Ford Focus II 2007 (dizel, CVT şanzımanlı) sonrası Octavia 2012 (dizel,DSG şanzımanlı) alan biri olarak acizane tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. İlk takıldığım konu vites geçişleri oldu diyebilirim. Focusta vites geçişlerini hissetmiyordum, Octaviada az da olsa arabanın sendelediğini söyleyebilirim. Octaviaya spor vites modu koymuşlar. Yüksek devirde vites büyütüyor ve arabayı ivmelendiriyor. Focusta bunu yapmak için vitesi triptroniğe almanız ve vites küçültmeniz gerekiyordu. Focusta 7. vitese 98 km hızda ulaşıyordunuz. Octavida 70' lerde 7. vitesi görüyorsunuz. Siz ibreye bakana kadar 7 vites atmış oluyor ki şaşırmamak elde değil. Focusta arka camlarda ankastre perdeler vardı. Octaviaya 100 tl vererek orjinal boyutlarda ama sabit perdeler almak zorunda kaldım. Malum çocuklar perdesiz rahatsız olabiliyorlar. Focusun motor sesi içerdeydi, octaviada ses gerçekten rahatsız etmeyecek düzeyde. Focusun yakıt tüketimine göre Octavia daha ekonomik tahmin edebileceğiniz gibi. Focusun iç aydınlatma özellikleri daha iyiydi. Özellikle vites üstünü aydınlatan koyu kırmızı hüzmeli lambalar çok hoşuma gidiyordu. Altlarda pedal çevresinde de lambalar vardı. Octaviada standardın ötesinde aydınlatma yok. Octavianın Focustan da geniş bagajı insanı mest ediyor. Bagaj içerisinde seperasyon için konulmuş aparatlar çok hoş ve kullanışlı. Bagaj kapısı camla birlikte açılıyor, harika birşey. Önünüzde kocaman bir alan var. Focusta kafayı bagaja sokmak gerekebiliyordu bazen. Octaviada bagaj içerisinde kesinlikle metal bir kısım göremiyorsunuz. Her yeri döşemeyle kaplamışlar. Focusta kablolar görünüyordu, çok yazık. Octavianın işçiliği kesinlikle bir gömlek üstte. Kullanılan plastik daha yumuşak. Focusta daha sert malzeme vardı, bu da çıtırtıya neden oluyordu. Kabin içi saklama gözleri akıllıca tasarlanmış. Focusun arka kapı yüzlerinde hazne yoktu ki gerçekten gerekli. Octavianın kapı iç yüzlerindeki kırmızı lambalar Focusta yoktu, arabaya ağırlık katıyor bence. Focusun direksiyonu hidrolik miymiş diye şimdi soruyorum, Octavianın ki kuş gibi hafif. Süspansiyonlar Focusta sertti gerçekten. Kasislerde sarsıyordu ama virajlarda güven veriyordu. Octavianın süspansiyonu hem konforlu hemde güven veriyor. Focusun aynaları kendiliğinden katlanmıyordu, Octaviada katlanıyor ve kesinlikle lüks denecek bir özellik değil. Yan aynalar Octaviada karartılmış, Focusta böyle bir özellik yoktu. Aman Allahım, gece yolculuklarında retinalarım yanardı kurtuldum artık. Koltuk tasarımı Octavianın daha rahat ve şık diyebilirim. Octavianın kol dayanağının arkasında arka yolcu havalandırma kanalları var ve arkaya konfor katıyor. Focusta arkayı ısıtana kadar baya uğraşıyordum. Focusun kapı kolları daha iri ve şıktı. Octaviaya incecik kollar koymuşlar, benden eksi aldı. Octavianın kol dayanağında teleskopik uzama özelliği var. Kollarım çok uzun sayılmaz ve artık sağ kolumu daha rahat tutabiliyorum. Focusta dayanak biraz geride kalıyordu. Bilgi ekranı Octaviada daha ayrıntılı ve daha kullanışlı. Focusun ki basit kalıyor. Ama hız sabitleme düğmelerinin yeri ve kullanımı kesinlikle Focusta daha kullanışlı. Octaviada tek bir yerden yapmaya çalışıyorsunuz, olmamış. Focusta el gazı denen düğmeye bastığınızda araba anında tepki veriyordu. Octaviada bekle ki paşanın keyfi gelsin. Cruise kontrolü Focusun daha iyi anlayacağınız. Amblem. Fordun amblemini söküp yeni Octaviama takmayı düşünmedim değil. Nedir öyle yeşil kuş mu belli değil, ucube ucube. Ha son bir ayrıntı. Adamlar Octaviada silecek suyu tankının kapağının altına filtre koymuşlar. Basit ama çok etkileyici. Kendinizi şanslı hissediyorsunuz. Abartmıyorum, bunu düşünen ve bu şekilde yapan adam arabanın görmediğim yerlerini nasıl yapmıştır diye düşündüğünüzde bir gülümseme beliriyor insanın yüzünde. Kalite abi kalite. Şimdilik aklıma gelen bunlar. Octavia düşünenlere bir fikir olsun istedim.