škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bunun aslı varmıdır peki

fenomen · 41 · 13529

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Chip yapmak 25 liraya kadar düştüyse vay halimize  :D
 
Küçük hacimli araçlarda chipten tek başına performans beklemeyin. Chip+powerbox ile güzel sonuçlar alınıyor. Ancak küçük hacimli dizellerde sadece chip bile harikalar yaratıyor. Fındık turbo bence bu noktada işe yaramaya başlıyor. Tabii bundan sonrası turbo büyütme, intercooler diye sırasıyla gider turbo dizel makinelerde...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
mini dizellerdede turbo büyütünce düşük devirdeki istek kaçar derler, zaten çok az yaktığından düşük devirde çıkan egzost çıkışı büyük turboda baygınlık yapar, ama üst devirlerdede çıldırtır derler. ne derece doğru tartışılır tabi.

en iyisi değişken geometri olacak ya bu ne :D


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Kardeşim turbo büyüten adamın alt devirlerde işi ne? :) :D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;27292
Kardeşim turbo büyüten adamın alt devirlerde işi ne? :) :D
durum anlaşılmıştır,bu yol çıkmaz sokak.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Bu parçaya 40 lira verilmez. aslında 3 yada 5 kuruşlkuk bir direnç :)

Aracın hava giriş sıcaklık sensörüne bağlanıyor ve sanki farklı sıcaklıktaymış gibi ecuyu kandırıyor. Kısa zamanda nasıl yapıldığının bilgilerini eklerim. Deidğim gibi en fazla 1-2 ytlye yaparsınız hemde ayarlısını :)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Hatta Oksijen sensörünün direncini değiştirerek de harikalar yaratmak bence mümkün :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
önerilerini hasretle bekliyoruz Erhan bey.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Evet oksijen sensörüylede iyi işler çıakrtılabiliyor ama bana kalırsa bütün bu yapılan işler motor için zararlı olacaktır. Çünkü gerçek değerden farklı bir değer okutuyorsunuz sensörlere haliyle motordaki ateşleme ve yanmada sıkıntılar meydana gelecektir.

Aslında ebay'de uygun fiyata ecu okuma-yazma interfaceleri satılıyor. Biraz işin mantığını kavrayarak aracın güç ve devir tablolarıyla oynayarak birşeyler elde etmek çok daha verimli olacaktır( Zaten chip tuning olayıda bu oluyor:) )


Alıntı yapılan: ero__;27950
Hatta Oksijen sensörünün direncini değiştirerek de harikalar yaratmak bence mümkün :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
motor için sağlıklı olmıyan birşey denemek sanırım başa bela almakla aynı şeydir.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
ARacın motoru için sağlıklı olmadığı kanısına nereden varıyor sunuz? Kaç tane aracın oksijen sondası ile oynadınız ve motoru havlu attı? Ben illaki zararsızdır demiyorum ama kesin zararı olacaktır gibi bir iddia da saçma. O işlem zararlı ama chip tuning zararsız mı? Chip yapılmış bir dizel aracı arkadan izleyin bakalım sanayi bacası gibi tütmüyor mu? :) Şimdi bu zararsız mı? Tabii ki zararı var ama uzun vadede. 500.000 km. de açılacak bir motor belki 480 belki 470.000 de açılacak. Varsın açılsın :)


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Ben teoriyi yazdım ve hala arkasındayım zararlı olacaktır :) Boyutu sensörü kandırdığımız orana bağlı.

Bir kaç haftadır OBD2 ile aracımıns ensör bilgilerinin logunu tutuyorum. Daha net inceleme imkanım oldu O2 sensörü neredeyse tüm arabayı yönetiyor :)  Ufak bir ayar ile enjektörlerden daha fazla benzin püskürttürebilirsiniz. Yada aracı open loop'ta tutabilirsiniz vs vs.Sen fakir karışımdasın dedirtirsiniz araba daha fazla püskürtür ;)

Chip tuning benim düşünceme göre mevcut fabrika ayarlarının üzerinden gidildiği için daha sağlıklı. En azondan maplar üzerinden gidiliyor. Tek bir sensör ile oynamak gibi olmaz. Sanayi bacası dizellerde bence merdiven altı chip var :) Bir iki parametre ile oynayarak yapılan iyileştirmeleri izlemeden yola yansıtmak yine sakıncalıdır.

Ve çok amatörce yapılan chip vs işlerinde bence 500bine gerek kalmadan motor gidebilir. Ama tadında oynanırsa iki günde kucağımıza almayız motoru ;)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Bunu yapan yer 100 lerce araca chip yapmış bir yer. Sonuçta amaç mevcut maksimum gücü almak. Eh onu almak için de sanayi tipi şart :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;28584
Sanayi bacası dizellerde bence merdiven altı chip var :) ;)

 
Ya da "zorlama tuning" yapılan araçlar...
 
İnsanlar illa ki alabilecekleri maksimum gücün peşinde. Halbuki bu konuda söz sahibi olan kişilerden olan Mehmet Gazihan maks değerin biraz altında bir güçle siyah duman sorunun oluşmayacağını belirtiyor.
 
Örneğin bizim 1.4 TDI 80'in sorunsuz ulaşabileceği maks değer 105 hp. Ama Mehmet Gazihan bu gücün 95-100 arasında tutulmasıyla siyah dumanın oluşmayacağını belirtmişti. (bana değil tabii; başka bir TDI kullanıcısının sorusu idi)
 
Şahsen aracımıza chip tuning uygulatırsam, uygulamanın başında durup hem torku hem de gücü sınırlı tutmayı düşünüyorum. Maks güç 100 hp falan anca olur benim talebime göre.
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2009, 14:34:30 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
peki 102hp ile maksimum 148 tork nasıl ve neden düşük oluyor benzinde?dizelde 80hp 1500cc meganeıı daha atak ben bunun mantığını bilmiyorum bu nasıl bişi?Anlamak için soruyorum.zira en az anladığım ve hatta hiç anlamadığım konulardan birisi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
1.5 dizel Megane' ın tork değeri 240 Nm. Hocam. 148 nere 240 nere?:wnk: Arada neredeyse bir favorit kadar daha tork farkı var.:wnk: Octavia' nın ağırlığını hatırlamıyorum ancak Megane için Aracın Üst Yapılı ve Yürür Vaziyette Kütlesi 1280 kg. diyor özellilerinde