škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tiptronik Ve DSG Arasındaki Fark Nedir?

Ziyaretçi · 28 · 18157

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Tiptronik Ve DSG Arasındaki Fark Nedir?
 
 
Aracımı değiştirmek üzereyim, tercihimi otomatik vitesli bir dizel araçtan yana kullanmak istiyorum ama DSG ve tiptronik arasındaki farkı anlayamadım. 2004 model, 307 1.6 BVA aracımız var tiptronik keyfîni yaşıyoruz. DSG şanzıman için yarı otomatik yokuşta kaydırır gibi şeyler duyuyorum, aradaki fark nedir? VW üretim kalitesinde sorunlu bir şanzıman olacağını sanmıyorum

VWGrubu'nun yeni üretmeye başladığı 1.6TDİ motorla ilgili de bilgi verebilir misiniz?

 
Otomatik vitesli araçların işletim sistemi hidrolik basınç özelliklerindedir ve vites değişimi ve vites seçimi anlarında basıncın yönlendirilmesi ile çalışır. Son yıllarda bu yönlendirmelere elektronik beyin kontrolü de eklenmiş ve seçenekler yağışlı ve spor kullanım olarak da geliştirilmiştir. Bu sistem tork konvertör diye adlandırılan debriyajın yerine kullanılan bir tribünün yağ basıncı ile çalışması sonucunda aracın ilk kalkışı ve birleştirme ile de yol alınmasını sağlıyor. Ayrıca son yıllarda gelişen elektronik sistemlerin de eklenmesi ile otomatik vitesler, düz vites gibi elle de kullanılabiliyor. Vites kolunun ileri veya geriye doğru yönlendirmeleri ile vitesler büyüyüp küçülebilmekte, bu otomatik vitesin ‘séquentiel’ hızlı kullanımını sağlayan çeşidine Tiptronik denmektedir.DSG düzeni ise tamamıyla düz vites uygulamasının otomatik elektronik olarak kullanılmasını sağlayan daha basit ancak daha hızlı bir uygulamadır. Uygulamada iki adet debriyaj baskı ve balatası bulunmakta. Paralelinde vites kutusunda da iki adet grup dişlisi. Sistem kullandığınız vitesin bir sonraki veya bir önceki oranını hazır tutmakta ve vites değişiminde hazır olan debriyaj balatasının da hızla devreye sokulması ile hem çok çabuk vites değişmekte, hem de sürtünmeleri az olduğundan ek performans ve ek tüketim ekonomisi gibi avantajlar sağlamaktadır.
 
VW Grubu'nun ürettiği 1.6 dizel veya diğerleri common rail sistemine geçtikten sonra net 5000 devir çeviren motorları üretmeye başladılar. Günümüze kadar 4000-4200 maksimum devir özelliklerinde olan bu motorların aksine 5000 devire kadar güç bandını canlı tutan bu üretim, en belirgin gelişme.
 
Alıntı : http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=9193


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
5000 devri ben çevirebilsem 5.viteste saatte 220 km hızla temiz gider.


octaviaman

  • Ziyaretçi
Pek sevmem ama bu aralar uzun yollarda 5000-5500 ortalama devir aralığını çok sık gördüm.Benzinli arabada ortalama 3000-3500 d/dev kullanım ile aracı 200 sene kullanmak mümkün gözüküyor:)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
İlk DSG'ler yokuşta çok kaydırıyordu doğru,sonradan revize ettiler sanırım.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;28114
İlk DSG'ler yokuşta çok kaydırıyordu doğru,sonradan revize ettiler sanırım.
Yokuş yukarı geri kaçıran otomatik vitese hayır.:hoh:
:rm::hanz::adm:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;28196
Yokuş yukarı geri kaçıran otomatik vitese hayır.:hoh:
:rm::hanz::adm:

Manuelden farksız hemde :hanz::hanz::hanz: ama zevki geri kaçırmada ayrı mesele :hanz: araba dediğin sürücüsüne her an atraksiyon yaşatmalı.:hanz:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: FF;28257
araba dediğin sürücüsüne her an atraksiyon yaşatmalı.:hanz:

 
:hanz: Hemen Şahin alıyorum :++:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;28257
...araba dediğin sürücüsüne her an atraksiyon yaşatmalı.:hanz:

Alıntı yapılan: lrfan;28264
:hanz: Hemen Şahin alıyorum :++:
:++::++::++::++::++:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Şahin'e laf yok :hh:
En dolu atraksiyonlarımı yaşatmıştır bana :hh: İmpreza bile halt eder yaşattığı atraksiyonun yanında :hanz::hanz::hanz::hanz: :hanz: :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Ha birde Kartal'ı vardır ki off derim susarım :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bizim okulun önünde şahinci sıfır çizerken yolcu kapısı açılmış adam yere düşmüştü:++::++::++::++:


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
DSG anlatılmaz yaşanır müthiş bir sistem gerçekten vites geçişini hissetmeniz çok zor...Bırakında o kadar güzel şeyin yanında az da olsa yokuşta kaydırsın VW onun için AUTO HOLD sistemi kullanıyor yokuşta o tuşa basıyorsunuz araç 1mm bile kaymıyor direk fırlıyorsunuz :D
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: srcn09;43298
DSG anlatılmaz yaşanır müthiş bir sistem gerçekten vites geçişini hissetmeniz çok zor...Bırakında o kadar güzel şeyin yanında az da olsa yokuşta kaydırsın VW onun için AUTO HOLD sistemi kullanıyor yokuşta o tuşa basıyorsunuz araç 1mm bile kaymıyor direk fırlıyorsunuz :D
peki bu sistem için bir kalkış süresi varmı kalkmadığınız süre içerisinde pasif duruma düşüyor mu?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Kalkış süresi derken??

Yani aracı açıp rölantide bekletseniz bir zararı olmaz...
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2009, 20:34:18 Gönderen: srcn09 »
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: srcn09;43312
Kalkış süresi derken??
 
Yani aracı açıp rölantide bekletseniz bir zararı olmaz...

 
Hocamızın kastettiği Auto Hold devredeyken sizin vitese takıp gaza bastığınız süre sanırım. Yani Auto Hold'un aracı sizin için frende tuttuğu 2-3 saniyelik süreç.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]