Arkadaşlar merhaba; 2001 1.4 68 hp benzinli fabiam var.Alalı 12.000 km oldu.Hiçbir problemi yokken bi bakım yaptırayım dedim.Üzerindeki 2 tırnaklı ngk bujileri 3 tırnak bosh ile değiştirdiler.Boğaz kelebeği temizlendi ve subap kapak contası değişti.Bakımdan sonra rolantide titreme başladı.700-900 devir arası ibre sürekli oynuyor ve araba sallanıyor.Tekrar götürdüm adaptasyon lazım dediler, boğaz kelebeği için onuda yaptırdım.çözülmedi.tekrar yaptırdım yine çözülmedi.Başına gelen varmıdır?
Neden olabilir ne yapmak gerek?
- Bujilerden olabilir, hatta buji tırnakları arasındaki ayar farklılıkları bile bu soruna yol açabilir. İlk çıkan bujilerle aynı özelliklere sahip buji taktığında sorunun çözülme ihtimali var.
- Ayrıca yakıt besleme sisteminden kaynaklanan sorunları da ele almanı tavsiye ederim. Bunun en başında tıkanmış veya yolu daralmış enjeksiyonlar olabilir. Genellikle "karbon temizleme" yöntemiyle çözülebildiği söyleniyor ama ben denemedim. Ucuz bir deneme olarak, "enjektör temizleme" katkısı kullanabilirsin bir defalık...
- Boğaz kelebeği temizliği çok hassas bir iştir, yetkisiz veya deneyimsiz eller bunun ayarını kalıcı olarak bozabilir - en basitinden, mekanik temizleme esnasında kenarına küçük bir çapak sıkışır veya birikir, bu bile soruna yol açabilir. Boğaz kelebeği bölgesini iyice kontrol etmende yarar var.
- Yakıt besleme/ateşleme sistemi ayarlarında da hata yapılmış olabilir. Girilen değerler kontrol edilmelidir.
- Son olarak da bir türk çözümü: açık bir yola çık, 30 - 40 km kadar nispeten yüksek devirde sür. Yani, 5. vitese geçmeden 4. viteste bir süre devam et... Tabii ki motoru yakmadan
Böylece sisteme karışmış olan kurum parçalarından da bir miktar arınmış olursun...
Sanırım en kötüsü enjektör tıkanması olur, onun dışında çözülebilir basit bir sorunla karşı karşıya olabilirsin...