Arkadaşlar bugün Ceratoyu hayırlısıyla aldım, Ankara'dan getirdim kendilerini. Önce fotoğrafları paylaşalım:
Aracın künyesi:
2007 model Kia Cerato 1.6 CRDI EX Comfort
115 HP, 260 Nm.
149 bin km'de. Fiyatı da yazalım madem, 22 bin tl.
Aracın üzerinde yepyeni Lassa lastiklerle beraber, az kullanılmış kışlıkları da verdi sahibi sağolsun. Baya vakit geçirdik beraber, çok da yardımı oldu Ankara'da...
Neden Cerato :
Aracı önceden forumlarda baya incelemiştim. Özellikle çekişi ve kalitesi ile kullanıcılarını baya memnun eden bir alet olduğu aşikardı. Piyasada bi Toyota kadar bilinmediği için fiyatları da makul. Şu devirde şu paraya alınabilecek en makul dizel gibi görünüyordu. İç ve dış tasarımı da gayet hoşuma gidiyordu. İş sadece icraate kalmıştı.
Motor :
Önceden kullandığım dizellerden Cordoba çok gürültülü gelmişti, Getz ve Era'da fazla gürültü yoktu fakat onlarda da aradığım kalite hissi açıkçası eksikti. Picanto bile bazı yönleriyle onlardan kaliteli idi. PSA dizellerini motor ustama sorduğumda liftteki bir Focus'u (150 bin km'de) gösterip bu km'lerde hortumlar motor vs yağ içinde kalıyor, alma demişti. Hyundai/Kia dizellerini methetmişti dayanıklılık açısından.
Cerato 1450 kg'lik ağırlığına rağmen o kadar çevik ki, benzinli arabadaki atiklik hissini bende fazlasıyla karşıladı... Ankara'dan Karabük'e gelirken Gerede'ye kadar 100 küsür km otobanda 150-160 km/h ile sürdüm. O uzuuuun rampalarda o kadar şaşırttı ki beni, premium markaları bile rahatlıkla geçtim. 10 km'lik Cankurtaran yokuşu'nun dibinden tepesine kadar 150'nin altına inmedim. Keza diğer Çamlıdere ya da Kızılcahamam kavşakları civarındaki dik rampalarda hiç hız kesmediğim gibi gaza yüklenmeyi denediğimde daha da hızlandığını görmek bana farklı bir dünyada olduğumu hissettirdi.
Motor şehirler arasında çok çok fevkalade, eskiden Karabük'ten Ankara'ya havaalanına yolcu yetiştirmek için Cordoba dizel ile yardırmışlığım var fakat onda limitleri hissediyordum. Bunda henüz bir limit mimit görmedim, kaçla gitmek istersen izin veriyor. Kısacası Y A R D I R K İ N G...
Tüketim:
Ankara şehir içinde 6.5 civarı bir tüketimimiz oldu. Sonra otobana girmeden yol bilgisayarını sıfırladım ve biraz da yetişmem gereken bir sınav yüzünden yardırking modunda geldim. Otobanın girişinden çıkışına kadarki yol bilgisayarı hız ortalamam : 140 km/h, yakıt ortalamam 6.5 litre. Nasıl bastığımı bildiğim için tüketim bana makul geldi.
Otobandan çıktıktan sonra yine 90 km civarı bir bölünmüş karayolu var. Tabi biraz hızım düştü fakat Karabük'e vardığımda hız ortalamam 133 km/h, yakıt ortalamam 6.2 idi.
Karabük'e girdikten sonra yol bilgisayarını yine sıfırladım ve 30-40 km şehir içi yol yaptım. Bu 30-40 km içinde 2-3 defa araba ile teste çıkıldı, bunun dışında aceleden dolayı yine ekonomi dışı bi kullanım, ve ortalamam 7.0.
Tüketim tahminim:
Eko modda şehir dışı 4'ü, şehir içi 5.5 - 6'yı bulacağımı zannediyorum. Araba bana o izlenimi verdi. Haftasonu daha sakin kullanırım muhtemelen, bi denerim...
Ses ve yalıtım:
Araçta motor sesi kesinlikle rahatsız edici değil. Mesela 3 silindirli 1.5 Getz'e göre sessiz, VW 1.4 TDI'ya göre çok sessiz. Focus 1.6 ayarı diyebilirim. Sürüş esnasında motor neredeyse duyulmuyor. Yalnız lastik sesi var araçta. Bu seti eskitebilirsem bir sonrakini yumuşak hamurlu seçip azaltabilirim belki. 170-180 km/h gibi kaput civarından rüzgar sesi geliyor. Önceden seyrettiğim bi cerato videosunda da 200 civarı bu sesi duymuştum fakat turbodan zannetmiştim. Meğer rüzgar sesiymiş. Ben bu sesi tecrübe ettiğimde yağmur geliyordu ve şiddetli yanal rüzgar vardı.
Kokpit:
Bence yeterince elit. Kumandalar falan çok ergonomik. O ortadaki 3 yuvarlaktan birine basınca camlarda buğu çözme, diğeri iç sirkülasyon, diğeri de klimayı açıyor. Aynı zamanda çevrilen kumandalar bunlar... Direksiyon 2005 Astra Twinport ya da 2011 Focus Comfort direksiyonu gibi kalın ve kalitesiz deri değil, Octavia'daki gibi ince (bakire ceylan derisi
) kıvamda ve kaliteli. LX donanımında olmayan, EX Comfort'larda (ve daha fazlası ile Advance'lerde) olan kapı içi kromajlar, ön konsoldaki gümüş kaplı kısım iç mekanı baya değiştiriyor. Sırf o yüzden LX almadım, EX takip ettim. Ayrıca EX Comfort'ta (orta donanım) 2. hava yastığı, yol bilgisayarı ve deri direksiyon da mevcut. Yol bilgisayarının bir eksiği var, o da anlık tüketim ekranı yok. Sadece ortalama veriyor.
Şanzıman:
Vites geçişleri kemikli ve şıkır şıkır. Ama hoşuma gitti... Biraz yolları uzun tutulmuş o kadar... 5. viteste 2500 devirde 120 kmh yapıyor. Dolayısıyla 180 kmh için 3700 devir falan yetiyor. Zaten hız kavramımı resetledim resmen. Bu arabanın 150'si sanki 100 gibi. Rampa mampa şaka gibi geliyor. Hızı da hissettirmiyor. Uzun yolda dizel olarak Pejo 407 ve Cordoba tecrübem oldu, onlar da zevkli makinalar, hele PSA dizelleri baya ekonomik ama bu kadar tat almamıştım
Diğer :
Ses sistemi orta halli, ne iyi ne kötü deyim, ama henüz cd takmadım radyo kullandım sadece. Şimdilik bu kadarı aklıma geliyor, zamanla yazarım herhalde. Siz de sorarsanız faydalı olur...