peki 102hp ile maksimum 148 tork nasıl ve neden düşük oluyor benzinde?dizelde 80hp 1500cc meganeıı daha atak ben bunun mantığını bilmiyorum bu nasıl bişi?Anlamak için soruyorum.zira en az anladığım ve hatta hiç anlamadığım konulardan birisi.
80'lik Megan'ın genel olarak 102 hp'lik bir Octavia'dan seri olması pek olası değil. Ama insan Octi A4'ün saçma vites oranlarını düşününce "Octi bu hallere de mi düşecekti..." diye de düşünmeden edemiyor.
1.5 dizel Megane' ın tork değeri 240 Nm. Hocam. 148 nere 240 nere?:wnk: Arada neredeyse bir favorit kadar daha tork farkı var.:wnk: Octavia' nın ağırlığını hatırlamıyorum ancak Megane için Aracın Üst Yapılı ve Yürür Vaziyette Kütlesi 1280 kg. diyor özellilerinde
240nm tork, 105'lik 1.5 DCI'ye ait bir değer. Şu günlerde giderek yaygınlaşan bir motor. Megane Sedan'a bile kondu sanırım.:ok:
evet doğrudur bende onu diyorum zaten yani 1500cc dizel meganıı de 80hp ile bu nasıl sağlanıyor ve 102hp octi ile 148 nasıl düşük oluyor*yani bu torkun yüksekliği nasıl yapılıyor ve neden öteki hp yüksek olduğu halde tork düşük?*Bunun izahı nedir açılımını yaparmısınız?
Hocam bu olayı daha önce izah etmiştik. Olay güç formülüyle ilgili. Motor gücü şu şekilde hesaplanıyor: TORK X DEVİR = GÜÇ
Birimli olarak: kgm X devir = kW
Bir motor yüksek devirde iyi tork üretiyorsa güçlü olmuş olur. Yani 148 diye beğenmediğimiz tork, eğer 4000'de üretilirse ve 6000'de hala 130 nm civarı bir tork varsa, o motor 110 hp gibi yüksek bir güce sahip demektir. Mesela maks torkunuz 250nm olsun; o torku 2500 devirde üretip üst devirlerde koruyamazsanız, maksimum gücünüz düşük kalmış olur.
Ben en iyisi eski bir iki açıklamanın linkini vereyim. Orda daha net anlatımlar vardı.:ok:
Bunun 1. sayfasında 3. ve 5. mesajlarda; 3. sayfasında da 5. mesajda değinmişiz.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=1127
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2009, 03:58:15 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]