Cut off yapar araç viteste gaza basılmazken.
ayrıca yokuş inerken viteste inmek(tabiki ayak debriyajda değil) inmek daha mantıklı;
Gaz verirken;
krank - volan -debriyaj - şanzıman - aks milleri - ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .(motor tekerleği döndürüyor)
Ama diyelim inceden bayır aşağı;
tekerlekler -aks -şanzıman -debriyaj -volan -krank mili krank sayesinde pistonlarda dönüyor. motor dönmeye devam etmekte ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .
Debriyaj'ı aradan çıkarttığınızda(pedala basmak aradan çıkarmak demek) motor gücünü tekerleğe veremez veya yokuş aşağı inerkende teker sahip olduğu momentumu motora iletemez çünkü aradaki bir aktarma organı kayıp(araç boşta veya ayak debriyajda)
Arabanın vitesteyken ve gaza basılmazken yakt tüketmeye ihtiyacı yok çünkü yağlama tam yapılıyor,motor dönüyor,su devirdaimi var.
Kısacası yokuş aşağı vs giderken boşa atmak yerine viteste bırakmak daha mantıklı.