedes yok. Boşuna bu kadar araştırma yapmaya gerek yok ben buradaki arabalardan bahsediyorum. Bayiye gidip aldığınız her Mercedes Sindelfingen Germany üretimidir arayıp sorun. Her ülkeye de fabrika kuracak hali yok çorap fabrikası değil bu arabalar her yere satılıyor hepsine ortak olan bir noktaya kuruluyor fabrikalar. Bu işler göründüğü kadar basit değil yüzlerce faktör var. (A serisi Rastatt üretimidir Almanya, G serisi de Graz Avusturya'da üretilmiştir ilk serisi)
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2012, 17:44:53 Gönderen: masser45 »


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kaptan52;348169
Dediginizde Haklsınız Ama Şöyle Düşünün ,
Arabanın Sadece Montajı Türkiyede Yapılsa Dediklerinizde Haklsınız Ama Bu Araçların Parçaları Ana Ülkesi ( Almanya, Kore Fransa Vs) nden Gelmiyorki Çoğu Yerli Üretim. Ben Daha Bu Aracı Neden Fransız , Alman Koreli Diye Göreyimki.

E tamam. Iphone, vs parxalari da orda uretiliyor :) amerikadan cine parca birlestirilmeye gitmiyor ki. Burda onemli olan know-how. Yoksa bizim urettigimiz parcalarin nasil olacagini, kalitesini vs biz belirlemiyoruz. Verilen speclere gore uretiyoruz sadece.


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: masser45;348170
Made in Germany burada güven teşkil eden bir cümle olmayı başarmıştır.
+1 :ok:


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: masser45;348170
Otobüsünü sürmediğimden bilmiyorum ama sana şöyle açıklayayım. Şuan 2012 model E class Mercedes'i ele alırsak 6 farklı yerde üretiliyor. Bunların içinde Çin ve Hindistan gibi ülkeler de var. Sebebine gelirsek Çin ve Hindistan en çok nüfusa sahip iki ülke, bu arabalar Almanya'da üretilip buraya yollansa tahmininden çok daha farklı açılardan sıkıntılar yaşar. Öncelikle transportasyon maliyeti, yolda başına gelebilecek kaza, gecikme gibi sıkıntıların riski, gümrüklerdeki anlaşmazlıklar vs gibi daha bir sürü nedenle Almanya'da üretip oraya yollamak yerine orada üretmeyi tercih ediyorlar.

Başka bir sebebe gelirsek, Almanya'da üretilen Mercedes'ler ile Çin'de veya Hindistan'da üretilen Mercedes'ler donanım ve motor seçenekleri olarak aynı değil. Oradaki kullanıcı kitlesinin araçlardan beklentisi Avrupa'dakinden çok daha farklı. O araçların orada üretilmesi satılacakları bölgeye uygun olması açısından da çok önemli. Kalite farkı var mıdır açıkçası o üretim araçlara hiç binmediğimden bilmiyorum ama illa ki vardır neticede vatanında olanla birebir olamaz.

Türkiye'de satılan Mercedes'lerin (bayi tarafından) tamamı Almanya Singelfingen üretimi yani Made in Germany. Bugüne kadar Alman malı hariç Mercedes otomobil bu memlekete getirilmedi bayi tarafından. Çünkü milletimizin Alman hayranlığını biliyorlar. Made in Germany burada güven teşkil eden bir cümle olmayı başarmıştır.

Ben de bu yüzden bu güveni kötüye kullanan diğer markaların yaptıklarını buraya yazıyorum. Adam Alman malı araba üretiyorum diyip 50 milyarlık bomboş arabayı milletimize kakalıyor hem de araba Meksika'dan geliyor. Bilmeyenler de kalkıp savunuyor hayır bu araçlar alman malı diye. Meksika Almanya'nın köyü de ben mi bilmiyorum acaba?

Bunu adi kar maksimizasyonu oluyo iste. Buradaki dist. Nasil isterse oyle geliyor araclar. Nasilsa satiyorum mantigi :)


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Amerikadaki Araçlara Bakıyorum , Firmaların Merkezi Oldugu Ülkelere Bakıyorum Birde Bizim Ülkemize Gelen Araçlara Bakıyorum Ve Bizim Distribitörlerden Nefret Ediyorum :D Yahu Bu Kadarmı Fark Olur Arada Ya ,Ama Adamlarda Bir Yandan Haklı , Ötv ,Mtv , Lastikteki Hava Vergisi , Lastikteki Taş Vergisi , Koltukdaki Dikişin Vergisi Onun Vergisi Bunun Vergisi Derken 50 Ye Gelen Araç 80 E Geliyor.


masser45

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ulysses;348178
Bunu adi kar maksimizasyonu oluyo iste. Buradaki dist. Nasil isterse oyle geliyor araclar. Nasilsa satiyorum mantigi :)


Neticeye gelirsek, TR'de aldığınız Mercedes'ler Alman üretimi. Bazı modeller Almanya'da üretilmiyor GL gibi. Bunlar da Amerikan pazarına yönelik araçlar olduğundan orada üretiliyor. Tabi araştırmalar derin olsa Meksika'daki değil de Alabama'daki araçların buraya geldiği de bilinirdi. Araçların geldiği yerler otomobil üretimi konusunda lider ülkelerdir. Şimdi kalkıp Alman Amerikan üretimini de başka memleketlerle kıyaslayıp endüstriyel facialar yaratmayalım.


masser45

  • Ziyaretçi
Ayrıca konuyu Mercedes'e getiren arkadaşların internette araştırma yapmak yerine gidip bir Mercedes bayisine bir aracın kaputunu açtırıp oradaki metal parçada Made in'in yanında hangi ülke yazıyor görmelerini tavsiye ederim. Başka markalara laf edene kadar herkes kendi arabasının hangi ülke üretimi olduğuyla ilgilense daha sağlıklı olur.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hay arkadaş başlayacam Mercedes' ine de Skoda' sına da Hyundai' sine de.

Zenginin malı züğürdün çenesini yorar misali neyin kafasını yaşıyorsunuz siz Allah aşkına?

Bırakın boş boş konuşmayı ya!

Elin gâvuru yapmış biz de paramız varsa alıp sürüyoruz yoksa da sallayoruz gidiyor. Ne bu stres bu celâl?


masser45

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;348197


Elin gâvuru yapmış biz de paramız varsa alıp sürüyoruz yoksa da sallayoruz gidiyor. Ne bu stres bu celâl?


Keşke olsa da kendi markamızı övsek laf söyletmesek. Konuyu Mercedes'e getiren ben değilim heralde, orada Mercedes lafı edenler belli. Örnek verdik diye hemen saldırılıyor çaresizce.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bizim de bir Anadol otomobilimiz vardı. Ne yaptık? Ben söyleyeyim:

- Anadollar' ı eşekler yiyo lan! Ehiehiehi!!!

deyip senelerce dalga geçtik. Halbuki Anadol Hyundai' den sekiz yıl önce başlamıştı üretime. Sakın bana "ama Ford idi, o idi bu idi" demeyin. Hyundai başladığında neredeyse tamamıyla Mitsubishi idi. Hatta Excel serisinin motoru bile Mitsubishi idi.:wnk: Aha sonra da bu hale geldiler. Biz şu anda da üretsek gene dalga geçmeye başlayacağız. Bir gün bile "ulan su içinde olsun da bizim olsun" demeyeceğiz.:wnk:

Not : masser lafım sadece sana değil genele yazıyorum. O şekilde anlaşılmasın.:wnk:


masser45

  • Ziyaretçi
Hocam şuan her şeyiyle Türk malı araba olsun ilk alacaklardan biriyim net söylüyorum. İsterse 1.2 HTP'ler gibi 50 hp olsun yine de alırım. Yeter ki herşeyiyle Made in Turkey olsun. :)

Yok Albea alt yapısıyla yapacağız falan diyorlar da Albea altı üstü başka bir şey olduktan sonra neye yarar. Herşeyiyle bizim olmalı.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: masser45;348236
Hocam şuan her şeyiyle Türk malı araba olsun ilk alacaklardan biriyim net söylüyorum. İsterse 1.2 HTP'ler gibi 50 hp olsun yine de alırım. Yeter ki herşeyiyle Made in Turkey olsun. :)

Yok Albea alt yapısıyla yapacağız falan diyorlar da Albea altı üstü başka bir şey olduktan sonra neye yarar. Herşeyiyle bizim olmalı.
O dediğin geçmiş artık. İllaki bir yerlerden know-how denilen şeyi satın almak sorundasın.:wnk:

Devrim' in başına gelenleri biliyoruz. Kaldı ki Devrim' in motoru da düz 8 silindirli bir Chevrolet motorunun kesilip biçilip 4 silindire dönüştürülmüş halidir.:wnk: O dönem bile know-how gerekirken, bu dönemde "her şeyiyle" yerli üretim çok zor. Hatta bana kalırsa imkânsız.