škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çirkin Otomobillerim

Ziyaretçi · 11 · 4889

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Çirkin Otomobillerim


Otomobil yazarları, birikimlerini okuyucularla paylaşırken aslında  farkında olmadan kendi beğenilerini ve zevklerini ön plana çıkarır.  Burada bahsedilen tabii ki taraflı olmak değil. Birçoğumuz her otomobil  tutkunu gibi belli marka ya da ülkelerin otomobillerine daha fazla  sempati duyarız. Tarafsız olmak adına kişisel zevklerimizi işimize  yansıtmamaya gayret etsek de mutlaka bir yerlerde açık veririz. Aktif  olarak otomotiv dergilerinde çalıştığım dönemlerde herkes benim Fransız  otomobillerini daha fazla sevdiğimi bilirdi. Ama işin garibi, özellikle  karşılaştırmalarda en acımasız olduğum markalar da Fransızlardı.
Zaten aslında bakılırsa doğru olan da budur. Test, sürüş izlenimi ve  karşılaştırma gibi her modele eşit uzaklıkta olmak zorunda olduğunuz  konular dışında kişisel beğenilerinizdir sizi farklı kılan. Hele köşe  yazılarında tamamen özgürsünüzdür. Ben de şu anda okuduğunuz köşeye  yerleştiğime göre bunun tadını çıkaracağım. Büyük çoğunlukla hayalleri  süsleyen modellerden bahsettiğimizden artık negatif olmanın zamanı  geldi.

Tasarımıyla bana çok itici gelen, nefret ettiğim hatta tiksindiğim  modelleri derlemeye karar verdim. Siz bana bakmayın bu arada, hiçbir  otomobilden tiksinemem. İçten yanmalı bir motor tahrikiyle, tekerlekler  üstünde hareket ediyorsa sevmem için yeterlidir. Ama bu, beğenmediğim  modellerin de olmadığı anlamına gelmiyor.
Fransızcıyız dedik ya… Yine Fransızlar’dan başlayalım dalga geçmeye.  Citroen, otomotiv endüstrisine getirdiği yeniliklerle tanınsa da bazen  kantarın topuzunu kaçırabiliyor. DS gibi bir tanrıça da  yaratabiliyorlar, Ami gibi bir ucube de. Ucube demesek mi acaba? Bu  ülkede sanat eserlerine bile ucube denilebiliyor ama en azından ben  otomobillere dedirtmem.

İlk olarak 1961 yılında ortaya çıkan Citroen Ami, nasıl becerdiyse  1978’e kadar hayatta kalmış ve 17 yıl boyunca otomobil tutkunlarına  işkence etmiş. Gerçi zamanla station gibi daha normal görünümlü başka  gövde seçenekleri de üretilmiş de o dönem hayatta olanların acıları bir  nebze olsun azalmış. O nasıl bir arka tasarım öyle? Ördek poposu mu  desem, yazamayacağım başka şeyler mi desem bilemedim. Peki, Fransız  akıllanmış mı? Hayır, tabii ki… Ami depreminden çok uzun yıllar sonra bu  kez Renault benzer bir arka tasarımı kullanmaya karar verdi. 2003  yılıydı sanırım, Megane II’nin lansmanına yurtdışına gittiğimde, önümde  giden öteki ördeklere bakmamak için üç kez kaza tehlikesi atlattım.  Neyse ki, sonunda konvoydan kurtuldum da Megane pert etmekten kurtuldum.  Aslında bir güvercin takla atıp, o şımarık arkasını asfalta yapıştırmak  lazımdı ama düşünemedim. İlk anda çok nefret etsem de Megane II  hakkındaki görüşlerim sonra değişti, en azından artık bakabiliyorum.  Ayrıca bir Megane R26R için neler feda edebileceğime şaşırırsınız.

Şimdiye kadar hep eski modellerden bahsettim. Güncel bombam ise  SsangYong’tan geliyor. Bu telaffuzu zor isimden ne beklenir ki? Aslında  çok şey beklenir. Korando, Kyron ve Rexton modelleri gayet şık duruyor.  Fakat Actyon ve Rodius için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Özellikle  Rodius için gelmiş geçmiş en çirkin arka tasarım diyebilirim. Citroen  Ami bile Rodius’un yanında Ferrari 458 Italia gibi kalıyor. Actyon’un  önden görünüşü de benim için tam bir felaket. Elime bir balta alıp, o  sevimsiz farlarını yerle bir etmek istiyorum.

Peki, ya Mercedes bozması Kia Opirus’a ne demeli? Alman yapmış olmuş.  Sen ne kurcalarsın? Kia, Peter Schreyer önderliğinde günümüzde çok  başarılı tasarımlara imza atıyor ama ben hâlâ Opirus’un etkisinden  kurtulamadım. Koreliler’in tasarım özürleri olduğunu Hyundai de bolca  gösterdi zamanında. Dördüncü nesil Sonata ve ilk Atos ilk aklıma  gelenlerden. Durun bir dakika, aklıma geldi. SsangYong Rodius’a  haksızlık mı ettim acaba? Pontiac Aztek’i hatırlayan var mı? Varsa  tanışmayalım mümkünse. 4.5 yaşındaki oğlumun bundan daha güzel bir  otomobil tasarlayacağına eminim. Peki, Fiat Multipla garabeti Aztek’ten  bile daha tipsiz olabilir mi? Böyle zevzeklikleri Amerikalı yapsa  anlarım. Koreli ve Japonlar zaten işin üstadı hatta Fransızlar bile kötü  tasarım yapabilir. Ama İtalyanlar bunu yaparsa bir dur demek gerekli.  İtalya’da nefes alan biri nasıl kötü tasarım yapar anlamak mümkün değil.  Subaru Baja gibi daha birçok örnek var ama çok bunalttı bu yazı beni.  Neden sevmediğimiz şeylerden bahsetmediğimizi bir kez daha hatırladım.  Citroen Ami’nin arkası kadar sıkıldım şu anda. Son olarak, kimsenin  üstüne alınmasını istemiyorum. Bu modellerden bazılarını çok severek  kullanmış olabilirsiniz. Hatta fanatikleri bile olabilir. Bu benim  tamamen kişisel zevkim. Zaten kötü otomobiller olduklarını söylemiyorum  sadece ben tasarımlarını sevmiyorum. Bir daha böyle yazılar yok, söz  veriyorum. Bir dahaki sefere sahip olmak isteyeceğim ilk 10 otomobili  yazacağım. Bakalım sevdiklerim ve sevmediklerimle ne kadar benzeşiyoruz?



Mert Yılmaz


Alıntı : http://i-motoring.com/cirkin-otomobillerim


Çevrimdışı takara34

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
ya aslında bu megane II hatcback çok iyi . beyaz renk olacak. üzerine siyah folyo acayip gösteriyor. ülkemizde fazla tutulmadı ama


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Serkan juke kurtarabiliriz ama gerisine ne yapsan boş :D
 


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
megane II spor versiyonlarıyla kurtara biliyor olayı ama o fiat multipla ne yaw hiç mi göz yok çizim yapanın tasarlayıp satışa koyanın.

Citroen Teknolojik olarak hep önder olmuş bir markadır dizaynda da eskiden bir aracın Citroen oldugu hemen anlaşılırdı onun için risk alarak tasarım yapan bir marka ...

bunu da Citroen yaptı sonuçta




Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Çoğu Araç Kişisel Olabilir Ama Multipla Dedimi Kişisellikten Çıkıyor :D


masser45

  • Ziyaretçi
Mert Yılmaz kim? Herkes otomobil yorumcusu olmuş memlekette hayret bişey ya.

Bu yazıyı yazan hayatında Opirus görmüş mü, içine binmiş mi? Çakma dediği arabanın Mercedes'le uzaktan yakından alakası yok. Sadece  farlarının yapısını benzetmiş olmalı (resimden hariç görmediği için) ki çok daha iğrenç ve çok daha çakma olan bu aracı unutmuş;




Uzakta aramaya gerek yok, en iğrenç arabalar içinde Anadol 8 iyi bir yerdedir ayrıca da.


« Son Düzenleme: 09 Nisan 2012, 20:03:01 Gönderen: masser45 »



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Ne dertliymişsiniz arkadaşlar yahu!:kiki::knp::rm:
Alıntı yapılan: kaptan52;341063
Multiplayı Geçebilecek Bir Araç Yok :D
Etiler' de bir tane vardı. Bir seferinde içine falan iyice  bakabilmiştim. İçinde genişlik, rahatlık ön planda tutulmuş. Ön kısımda  da tamamen aerodinamik ve işlevsellik ön plana çıkınca estetik tamamen  safdışı kalmış.:D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
O fiyatın hala yolda yürüyeni var :D geçen aylarda arkama parketmişti hatta :D hastası olduğum bir arabadır, idolümdür :D fiyatın tasarıma yeni bir ses yeni bir soluk ve yeni bir nefes getirdiği modeldir :D