Arkadaşlar konu ile ilgili gelişmeleri buradan yazacağım, ileride birilerinin de işine yarar diye düşünüyorum.
2010 yılında Audi A3 sportback attraction + advance paket aracımı Doğuş Oto'dan aldım. Araç şu an 20 bin kmde 15 bin bakımı serviste yapıldı. Gel zaman git zaman cama navigasyon takmak istemediğimi, araçta bluetooth kolaylığını, evde Cd hazırlamanın sıkıntısını hissetmeye başladım. Birazda görüntü güzelleşsin diye teybi değiştirmeye karar verdim. Fiyatının yüksekliği, navigasyonun henüz çalışmaması ve bluetooth için ekstra masraf gerektiyor olmasına rağmen aracımda halen garanti kapsamında olduğundan orjinal Audi yi tercih ettim. Araştırdım ve Audi navigation plus (RNS-G LED ekran) almaya karar verdim. İşte sorunlar ve çözümler
1-Audi'ye sordum, ellerinde yok. Getirtir misiniz dedim? Cevap hayır oldu
Çözüm: Kendi imkanımla yurtdışı faturalı sıfır cihaz buldum.
2-Peki bu cihaz yetkili serviste takılır mı? Sonuçta aracın garantisi var ve bilip bilmeyeni aracın elektronik aksanına müdahale ettirmek istemiyorum.Audi Türkiye den mesaj attım ve yazışmalarım burada:
Audi Türkiye
Emre Bey merhaba. Doğus Otomotiv olarak, müşterilerimize sadece Audi orijinal parça ve aksesuar kullanmaları konusunda tavsiye verebiliyoruz. Orijinal olmayan parça ve aksesuarlar, Audi tarafından test edilmediği icin öneremiyoruz. İlginiz için teşekkür ederiz.
Emre Temur
Peki yurtdışından audi orjinal teybini doğuş oto aracılığı ile veya kendim yurtdışına çıktığımda alıp yetkili serviste garanti kapsamında taktıramıyor muyum?
26 MartAudi Türkiye
Doğuş Otomotiv olarak sadece Audi Yetkili Satıcıları’ndan satın alınan orijinal parça ve aksesuarlara 2 yıl parça ve işçilik garantisi veriyoruz. Parça dışarıdan geldiği zaman sadece işçilik garantisi veriyoruz. Teşekkürler.
Bana en yakın olan yetkili servisi aradım, önce takılır ama teybe bağlı elektronik aksamda arıza oluşursa garanti dışı kalır dendi. Orjinal teybin bozulma yapma ihtimali düşük riski göze alırım dedim. Bugün randevu tarihimi değiştirmek için tekrar aradığımda bir daha sorayım dedim, bu defer 2 hafta önce Doğuş Oto'nun kendilerine yazı gönderdiğini ve hiçbir şekilde servis dışından alınan parçaları orjinal Audi de olsa takamayacaklarını söyledi. Bunun üzerine başka bir şehirdeki Audi servisini aradım, onlar imzam karşılığında takabileceklerini söylediler. Tekrar red cevabı veren servisi arayıp durumu anlattığımda Audi Türkiye'ye tekrar mesaj atmamı ve Doğuş Oto kendilerine tak derse parçayı takabileceklerini söylediler.
En son Audi Türkiye'den mesaj gelmiş saat 19:00 da gördüm. Telefon numaramı yolladım yarın Doğuş Oto'dan bir yetkili beni arayacakmış.
Konuyu takip etmeyi düşünüyorum. Almanya audi'ye de bugün durumla ilgili mail attım, onlardan da cevap bekliyorum.
2. İkinci olarak teybi de alırsam kumandalı direksiyonum da olsun isterim diye düşünerek yine yakınımdaki servise aracıma kumandalı bir direksiyon takıp takmayacaklarını sordum. Direksiyon göbeği uygun kumandalı direksiyon olmadığı için airbag sisteminin gögüs dahil değişmesi gerekeceğinden 20 bin TL gibi bi rakam çıkacağından bahsetti. Diğer servisi aradım, bu arada gözüme benimki ile aynı göbeğe sahip kumandalı A5 direksiyonu buldum. Diğer servis ise takılma ihtimalinin olduğunu ama denemeden bilemeyeceklerini kumandanın aktif olması için 700 TL civarında bir parçanın daha takılması gerekeceğini söyledi.
Bendeki direksiyonda bu resimdekinin yanlarda düğme olmayan hali göbek tamamen aynı. Gögüs airbaginin ne ilgisi var anlamadım:rolleyes:
Araç alırken çok ilgilenilmişti. Hatta konfetiler havada uçuştu teslimde Bakalım satış sonrası destek nasıl olacak