škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

.....yeni fabia rs kullanicilari toplanalim.......

fabiaRS · 156 · 49033

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;337432
İşin ilginç yanı, o kadar yağ eksilten var, fabrika sorunu bulamıyor  :++:


Satabildiği kadar satacaklar sonra yeni motor hazırlayacaklar, eldeki motorun sorunuyla ne uğraşacaklar, enerjilerini yeni motoru hazırlamaya verirler, yağ ekle kullan diyecekler :D Bundan sonraki satışlarda ilk yardım çantası yanında 1 litrelikte yağ eklerler bagaja çiçek gibi işte :D demokraside çareler mi tükenir :D



Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle
4 mesaj • 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

DSG Şanzıman hakkında bilinmeyenler.

gönderen SKYLARK » 20 Mar 2008, 10:56
Golf TSI (122BG) 7-İleri DSG eşliğinde 6-İleri DSG ye göre her 100 Km'de 0.4 Litre ekstra yakıt ekonomisi sunuyor.

7 İleri DSG şanzımanın içinde 1.7 Litre Yağ bulunmakta. 6 ileride bu rakam 6.5 Litre

Şu anda 6 Farklı Model için 7 İleri DSG sunuluyor.

7 İleri DSG nin ağırlığı 70 Kg. bu değer 6 İleri DSG de 93Kg.

DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde

6 İleri DSG nin içinde 140 derece (maks.) sıcaklığındaki yağ mekatroniklerin kontrol edilmesini sağlıyor.

DSG şanzıman üretiminde 226 işçi görev alıyor.

7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.

VW Group bünyesinde DSG nin kullanıldığı en güçlü motor 300 Beygir Gücünde

Kassel Fabrikasında günde 750 adet 7 İleri DSG , 1500 Adet 6 İleri DSG üretiliyor.

İlk 6 İleri DSG VW Golf R32 modelinde kullanıldı 2003 Yılında.

6 İleri DSG Dizel motorlarda ilk defa 2004 Yılında kullanıldı, Golf TDI ve Touran TDI modellerinde.

2005 Yılında 150.000 adet 6 İleri DSG Şanzıman Kassel fabrikasında üretildi.

2007 Yılında ise bu rakam 400.000 adete ulaştı toplamda.

7 İleri DSG ile 2.000.000 Km yol katedildi üretim aşamasında.

Golf TSI 122 B.G. Motor ve 7-İleri DSG ile "Yenilik ve Çevre" kategorisinde ADAC tarafından "Yellow Angel 2008" Ödülüne layık görüldü.

2007 Yılında Golf GT Sport 170 B.G.TSI 6-İleri DSG eşliğinde "Yılın Teknolojik Yeniliği" Kategorisi altında Barselonada ödüllendirildi.

Kaynak: İnternette karşıma çıkan ingilizce bir makeleden kendim çevirdim.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde

Yanlış, 1.4 85hp benzinli motorda DSG mevcut.Ayrıca 1.6 MPI 102hp motorda da DSG mevcut.

7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.

Bu tezde çürütüldü artık.250nm üstünde yürüyen binlerce 7ileri DSG mevcut.Zaten sonradan da bu verinin sadece kağıt üstünde olduğu ortaya çıktı.


Çevrimdışı fabiaRS

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
7 ileri dsg var evet geneliikle octavialarda var 1.6 tdi 105 hp  de var ama tork 250 nm olduğu için sürekli sorun yaratıyor alet :) rolantide stop etme stabilize yolda sangırtı şıngırtı vb sıkıntılar yaşanıyor keske koymasalardı.inşalah benim rs de böyle sorunlar çıkmaz ama dişli oranları farklı dsg ye güveniyorum adam boşuna ödül almamış herhalde :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fabiaRS;338199
...inşalah benim rs de böyle sorunlar çıkmaz ama dişli oranları farklı dsg ye güveniyorum...
Dişli oranlarının farklılığı değil de çalışma prensibi farklı olmalı ki birbirlerinden ayrılabilsinler.:wnk:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Güçlü makinelerde DSG ayrı bi güzel :D Nefes almadan yolu yırtıyor mübarek :D


Çevrimdışı fabiaRS

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Katiliyorum bin tane manuele değişmem ama güçlü makinelerde :)


Çevrimdışı YGZ96

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 358
    • Profili Görüntüle
Eveeet :) 3000 km'de yağ uyarısını verdi.

Kafamda hangi yağı kullanacağım var fakat rs kullanıcılarından da hangi yağları kullandığını öğrenmek istiyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
VW spec'ine göre VW507 kullanıyor İnciluzlar, ama 502 kullanan da sık (5/30 veya 5/40 olarak)


Çevrimdışı YGZ96

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 358
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;340276
VW spec'ine göre VW507 kullanıyor İnciluzlar, ama 502 kullanan da sık (5/30 veya 5/40 olarak)


Bana uymaz onlar maalesef :) ya castrol 10/60 yada motul 15/50 koyucam.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YGZ96;340282
Bana uymaz onlar maalesef :) ya castrol 10/60 yada motul 15/50 koyucam.


Turbo motor icin bu yaglar kalin degil mi? Mobil 0/40 derim.. Yada mobil 5/30:)


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YGZ96;340282
Bana uymaz onlar maalesef :) ya castrol 10/60 yada motul 15/50 koyucam.

Yağ olarak ne modeli kullanabilirsiniz bilmiyorum ama marka olarak mobil içlerinden en iyisidir. Mobil kullanın rahat edin. :)


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Ben de 1.4 101 hp fabia aracımda bir çok yağ markasını denedim, en iyi sonucu mobil ile aldım. Uzun ömürlü kaliteli bir yağ. Özellikle castrol yağları çok çabuk bozuluyor, yağını kontrol etmek için baktığımda kısa sürede yağ simsiyah oluyor, ayrıcı mobil kullandığımda araç daha az yağ eksiltiyor. ben 5/40 kullanıyorum. Motorunuza uygun olan Mobil yağlarını denemenizi öneririm.


Çevrimdışı fabiaRS

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
kaputu aç yağ kapağının üstünde sana hangi yağı kullanacağını yazıyor :)