škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bunun aslı varmıdır peki

fenomen · 41 · 13059

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;28772
1.5 dizel Megane' ın tork değeri 240 Nm. Hocam. 148 nere 240 nere?:wnk: Arada neredeyse bir favorit kadar daha tork farkı var.:wnk: Octavia' nın ağırlığını hatırlamıyorum ancak Megane için Aracın Üst Yapılı ve Yürür Vaziyette Kütlesi 1280 kg. diyor özellilerinde
evet doğrudur bende onu diyorum zaten yani 1500cc dizel meganıı de 80hp ile bu nasıl sağlanıyor ve 102hp octi ile 148 nasıl düşük oluyor*yani bu torkun yüksekliği nasıl yapılıyor ve neden öteki hp yüksek olduğu halde tork düşük???????*Bunun izahı nedir açılımını yaparmısınız?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;28776
evet doğrudur bende onu diyorum zaten yani 1500cc dizel meganıı de 80hp ile bu nasıl sağlanıyor ve 102hp octi ile 148 nasıl düşük oluyor*yani bu torkun yüksekliği nasıl yapılıyor ve neden öteki hp yüksek olduğu halde tork düşük???????*Bunun izahı nedir açılımını yaparmısınız?
Hocam makinelerin birisi benzin motorlu birisi dizel.:wnk: Dizelin en büyük avantajı da bu zaten ya.:wnk:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ne 240 ı ya kim diyo, yok öle bişe mümkün değil olamaz.

80 beygir 1.5 dCi makinesinin torku 185 newtondur.


hadi ben 1.5 dCi 100 beygiri ile karıştırdım derseniz onun torkuda 200...

1.4 3 silindirli TDI makinesi 80 liğiyle kedinin fareyle oynadığı gibi oynar, 100 lüğünede sedan kasasında kafa tutar.

240 nire megan nire :)
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2009, 18:06:40 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Megane gelsin de 1.4 corsayı, 1.4 101 bg fabia yı geçsin de göreyim :) Tork elbette önemli ancak herşey değil! :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;28768
peki 102hp ile maksimum 148 tork nasıl ve neden düşük oluyor benzinde?dizelde 80hp 1500cc meganeıı daha atak ben bunun mantığını bilmiyorum bu nasıl bişi?Anlamak için soruyorum.zira en az anladığım ve hatta hiç anlamadığım konulardan birisi.

80'lik Megan'ın genel olarak 102 hp'lik bir Octavia'dan seri olması pek olası değil. Ama insan Octi A4'ün saçma vites oranlarını düşününce "Octi bu hallere de mi düşecekti..." diye de düşünmeden edemiyor.
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;28772
1.5 dizel Megane' ın tork değeri 240 Nm. Hocam. 148 nere 240 nere?:wnk: Arada neredeyse bir favorit kadar daha tork farkı var.:wnk: Octavia' nın ağırlığını hatırlamıyorum ancak Megane için Aracın Üst Yapılı ve Yürür Vaziyette Kütlesi 1280 kg. diyor özellilerinde

240nm tork, 105'lik 1.5 DCI'ye ait bir değer. Şu günlerde giderek yaygınlaşan bir motor. Megane Sedan'a bile kondu sanırım.:ok:
 
 
Alıntı yapılan: fenomen;28776
evet doğrudur bende onu diyorum zaten yani 1500cc dizel meganıı de 80hp ile bu nasıl sağlanıyor ve 102hp octi ile 148 nasıl düşük oluyor*yani bu torkun yüksekliği nasıl yapılıyor ve neden öteki hp yüksek olduğu halde tork düşük???????*Bunun izahı nedir açılımını yaparmısınız?

 
Hocam bu olayı daha önce izah etmiştik. Olay güç formülüyle ilgili. Motor gücü şu şekilde hesaplanıyor: TORK X DEVİR = GÜÇ
 
Birimli olarak: kgm X devir = kW
 
Bir motor yüksek devirde iyi tork üretiyorsa güçlü olmuş olur. Yani 148 diye beğenmediğimiz tork, eğer 4000'de üretilirse ve 6000'de hala 130 nm civarı bir tork varsa, o motor 110 hp gibi yüksek bir güce sahip demektir. Mesela maks torkunuz 250nm olsun; o torku 2500 devirde üretip üst devirlerde koruyamazsanız, maksimum gücünüz düşük kalmış olur.
 
Ben en iyisi eski bir iki açıklamanın linkini vereyim. Orda daha net anlatımlar vardı.:ok:
 
 
Bunun 1. sayfasında 3. ve 5. mesajlarda; 3. sayfasında da 5. mesajda değinmişiz.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=1127
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2009, 03:58:15 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Sonunda buldum :) Detaylı bir çalışma, ister performans için ister ekonomi için.


http://www.gassavers.org/showthread.php?t=149

http://www.qcwo.com/technicaldomain/?p=64

Alıntı yapılan: Symbol;27945
Bu parçaya 40 lira verilmez. aslında 3 yada 5 kuruşlkuk bir direnç :)

Aracın hava giriş sıcaklık sensörüne bağlanıyor ve sanki farklı sıcaklıktaymış gibi ecuyu kandırıyor. Kısa zamanda nasıl yapıldığının bilgilerini eklerim. Deidğim gibi en fazla 1-2 ytlye yaparsınız hemde ayarlısını :)
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2009, 02:45:52 Gönderen: Symbol »


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ercan ben bu birinci linkteki konuyu görüntüleyemedim link bozuk çıktı.2.link ise türkçeye çevirdim ama konu o kadar çok uzun ki anlamam için makina mühendisi olmak gerek.en kısa yoldan çözüp bunun faydalı mı zararlı mı olduğunu kısaca anlatırsan daha memnun olurum.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;37065
ercan ben bu birinci linkteki konuyu görüntüleyemedim link bozuk çıktı.2.link ise türkçeye çevirdim ama konu o kadar çok uzun ki anlamam için makina mühendisi olmak gerek.en kısa yoldan çözüp bunun faydalı mı zararlı mı olduğunu kısaca anlatırsan daha memnun olurum.


İşin özü; adam gibi işini bilerek yapan ve aracın limitlerini zorlamadan yapılan hiç bir chip tuningin zararı olmayacağını düşünüyorum. Chipli 4 sene ve 200.000 km kullanan arkadaşım var (1.3 CDTI Astra H)


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Zararlı ama anlık kullanımlarda arabayı da öldürmez.
Kısacası zengin karışım sağlıyorsunuz.
Böylece anlık performans artıyor.

Bir potansiyometre ile ayarlı yapabilirsiniz. Lazım olduğunda açarsınız, normal kullanımda kapalı kalır. Motora zararı var mı ; evet var, boyutu ise sensörü ne kadar kandırdığımızla alakalı.

Lazım olan gereçler;
- Avometre ( 5Lira)
- Bir miktar kablo (2 lira en fazla )
- Potansiyometre ( 2-3 lira )

İlk önce aracın motor suyu sıcaklığı vs direnç grafiğini çizeceksiniz. Bunun içinde her 5 yada 10C lik steplerle avometre ile ölçüm yapmalısınız.

Daha sonra uygun direnç seçilip sisteme eklenecek. Potansiyometre ayarlı bir direnç gibi olacağından istediğiniz zaman açıp kapatabileceksiniz. Toplam maliyet 5 lirayı geçmez. hemde ayarlı olur diğer satılanlar gibi sabit olmaz.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
peki bu dediklerini grafiklerini v.s kim düzenleyip bunları organize işler haline getirecek?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Aracınızın manuali avrmı elinizde, oradan da bakabilirseniz grafiğe gerek kalmaz.