škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

aracı boşa atmanın zararı varmıdır

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tarihi çevir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar 2 sorum olacak
birincisi aracı boşa atmanın zararı varmıdır
ikincisi yakıt tüketümini düşürürmü?


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
boşa atıldığında şanzıman yeterince yağlama yapmaz bu yüzden zararlı olduğu söylenir..

yeni nesil yani enjeksiyonlu araçlar vitesteyken daha az yakıt tüketirler..
araç boştayken ve vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğinizde yol bilgisayarının anlık tüketimine bakarsanız göreceksiniz.

vitesteyken anlık tüketim 0 lt*100 yazacak. ancak kimisi bunun mümkün olamayacağını söylüyor. ama boştayken aracın daha fazla yaktığını söyleyebiliriz. sonuç: boşa atmaktan ziyade vitesteyken ayağı gazdan çekmek daha sağlıklı.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Yakıt tüketimini düşürmez, boşta daha da hızlanacağı için hem kontrolü zorlaştırır hem de frene daha fazla basacağınız için balataları gereksiz yere eskitir.


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
0 lt / 100... sıfır; yok, hiç demektir... Hiç yakıtsız araba istop eder bilindiği üzere... Sıfır görünmesinin sebebi 100 km ortalamasını olması gereken şekilde tuturma amaçlı diye düşünüyorum. Boşa almak yakıt tasarrufu sağlar hatta otomatik viteslilerin daha fazla yakma sebebi transmisyondaki  kayıp artı budur bence... Manuel aracım varken ışıklara yaklaşmadan ya da tatlı yokuş aşağı yollarda boşa alırdım ancak dik yokuşlarda hele ki virajlıysa ASLA ! zira boştaki aracın yol tutuşundan söz etmek mümkün değil ayrıca araba istop eder farketmezsin ne direksiyonu çevirebilirsin ne de fren iş görür...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustang;347781
0 lt / 100... sıfır; yok, hiç demektir... Hiç yakıtsız araba istop eder bilindiği üzere... Sıfır görünmesinin sebebi 100 km ortalamasını olması gereken şekilde tuturma amaçlı diye düşünüyorum. Boşa almak yakıt tasarrufu sağlar hatta otomatik viteslilerin daha fazla yakma sebebi transmisyondaki kayıp artı budur bence... Manuel aracım varken ışıklara yaklaşmadan ya da tatlı yokuş aşağı yollarda boşa alırdım ancak dik yokuşlarda hele ki virajlıysa ASLA ! zira boştaki aracın yol tutuşundan söz etmek mümkün değil ayrıca araba istop eder farketmezsin ne direksiyonu çevirebilirsin ne de fren iş görür...

Merhabalar söyledikleriniz karbüratörlü araçlarda geçerli olabilir. Ancak enjeksiyonlu araçlarda cut off (kesici) adında bir sistem var. siz ayağınızı gazdan tamamen çektiğiniz anda devreye giriyor ve yakıt göndermeyi kesiyor. Araç tekerleklerden aldığını kompresyon  ile çalışmaya devam ediyor ve yakıt tüketimi olmuyor. konuyla ilgili internette daha ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz. (Aratınız: cut off)
Saygılarımla..


masser45

  • Ziyaretçi
Düz vites olduğunu varsayarak cevap veriyorum. Arabayı boşa etmek yakıt tüketimini düşürmez, rölantide ne kadar yakıyorsa o kadar yakar. Ayrıca araba her zaman viteste olmalıdır.

Otomatik araçlar uzun beklemeler hariç boşa atılmaz, hareket halinde zaten boşa atılmaz.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Hareket halindeyken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda enjektörler yakıt püskürtmeyi keser, hiçbir tüketim olmaz. Dur kalk trafiğinde, ışığa iyice yaklaşıp yavaşladığınızda, küçük manevralarda v.s dışında araçlarıda boşa almadan kullanın.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Viteste her türlü gidişte araç sıfır litre tüketime sahiptir diyerek ezbere konuşmak çok da doğru değil bence; zira motor devri dizellerde 1100d/d' ye düştüğünde enjektörler tekrar yakıt püskürtmeye başlıyor.:wnk:

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=23


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tarihi çevir;347736
arkadaşlar 2 sorum olacak
birincisi aracı boşa atmanın zararı varmıdır
ikincisi yakıt tüketümini düşürürmü?

yokuş aşağı inerken gaza yüklenmiyorsan veya vitesi yükseltirsenki üst vites devrinden daha az bir hızla gidiyorsan eğer yakıtı az yakar.
     
     ama vitesi boşa almanı tavsiye etmem. çünkü ben eski arabada öyle bir halt ettim. az yakar düşüncesiyle yokuşta boşa alırdım. artı debriyaja sürekli basma da buna dahil. araba yüksek devre ulaşıpta birden vitesi attığınızda baskı yaptığı için debriyaj balatasını yeniledim; itenekleri indirip kaldıran krank milinde muazzam aşınmalara sebep oldum ki araba rölantide bayağı bir titriyordu. bu sekmanları aşındırdı. araba yağ yakıp benzini artırdı. yani anlayacağın motor bir anda yatak sardı. bugün piyasası 8-10 bin arası arabaya 6500 tlye tanıdık usta indirimiyle rektifiye yaptırdım, bazı parçalar çıkma takıldı. gerisini sen hesapla...  yakıt tasarrufuna değiyor mu?


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Cut off yapar araç viteste gaza basılmazken.
ayrıca yokuş inerken viteste inmek(tabiki ayak debriyajda değil) inmek daha mantıklı;
Gaz verirken;
krank - volan -debriyaj - şanzıman - aks milleri  - ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda  gidiyor .(motor tekerleği döndürüyor)

Ama diyelim inceden bayır aşağı;
tekerlekler -aks -şanzıman -debriyaj -volan -krank mili krank sayesinde pistonlarda dönüyor. motor dönmeye devam etmekte ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .
Debriyaj'ı aradan çıkarttığınızda(pedala basmak aradan çıkarmak demek) motor gücünü tekerleğe veremez veya yokuş aşağı inerkende teker sahip olduğu momentumu motora iletemez çünkü aradaki bir aktarma organı kayıp(araç boşta veya ayak debriyajda)
Arabanın vitesteyken ve gaza basılmazken yakt tüketmeye ihtiyacı yok çünkü yağlama tam yapılıyor,motor dönüyor,su devirdaimi var.

Kısacası yokuş aşağı vs giderken boşa atmak yerine viteste bırakmak daha mantıklı.


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustang;347781
0 lt / 100... sıfır; yok, hiç demektir... Hiç yakıtsız araba istop eder bilindiği üzere... Sıfır görünmesinin sebebi 100 km ortalamasını olması gereken şekilde tuturma amaçlı diye düşünüyorum. Boşa almak yakıt tasarrufu sağlar hatta otomatik viteslilerin daha fazla yakma sebebi transmisyondaki  kayıp artı budur bence... Manuel aracım varken ışıklara yaklaşmadan ya da tatlı yokuş aşağı yollarda boşa alırdım ancak dik yokuşlarda hele ki virajlıysa ASLA ! zira boştaki aracın yol tutuşundan söz etmek mümkün değil ayrıca araba istop eder farketmezsin ne direksiyonu çevirebilirsin ne de fren iş görür...
boştaki araba neden stop etsin? benim bildiğim o düşük vites düşük dvirdeki araba stop eder.


Çevrimdışı akifgul

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
:+1::+1::+1:
Alıntı yapılan: Akif Hoca;347793
Merhabalar söyledikleriniz karbüratörlü araçlarda geçerli olabilir. Ancak enjeksiyonlu araçlarda cut off (kesici) adında bir sistem var. siz ayağınızı gazdan tamamen çektiğiniz anda devreye giriyor ve yakıt göndermeyi kesiyor. Araç tekerleklerden aldığını kompresyon ile çalışmaya devam ediyor ve yakıt tüketimi olmuyor. konuyla ilgili internette daha ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz. (Aratınız: cut off)
Saygılarımla..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Önceki mesajımda yawzmayı unutmuşum; şanzıman dişlileri ve diğer  aksamları wash-up denilen mantıkla yağlanırlar. Yani dişliler yağın  içine girer, yağı toparlar ve süzüllmekte olan yağı en üst kısma götürür  ve oradan aşağıya süzülmesini sağlar ve böylece de şanzıman yağlanır.  Yokuş aşağı vitesi boşa atarsanız ana dişliler bu yağlamayı yapamaz  üstelik iç kısımda kalan mil de tam olarak yağlanamaz.

İngilizce biliyorsanız, 5:25' te yağlamanın nasıl olduğunu anlatıyor.

5:50' de de arkadan itişli bir araç ön tekerlekleri kaldırılarak çekildiğinde şanzımanın içerisinde ne olduğunu anlatıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw

[YOUTUBE]-lAXy3teCLw[/YOUTUBE]