ya bu biraz kişisel bir mevzu, 2.0 litre aşırı beslemeli VW dizel motorunda 170 beygir ve 350 tork var, çok çok ciddi bir rakam, önden çekişte ve otomatik olduğunda tüm o hayvansı gücü asfalta asılamayacak araba, ama 4 çeker ve manuel olduğunda motordan gelen bütün momentumu araya otomatik vitesin tork konvertöründen kısılıp geçmeden, direk manuelin full mekanik dişlisinden, sade ve sadece sizin sol ayağınızın altındaki debriyajın insiyatifinden geçerek ''4 TEKERE'' aktararak geçecek...
2.0 TDI 140 hp multitronic audi çok kullandım, araba çıldırmıyor, o otomatik vitesin ''hey dur bakalım'' demesi bitiriyor insanı, belli başlı bir direnç-devir değerlerine göre programlanıyor.
Örneğin;
multitronicin vitesi manuel kısma +- li bölgeye çetik, 1 de ve asılıyoruz, fazla asılmanıza müsaade vermeden kendi otomatik olarak 2 ye alıyor, yada fazla bayıltamıyorsunuz direk düşürüyor. yani kontrole illa müdahale ediyor, performansı kısıyor.
her aracın eş motor seçeneğinde otomatik vitesinin performansı Allah'ın emri daha düşüktür, geneldede daha çok yakarlar.
bence düz 4x4...
ama öyle bir kişiliksinizdir ki, lan ne diyo bu Hakan, kafayı yemiş, uğraşamam ben vitesle mitesle dersiniz, gidin otomatiğini alın