Bugun isimi gorecek bi kaporta ustasi buldum.
On davlimbazlari bituself ile kapladim. On camurluklar kucuk zaten, ulasabildigim heryerini yine bituself ile kapladim ve davlumbazlari taktirdim.
Arka davlumbazlarisok turunce gorduk ki davlumbazlarda iceriden ped tarzi bi kaplama yapmislar. Onlara dokunmadim. Davlumbazin altinda kalan kaporta bolumlaerini de bituself ile kapladim. Zaten davlumbazlar yerine takildiginda bituselflere oturmus oldu. Bu islemler icin 1 toptan biraz fazla bituself kullanmis oldum (10 cm x 10m lik).
Orada isim bitince bagaji kaplamak uzere eve gectim. Kalan 1 topa yakin bituself ile stepnenin altini kapladim. Aslinda orada da kismen yumusak bi malzeme vardi stepnenin alta degdigi yerlerde. Onun etrafindan gectim. Yandaki plastikleri sokup teker ustu kismina girmedim. Zaten kalan bituself stepne bolgesine tam yetti.
Sonuc, once ilk davlumbaz camurluk uygulamasi dan sonra hissen vi degisiklik gormedim. Kaymak ve disli asfaltta olcum yaptum, 1db bile iyilesme olmadi. Aslina bakarsaniz o kisimlarda zaten gerekli yalitimlar yapilmis gibiydi. Bolca putur gordum mesela, bi de on tekerler ile kapi arasinda kalan kisim da yalitilmisti mesela. Arkada da zaten bolca putur, davlumbaz ustu de ped kapli idi. Hulasa, benim eklemelerim hic fayda etmedi
Sonrasinda bagaji bituself kaplayinca ayni olcumleri tekrar yaptim. Eski olcumlerim hem kaymak hem disli asfaltta hem 80 hem 100 kmh hizlarda olmak uzere kaymak asfalt 70-73 db, disli asfalt 83-87 db idi. Bu degerler ikinci uygulamadan sonra da aynen yerlerinde duruyorlardi.
Kisacasi sonuc alamadim
Ha bana sorarsaniz (biraz atmasyon gelecek ama) egp gurultulu bi lastik. 2 kislik formula marka lastik 2 eski hankook ile araba daha sessizdi eminim bundan. Egp' de hile mi var diye suphelenmiyor degilim cunku etiket degeri en dusuk lastik.