škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ses izolasyon malzemesi

gökan · 221 · 130608

0 Üye ve 10 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;374480
bitüself simself firex farkları nedir acaba?


bitüself ve simself rezonansı azaltıyor yanı araç içindeki uğultuyu ve sacın oluşturduğu sesi...firex ise ince iş diyelim sesi emiyor...bitüselfin üstüne firex uyguluyorlar...ama işte koku yapar mı onu merak ediyorum...
:taka:


Çevrimdışı focuson

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
forumda yalıtımla ilgilenen pek yok sanırım:)
:taka:


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
İlgilenen var da ne anlatayım, nereden başlayayım bilemedim... Çok geniş ve detaylı bir konu bu arkadaşlar...

2 yıl önce yaptığım uygulamanın fotolarını koyayım dedim ama bulamadım:( Bulursam eklerim yine...

Öncelikle şunu dikkate almanızda fayda var. Bu uygulamalardan sonra seste çok büyük iyileşmeler olmayacak. Buna hazır olup hayal kırıklığı yaşamayın...

Bitüself, ilk yapıştırdığınızda kısa bir süre sıcak havalarda koku yapacak, sonra yapmayacaktır.

Ses yalıtım uygulamasında öncelikle ses/gürültü kaynaklarını iyi analiz edin. Aracınızın derdi yol sesi mi, yoksa bozuk yollardaki tıkırtılarmı? Ya da mıcırlı yolda çamurluk içlerine vuran taşlar mı, yoksa motor uğultusu mu??

Bu tespitleri yaptıktan sonra izolasyon işine girişmenizde fayda var. Mümkünse önce sesi kaynağında kesmek faydalı olacaktır. Yani lastik sesini çok alıyorsanız, daha yumuşak hamurlu lastik seçmek gibi. Kapı fitilleriniz eski ise onları değiştirmek gibi... Mesela kaput veya bagaj kilidinizde çok ufak bir boşluk olması, yüksek süratte çok büyük bir titreşime ve gürültüye sebebiyet verecektir...

İzolasyondaki amaçlardan birisi, yüksek süratte panellerin titreşiminden kaynaklanan rezonansı önlemek. Yukarıda da bahsedilmiş biraz zaten. Bunun için maalesef sadece kapı içlerine bitüself uygulamak yeterli değil. Tüm araç dikkate alınmalı, örneğin kaput, tavan sacı gibi. Büyük alanlı ve tek parçalı paneller daha çok gürültü üretirler... Yani kabini çevreleyen tüm panelleri dikkate almanız gerekir. (Aracın tabanı dahil)

Anlatacak çok şey var da, hangi birini nasıl yazayım... Neyse sorular çıktıkça cevap vermeye çalışayım bildiğim kadarıyla...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
ben başlangıç olarak davlumbazlar ve fitilden başlayacağım.sonra gitgide beni tatmin edene kadar uygulamayı düşünüyorum.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;374702
ben başlangıç olarak davlumbazlar ve fitilden başlayacağım.sonra gitgide beni tatmin edene kadar uygulamayı düşünüyorum.

:ok:
Sırayla gitmek akıllıca...
Önce titreşimi önle, bitüself/pütür kullanarak, sonra ses iletimini azalt firex vb. ile...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atilla;374705
:ok:
Sırayla gitmek akıllıca...
Önce titreşimi önle, bitüself/pütür kullanarak, sonra ses iletimini azalt firex vb. ile...
abi zaten öğrenci halimle istesemde hepsini yapamam.bugün oturdum planı yaptım.günde bir lastik söküp davlumbaz bitirecem ama fitillere baktım içine akvaryum motoru hortumu veya serum geçirmeyi düşünüyordum ek yeri yok:( galiba tırnak makasıyla delip geçireceğim
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;374707
abi zaten öğrenci halimle istesemde hepsini yapamam.bugün oturdum planı yaptım.günde bir lastik söküp davlumbaz bitirecem ama fitillere baktım içine akvaryum motoru hortumu veya serum geçirmeyi düşünüyordum ek yeri yok:( galiba tırnak makasıyla delip geçireceğim


Su tahliye delikleri yok mu fitillerde? Oradan geçirebilirsin...
Akvaryum hortumlarının bir sert bir de yumuşak olanı var. Yumuşağından alman lazım. fitillerin içine sokarken takılma yapacak, hafif yağlaman lazım. (Sabun, vazelin vb.)

Hortumu takarken de fitil içinde dalgalı durmaması ve mümküm olduğunca fitilin ortasında kalmasını sağlaman lazım. Dalgalı durduğunda fitil, karşı yüzeydeki fitile dengesiz basıyor ve boşluklar oluşuyor, bu da daha çok ses demek...


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blackbird;374476
Pratiker  

Bituself 20cmx 10m 50 TL

Koçtaş    

Bituself 20cmx 10m 25 TL
Simself 20cmx 10m 50 TL


bugün kartal sahildeki koçtaşa baktım bituself yoktu, simself de 39 ve 42 tl lik 2 farklı çeşitteydi (20cmx10 m)


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hacı Köksal;374715
bugün kartal sahildeki koçtaşa baktım bituself yoktu, simself de 39 ve 42 tl lik 2 farklı çeşitteydi (20cmx10 m)

Ben kapı içlerine bitüself yerine (ağırlığı arttırmamak için) 5mm. polipropilen malzeme yapıştırdım sprey yapıştırıcı ile. Hem titreşimi hem de ses iletimini aynı anda önlüyorum. Aynı malzeme ile pandizot altına, ön göğüs içine de uygulama yaptım...
Kapı içindeki naylonların üzerine de hafif polyester içerikli keçe kumaş uyguladım.

Otobanda 160km. sabit hızdaki gürültü seviyesi 78dB. den 72dB.e düştü. (Rakam az gibi gözüküyor ama desibel artışı lineer değil logaritmik bir artış olduğundan 6dB. çok büyük bir kazanç anlamına geliyor. Aynı deprem büyüklüğü hesabı gibi..)

Benim davlumbazlar zaten keçe gibi, düz plastik değil. Ayrıca benim kasa Corollalarda ses olayı çok kötü değil, onun için bana yeterli oldu. Bridgestone ER300 Turanza gibi hamur değil taş sınıfına girebilecek bir lastik kullanmama rağmen:) Bundan sonra vadesi dolunca biraz daha sessiz bir lastik seçimi yapacağım...


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
benim şoför kapı camının fitilinde sorun var onu düşünmezsem genel olarak oldukça iyi aslında, öncelikle altına ve davlumbazlara pütür düşünüyorum, çakıl sesi çok geliyor hyundailerde. sonrasına bakarım artık.



Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Uğur 3-4 kutu ile tüm davlumbazlara birkaç kat atabilirsin. Zaten pütür uygularken tek kat atıp bırakma, bir kat atınca biraz kurusun, 2-3 kat atmaya çalış. Hatta davlumbazların kabine bakan yüzeylerine mümkün olduğunca fazla kat atmaya çalış..

Uygulamadan önce, amortisör, yay, diskler vb.yi çok iyi sarıp sarmala, oralara sıçratma. Yani mekanik parçaların rahat çalışmasını engellememen lazım. Yine davlumbazların iç kısmından geçen kablo, soket vb. varsa, onlar da pütür altında kalmasın.

Uygulamadan önce, yüzeyi çok iyi temizleyip, yağdan kirden arındırmanız lazım. İyice fırçalayıp, yıkayıp, ondan sonra yağ çözücü özelliği olan bir malzemeyle de (tiner vb.) yıkamakta fayda var.

Bir diğer önemli nokta; pütür uygulamadan önce yüzeyin kupkuru olması lazım. Nemli/ıslak kalırsa, bir süre sonra pütür altından paslanacaktır.

Aracı lifte alıp kaldırma imkanın olursa, taban sacının tekerleklere yakın bölgelerine de pütür sık. Çünkü lastikten sıçrayan taşların bir kısmı da bu bölgelere vurup gürültüye sebep oluyor...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
arabayı lifte kaldırma imkanım yok ama iki tane kalasla şu eskiden sanayilerdeki yağ değişrime rampası gibi birşey yapıp sıkabilirim.pütür olarakta fordclub da okuduğum kadartıyla bu pütür epey ucuzmuş.bundan alıp bol bol kullanayım diyorum.
 
http://www.emulzer.com.tr/emulzer/urunler.php?id=62&lang=tr&cat=2
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Kalaslara dikkat et. Sonra arabanın altında kalma:)
Önce iş güvenliği!

Herhangi bir pütür işini görecektir. Yalnız bazıları sıvı şeklinde satılıyor, uygulamak için kompresöre vb. ihtiyacın olabilir. Sprey basınçlı tüpte olanlardan lazım sana..

Fiyat konusunda da m2 hesabı yapmanda fayda var. Birim fiyat ucuz olabilir ama kapladığı alan düşükse daha pahalıya gelecektir. Dolayısıyla fiyatı hesaplarken m2 maliyetini hesaplarsan daha iyi olur.


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;374731
http://www.hepsiburada.com/liste/motip-putur-spreyi-500-ml-made-in-holland-040001/productDetails.aspx?productId=otev040001&categoryId=20035749
 
bunun gibi 500 ml pütürden kaç tane alırsam 4 davlumbaza yeter


gereksiz pahalı bu, sanayiden dyson marka 1 kg luğu 12 tl dedi 10 a verdi, springin ön davlumbazlar hariç 4 kg harcadık. davlumbaz başı 1 kutu, altına da en azından 2 kutu gider. davlumbaz içi keçe yoksa tabi, varsa biraz daha az kullanılabilir. 1 kg göze çok gelmesin çok çabuk bitiyor atmaya başlayınca.