işte can alıcı noktada bu. arazi aracı diye çıkarılan bir aracın 4x2 olması saçma. ha bunu sadece skoda değil diğer firmalar da yapıyor. 2.0 litre oluncada fiyat uçuyor. yine de araç fiyatına göre fena değil. şehir içinde kullanılacaksa tamamdır.
Yeti arazi aracı değildir. Bunun yanında Bmw x5,freelander,honda crv, rav4 ve türevi aklınıza gelebilecek benzer araçların hiç birisi arazi aracı değildir, Bunlara arazi aracı muamelesi yaparsanız hezimete uğrarsınız. 2.0 motor yada aracın dört çeker olmasıda onu arazi aracı yapamayacaktır. Bunlara
Spor Aktivite Aracı (Spor Utility Vehicle - SUV ) denilmektedir. (Arazi aracına örnek ise; unimog) 2.0 captiva veya audi q7 ile off road yapmaya kalkarsanız aracın arıza lambalarının çoğu yanacak, ciddi masraflar açılacaktır.
Suv ile arazi permormansı elde edilemez fakat yerden yüksek olması sayesinde bozuk yol koşullarında aracın dibinin yere vurulması, hasara uğraması riski daha aza indirgenir. 1.2 tsı motora sahip olan yetinin, 175 nm torku ile hafif arazi koşullarında ihtiyaca ciddi anlamda cevap verebildiği tecrübe ile sabittir. Suvun 4X2 değilde 4X4 olması uygun lastikler ile aşırı olmayan karda-çamurda avantajlı olmasını sağlar . Aslında yanlış olan suv-crossover lar değildir. Yanlış olan arazi aracı olamayacak (istisna bir kaç model hariç) 2.0-3.0 araçlardır. Havayı daha fazla kirletir, daha fazla vergi ödetir, daha fazla yakıt tüketir ama arazi aracı değildir. Zannediyorum honda hrv ile başlayan, nissan qq ve benzeri modeller ile son yıllarda yükselen suv-crossover adlı ara model, şehir insanının ihtiyacına daha uygundur.
Yeti kaliteli ve sağlam bir araç. Vario flex koltuk sistemi sedan bir otomobilde asla elde edemeyeceğiniz çok ciddi bir bagaj hacmi yaratıyor. Şahsi düşüncem (bir çok otomobil test siteside aynı fikirdedir) orta sınıf suv araçlar içerisinde en başarılı olan araç yetidir.