Bu aralar sürekli binmeye bi makina alabilirim.
Hatta bu makina %60 Fabia olabilir. %40 Getz Dohc...
Dohc demişken elimizden 3 SOHC, 1 de DOHC geçti 2004-2005-2005-2008 olmak üzere, biraz bahsedeyim. Getz'in 2006 yılına kadarki 1.3 GLS'lerinde 12 Valfli 82 beygirlik SOHC motor var. Gidişi fena değil. Alt devirleri iyi. Karakter olarak Fabia'nın 1.2'sini andırıyor. Limitleri belli, biraz erken kesiliyor. (1.2 kadar erken değil ama)
2006'dan sonra Getz'de 1.3 GLS yok, onun yerine 1.4 DOHC var. Diğerinde Single, bunda Double Egzantirik var. 16 Valf 97 Beygir. Bir alt devir makinesi değil ama alt devirlerde de gayet iyi giden, devirlendikçe şahlanan, istekli ve zevkli bir motoru var. Arkadaştaydı, tadını alamadan sattık
2006 öncesinde de sonrasında da malzeme kalitesi Fabia'nın baya altında. Gerçi sade ve kolay deforme olmayan malzemeler kullanılmış, genelde Getz'lerin içine bakın, yıpranmamış görünüyorlar. Ama sert, kalitesiz malzeme. Kapılar çok hafif. Yol tutuşu iyi ama Fabia I'ler gibi "sınıfına göre elit" bir seviyede değil. Ayrıca 2008 Dohc'da, önceki GLS'lerde olmayan ön camdan rüzgar gürültüsü alma olayı vardı 90 kmh'dan sonra.
Özetle;
- Getz DOHC'un benzinli Fabia'lara göre (101'lik hariç) bariz bir motor avantajı var. 4 cam otomatiği var. İkinci eli güçlü.
- Fabia I'in ise kaliteli iç ve dış aksamı, kalın kaporta sacları, ağır kapıları, takılabilir Cruise Control ve Elegance vites topuzu, Gümbür gümbür ses sistemi (Getz'de yok malesef), Kaliteli anahtarı vs var.
- İkisinde de model 2007-2008 olacak, km düşük olacak.
Bu durumda genel kalite (Fabia) ve motor (Getz) arasında karar vermem lazım.
Ha bir de Fabia TDI var, ama fiyat olarak zorluyor (18'i geçmeyi düşünmüyorum). Fabia TDI için 22-23'lere çıkarsam orada da ciddi bir C sınıfı Common-Rail var, 2007-8-9 Cerato CRDI EX 115 HP. Bu araç da müşteri memnuniyeti had safhada olan, rafine, sessiz, konforlu, taş gibi bir araç.
Ne alırım bilinmez ama biraz fikir cimnastiği yapalım dedim...