Herkese merhaba;
Geçen yıl kullanmakta olduğum Astra'yı, çiziklerden arındırıp 2 kat titanium uygulaması ile koruma altına almıştım.
Konusu burada :
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=14563Aradan 1 seneye yakın vakit geçti ve uzunca gözlem yaptım. Ve tekrar Aquartz ile korumaya devam etme yolunu seçtim. Nitekim kazandığım fiziksel direnç ve araca kattığı camsı parlaklık benim tam olarak aradığım özelliklerdi.Bütün malzemeleri topladıktan sonra uygulamaya koyuldum.Öncelikle kapı arasında bulunan ve 3 yıl sonra atan folyodan kurtuldum. Altındaki yapışkan tabakayı çıkartmak için uğraştım ve temizledim.Uygulama sabah 10 civarında başlayıp 20 dk yemek molası haricinde durmaksızın 18:00'da bitti. Ondan sonraki süreç ise Premium uygulayıp arada bekleme süresinde arkadaşın aracının motorunu yıkamak, titanium uygulayıp aradaki bekleme sürecinde dashboard ve camları temizlemek, tekrar titanium uygulayıp dashboardı korumaya almak şeklinde devam etti. Tüm uygulamalar bittiğinde saat 22:00 civarlarındaydı. Arkadaşım resimleri çekmekte bana yardımcı oldu.
Aracın yıkamaya girmeden önceki hali bu şekilde idi;
Uygulamaya derslerden müsait olsaydı Mehmet'i de getirecektim fakat müsait olmadığı için tek başıma yaptım. Sağolsun ekipmanını benden esirgemedi ve işimi kolaylaştırdı. Buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.
Aracı yıkamaya aldım, prewash aşamasında foam ile köpürttükten sonra duruladım. Tekrar köpürttükten sonra eldiven ile geçtim ve duruladım.Altını ve davlumbazları da yıkadım.
Benim için çok önemli olan kapı içleri, menteşeler, plastik körükler, kapı altları, logo, benzin kapağı vs. bilimum yerleri apc ile köpürtülerek detay fırçası ile ovaladım. Menteşelere 9 yıllık yağ ve kir birikmişti. Apc yeterli olmayınca 1:4 Meg. degreaser ve detay fırçası ile giriştim. Basınçlı makina ile duruladım. Bu kısımda foto. çekmeyi es geçmişim.
Tekrar dışına dönüp, tüm araca kil uyguladım. Kir nispeten temizdi. Araç 1 yıldır kil görmüyordu, boya nano sayesinde üstüne yapışan kalıntılardan çabuk kurtulmuş. Sadece bir kaç parça zift vardı, onları da Decabit ile temizledim.
Jantları 1:6 Valet pro billbery jant temizleyicisi ile temizledim. Berker daha önce bu oranın kendisinde yetersiz kaldığını belirtmişti. Bende 200 bar sanayi tipi cihazda sorun olmadığını iyi bir temizlik olduğunu söylemiştim. Haklıymış 100 barda düzgün temizlik sağlayamadım işlemi 1 kere daha tekrarladım ve istediğim sonucu elde ettim.Ardına tüm araca ironx uyguladım.Tam o ara rüzgar başladı normalde 200 ml tüm araca ve jantlara yetebilecekken sanırım 300 ml den fazla kullandım. Yarısından çoğu havada kayboldu. Yer yer morarmalar başladı. Özellikle arka direk, tavan ve jantlar feci şekilde morardı. Tavanın fotoğrafını alamamışız..
Tekrar yıkadıktan sonra aracı kuruladım ve plastik aksamları maskeledim. Daha önceki aldığım kalitesiz bant beni çok üzmüştü. Bu sefer 3M mavi bant kullandım ve son derece memnun kaldım. Siz sökmeye karar vermeyene kadar ne su dinliyor ne de temas. Sökerken de iz bırakmadan, kopmadan kolayca sökülüyor.
Ön ve arka tamponda park esnasında aracıma dokunmalar sonucu çizikleri doldurdum ve tampondaki derin çiziklere yer yer 2000-3000 grit zımpara ile müdehalede bulundum. Yalnız almış olduğum rötuş boyası 3-4 yıllıktı, benim aracımın renginde değilmiş gece gözüyle yaptığım için anlamamıştım. Ve boya bozulmuş akışkanlık bitmiş topak topaktı, bagajda donmuştur diye uygulamıştım 2 ay önce. Yine de eskisinden daha az görünür hale geldi. Bazı köşe noktalara ise bilerek ellemedim.
Aracın yüzeyinde çok fazla çizik yoktu fakat parlaklığı azalmıştı. Daireseller ne kadar ben yıkasamda az da olsa vardı. Bunu belkide alt katmanda premium olmayışına bağlayabiliriz. Yer yer m105+ polishing pad ve m205+ finishing pad ile parlattım. Max extradan çıkan ısı elimi yakar hale gelmişti fakat yine bozulmadan uygulamayı tamamladı. Bozulana kadar yola devam.Tüm araç bittikten sonra yüzey ve parlamalar bu şekildeydi.
Tüm işlem bittikten sonra polish tozlarından kurtulmak için aracı bir kere daha yıkadım. Yüzeyde polishin yağı var. Damlalar bu şekilde.
Maskeleme bantlarını söktüm ve tüm aracı 2 kere 1:1 ipa ile temizledim.
Arkadaşımın aracının motorunu vinet kullanarak foam yoluyla yıkadım.Araç alındığından beri motoru yıkanmamış leş gibiydi onu da çekmemarkadaşım.Meg. HD ile parlattım. Onunda final foto.su yok malesef.
Hava kararmaya başladı ve iyice serinledi. Araç 16 derece civarında gösteriyordu. Tam Aquart premium katına başlarken Serkan aradı, Batıkent tarafındaymış ve Mersin'e yola gidiyormuş. Ben makinayı sadece dar açı 50mm ile aldığım için kit lensi ondan ödünç almıştım sağolsun. Gittik ve lensi teslim ettik ayak üstü 2 muhabbet sonra tekrar dönüp uygulamaya devam ettik.Bu aşamadan sonra yanımda lens olmadığı için final fotolarını çekemedim.1 Kat Aquartz premium uyguladım ve kürleşmesini bekledim. Ardına yine bekleyerek 2 kat Aquartz Titanium uyguladım. Trim ve lastiklere hiç birşey uygulamadım. İç mekanda APC ve nemli bez ardına 4 kat Gtechniq G6 uyguladım. 6 ay ömrü varmış, iç mekanla uğraşmayı sevmediğimden bu ürünü seçtim. Matlık hissi süper, plak2 deki parlaklıktan eser yok
Camları içten ve dıştan Meg. Glass Cleaner ile temizledim. Dış camlara ipa ile tekrar geçtikten sonra 1 kat Titanium ve Glass guard uyguladım. En yakın zamanda yapılması gereken sağ farın yenilenmesi olacaktır. Nitekim ona vaktim kalmadı, vaktim olduğunda ise yüzeyde titanium vardı ve kürleşme esnasında su görmemesi gerekiyordu.
Ertesi gün yaptığım su testi. Ortam güneşli değilken bile parlaklık şahane. Sheetinge bakar mısınız? Su ne kadar güzel çekiliyor ağır ve kendinden emin olarak
https://vimeo.com/41288417Çok uzun bir yazı oldu, okuduğunuz için teşekkürler.
Maşallahı eksik etmeyelim